Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Meget sterk utvikling, oljeprisfallet betyr nada for Solstad. Tidewater falt 7% igår, Solstad opp 3% i skrivende stund😂

Let’s see how it plays out…!

1 Like

Det er jeg kategorisk uenig i. Solstads uføre etter 2014/15 har direkte årsaksammenheng med Oljeprisen.

Edit
antar henviser til siste døgns fall. Likevel mener jeg oljeprisen virker inn

Det var ironisk😂

1 Like

Men det er jo både rett og feil begge deler- for Solstad betyr ikke oljeprisen noe-helt til den blir så lav at oljeselskapene struper investeringer, da betyr den ALT, og det var jo det som skjedde etter 2014 som AW nevner. Men sam,tidig ser vi at Soff ofte følger oljeprisen endel opp og ned sammen med resten av OG segmentet

Tenker selv det kommer ann på hvor lenge oljen dumpes denne gangen. @Thomastoget har jo et poeng- det er jo bare å se på dagens kurs i Solstad - helt upåvirket. Men tidligere har korrelasjonen vært der.

Selvfølgelig er Solstad påvirket av oljeprisen, og vedvarende høy oljepris/etterspørsel er gunstig.

Men siden askjewonka ikke forsto ironien.

Ironien er at Tidewater dundret ned 7% etter oljeprisfallet igår og resesjonsfrykt, og logiske er at Solstad også burde fått en liten dupp i dag sammen med alt annet oljerelatert/offshore.

Men den står i mot, og det er interessant.
For å gi det inn med en teskje

1 Like

Virker på meg å¨være noen større som holder kursen i Soff, ser på XI t det nevnes at det ligger kjøper ute som tar unna.

1 Like

Det er interessant. Normalt er aksjonærene i soff vett skremt.

Du har sannsynligvis rett.

Dersom xi folkene har rett vil jeg tro dem baserer seg på samme grunnlag som er tilgjengelig her på tek.,

Ja samme grunnlag, ser på handler osv men er jo noen større aktører der som deltar og leser markedet selv

1 Like

Asp.

Blir det er bærekraftig brudd så skal vi kunne dra opp mot 32. Det ville være koko.

1 Like

Noen som har troen og vil opp i allefall.

Interessant hvordan SOFF og SIOFF veksler mellom å ligge i pluss/minus. Er det et signal om at dette er aksjer med mange kortsiktige posisjoner.

1 Like

Bare for å nevne den obligatoriske emisjonen, dette betyr færre nye aksjer også ved en eventuell emisjon :partying_face:

1 Like

1 kr på kursen utgjør bare 77 millioner i EV. Her er mye å gå på…

Svend i aksjesladder- det ringes rundt erter aksjer i Soff

Var jo Karlsen som nevnte emi på 10? Ikke veldig troverdig skikkelse.