Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

ok takk

1 Like

Ikke bare lavt lĂžnnende og pensjonister som har betalingsproblemer om dagen, ref Xtrainvestor :slight_smile:

600k/dag pÄ sapphire da drar Prosper/Sapphire inn 1.5mill/dag en ukes tid mens begge jobber nÄ-greit med litt bidrag fra NS spoten og

4 Likes

Lav omsetning men fin avslutning

Contract Extensions

6 Likes

AHTS oversikt oppdatert med dagens endring:
Solstad offshore AHTS kontraktsoversikt (manneblogg.no)

3 Likes

DOFG prises til 8,5 mrd, mens SOFF prises til skarve 2 mrd. DOFG har stÞrre gjeld, som forfaller fÞrst om noen Är. Markedet er altfor pessimistisk her. En soleklar nangedoblingskandidat.

3 Likes

CSV oversikt oppdatert med dagens melding:

Solstad Offshore lĂžpende CSV kontraktsoversikt (manneblogg.no)

1 Like

Selv som flere drar en parallell mellom SOFF og SAS sÄ etter shelf refinansieringen er jeg langt mer optimistisk for soff.

I mitt hode handler det nÄ ikke om de fÄr til en ok refin, men at de forhandler hardt om best mulig betingelser. Jeg tror det ligger flere tilbud pÄ bordet. Et av dem inkluderte nok Subsea7 og/eller SIOFF fÞr sommeren, men det ble nok avvist, og Siem solgte seg ut igjen av SOFF.

Synes det er fryktelig vanskelig Ă„ si at Soff pr idag er en mangedoblingskandidat.
Det vil jeg tro man fÞrst vil kunne foreta en kvalitativ sjekk pÄ nÄr man kjenner utfallet av refi.

Pt kan man ikke sammenligne Dof og Soff, det er sÄ stor forskjell i inntektspotensial.

Der er jeg uenig. Man kan sammenlikne parametere som forventet EBITDA og gjeldsgrad, markedsutsikter, etc.

Blir spennende Ă„ se om det kommer en Twist som man rett og slett ikke kunne drĂžmme om/forutse.

En twist kan vĂŠre TrĂžims BORR?

En twist eller tvist?

Jeg vet ikke og har egentlig ingen formening om dette, men at det kan skje noe helt utenfor hva de fleste har tenkt tror jeg kan skje.

1 Like

Twist, noe spektakulĂŠrt positivt.

Solstad burde ha gode kort pÄ hÄnd og da kan man fÄ til mye spennende.

1 Like

TrĂžim har “gĂ„tt i skole” med JF. Han er ogsĂ„ tett pĂ„ Midelfart i SIOFF. Han kan nok gjerne drĂžmme om Ă„ vokse seg stor.

@locksley
Jeg er ikke uenig at Soff kan bli en mangedoblingskandidat framover.
Men, jeg mener dog at man pÄ nÄvÊrende tidspunkt ikke kan vite dette sikkert fordi man ikke har svaret pÄ hvordan de vil hÄndtere gjeldssituasjonen og derfor prises selskapet idag pÄ 20 tallet og ikke pÄ 50 tallet.

Lars Peder Solstad er en taktiker, han kjenner bransjen bedre enn de fleste og jeg tror de fĂ„r en grei lĂžsning til slutt, men psv salget mener jeg viste at det ikke bare “er rett fram” dette her.

Jeg har jo som sagt fÞr ikke noen tro pÄ at LPS var sÄ glad i 40 psver i utgangspunktet, det var jo Farstad/Fredriksen sine bÄter opprinnelig, men de hadde nok rÞket med uansettfor Ä fÄ ned gjelden.

For de som er Paretokunder-dette er en overskrift de hadde i sin nye Dofg-presentasjon igÄr nÄr B-aksjene kom*:

“DOF flipping two PSVs for a solid return- the remaining 8 PSVs appear likely to be sold”

Og enig med ROdjer, det kan komme noe litt ut av det blĂ„ her, jeg har jo lekt litt med ideen om Ă„ skille ut et “renewable” selskap, vi har ren gjeldsrullering, aksjer for gjeld, sale-leaseback med AMSC
 mange muligfheter og helt sikkert noe vi ikke har tenkt pĂ„ og