Ikke bare lavt lønnende og pensjonister som har betalingsproblemer om dagen, ref Xtrainvestor 
600k/dag på sapphire da drar Prosper/Sapphire inn 1.5mill/dag en ukes tid mens begge jobber nå-greit med litt bidrag fra NS spoten og
Lav omsetning men fin avslutning
AHTS oversikt oppdatert med dagens endring:
Solstad offshore AHTS kontraktsoversikt (manneblogg.no)
DOFG prises til 8,5 mrd, mens SOFF prises til skarve 2 mrd. DOFG har større gjeld, som forfaller først om noen år. Markedet er altfor pessimistisk her. En soleklar nangedoblingskandidat.
CSV oversikt oppdatert med dagens melding:
Solstad Offshore løpende CSV kontraktsoversikt (manneblogg.no)
Selv som flere drar en parallell mellom SOFF og SAS så etter shelf refinansieringen er jeg langt mer optimistisk for soff.
I mitt hode handler det nå ikke om de får til en ok refin, men at de forhandler hardt om best mulig betingelser. Jeg tror det ligger flere tilbud på bordet. Et av dem inkluderte nok Subsea7 og/eller SIOFF før sommeren, men det ble nok avvist, og Siem solgte seg ut igjen av SOFF.
Synes det er fryktelig vanskelig å si at Soff pr idag er en mangedoblingskandidat.
Det vil jeg tro man først vil kunne foreta en kvalitativ sjekk på når man kjenner utfallet av refi.
Pt kan man ikke sammenligne Dof og Soff, det er så stor forskjell i inntektspotensial.
Der er jeg uenig. Man kan sammenlikne parametere som forventet EBITDA og gjeldsgrad, markedsutsikter, etc.
Blir spennende å se om det kommer en Twist som man rett og slett ikke kunne drømme om/forutse.
En twist kan være Trøims BORR?
En twist eller tvist?
Jeg vet ikke og har egentlig ingen formening om dette, men at det kan skje noe helt utenfor hva de fleste har tenkt tror jeg kan skje.
Twist, noe spektakulært positivt.
Solstad burde ha gode kort på hånd og da kan man få til mye spennende.
Trøim har “gått i skole” med JF. Han er også tett på Midelfart i SIOFF. Han kan nok gjerne drømme om å vokse seg stor.
@locksley
Jeg er ikke uenig at Soff kan bli en mangedoblingskandidat framover.
Men, jeg mener dog at man på nåværende tidspunkt ikke kan vite dette sikkert fordi man ikke har svaret på hvordan de vil håndtere gjeldssituasjonen og derfor prises selskapet idag på 20 tallet og ikke på 50 tallet.
Lars Peder Solstad er en taktiker, han kjenner bransjen bedre enn de fleste og jeg tror de får en grei løsning til slutt, men psv salget mener jeg viste at det ikke bare “er rett fram” dette her.
Jeg har jo som sagt før ikke noen tro på at LPS var så glad i 40 psver i utgangspunktet, det var jo Farstad/Fredriksen sine båter opprinnelig, men de hadde nok røket med uansettfor å få ned gjelden.
For de som er Paretokunder-dette er en overskrift de hadde i sin nye Dofg-presentasjon igår når B-aksjene kom*:
“DOF flipping two PSVs for a solid return- the remaining 8 PSVs appear likely to be sold”
Og enig med ROdjer, det kan komme noe litt ut av det blå her, jeg har jo lekt litt med ideen om å skille ut et “renewable” selskap, vi har ren gjeldsrullering, aksjer for gjeld, sale-leaseback med AMSC… mange muligfheter og helt sikkert noe vi ikke har tenkt på og
Når du vet det sikkert, går du glipp av mye oppgang. Jeg synes i tillegg den prises med for stor risikorabatt.