Ganske heftig omsetting.
Kan tyde på at den noe lavere omsetningen de siste 4-5 handelsdagene først og fremst skyldes laber selgerside. Det ser vi også ut i fra kjøpslistene at det er proffer som kjøper, de sluker ikke poster som drar opp kursen betydelig - men jevnt og trutt. Da vil manglende selgere drive kursen. En kan argumentere for at det at de ikke har begynt å sluke oppover tyder på at de ikke har i nærheten av det volumet de skal ha totalt. I dag har det vært noe mer tilgjengelig på selgersiden, disse postene blir slukt innen svært kort tid. Mon tro om ikke dette drar videre mot 28-29 på kort sikt.
LPS må da være meget komfortabel med refin når han nesten avviser fusjon.
Samt “og vil på en måte kunne håndtere en normal refinansiering.”
Jeg tror mer og mer på at vi får en god refin, når han uttaler seg slik.
Forstår hva du mener, men på den andre siden har vi ikke tilstrekkelig med informasjon til å predikere hvorvidt SOFF kan ende opp i en situasjon hvor fusjon er det eneste hensiktsmessige alternativet som står igjen. Uttalelsen til LPS skiller seg også fra Siems uttalelser i går under Pareto Konferansen når det gjelder “assets”. Spennende er det derfor når meningsmangfoldet spriker såpass mye.
Edit: Personlig har jeg svært sterk tiltro til LPS i hans uttalelser og hans uttalelser som kommer fram av artikkelen fester jeg lit til.
Hva mener LPS om Assets som er forskjellig fra Siem?
Siem mener konsolidering er nødvendig, mens LPS har motsatt syn på kort sikt.
Det er nok ganske sikkert at LPS ikke har villet gi ved dørene. Siem er gnien, jf budet på Dof, og taler for sin syke mor.
Han fikk tydeligvis ikke SOFF på billigsalg, og det styrker meg i troen på at LPS har kontroll. Dersom det går til helsike nå, har LPS virkelig drite på draget.
Så bull som det kan bli i mine ører de uttalelsene til LPS. Han har for vane å ordlegge seg veldig forsiktig og heller litt på den sikre siden. Aldri hatt en bedre følelse for en god refinansiering enn hva jeg har nå.
en ting som er sikkert og der er at LPS ikke har kontroll på refinansieringen eller kan påvirke den. han kan evt gi noen antydninger om hva som politiken her fra myndighetene. den norske stat med olje selskapene ønsker nok ikke mindre konkurranse i nordsjøen. videre så vil man ikke ha en utenlandsk aktør inn i vårt område. så jeg regner med at de signalene vi får er A: emisjon og trykking av aksjer. B: konvertering av lån til aksjer. C: utsalg av noen konstruksjon skip…ala slik det ble gjort med maximus. dvs. lett kan vi ende opp med at røkke over tar en del skip og leier de tilbake til solstad. og gjerne en gjenkjøps avtale slik man fikk på maximus.
eller em mix a A,B og C. alt tyder på at solstad vil fortsette videre men med støre belastning. når det gjelder skipsverdiene så går de opp og raten vil opp. nybygg er ikke i horisonten og det vil ta 3 år å komme igang igjen.
…men stor omsetning i dag og det er flott
Omsatt for 65mill, det er langt over vanlig….akkurat som det ligger noe i luften- eller er det bare champagneånden fra Paretokonfen mon tro…
mye champagne her…helt klart
HitechVision frigjør 4,5 mrd gjennom nedsalg i Vår Energi… Skal det pumpes inn i SOFF?
JEg har ikke leste artiklene, men hva er koblingen mellom HitechVision og SOFF?
Som i å gripe etter et halmstrå eller ligger det noe mer bak.