Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Larsen mener du- tror vi må skille mellom det de lemper ut av seg på direkten i podcasten og det som påstås her. Når han sier det ringes rundt stemmer nok det.

2 Likes

Vanskelig å vite når det sjongleres med sannheter og usannheter.

2 Likes

Her må alt tas med en klype salt fra enhver person nesten, SOFF kan gå alle retninger og løsningene deres er ofte ting som ikke er lett å tenke seg fram til. Bareboat-avtalen til NM var jo ganske ut av det blå blant annet.

1 Like

Ja den så ingen komme, orkestrert av Røkke,Solstad og DNB som har kontroll nå og

1 Like

At det ringes rundt for å delta i en emisjon er vel meget sannsynlig det ja. Vil tro interessen er stor, og er den det så blir ikke rabatten halv gærn heller tipper jeg. Men det skal nok emitteres ganske mange aksjer.

Kanskje er det kun eksisterende aksjonærer som kan delta? Kan jo forklare kursmomentumet

Får vi et brudd opp gjennom 30 i morgen?

neppe

Hvorfor ikke?

Flatt i USA, Kina stengt, tilsynelatende god stemning ellers i Asia ellers, mens Oljen er fortsatt ned, og en fed-sjef tror rentetoppen er nådd. Jeg er noe mer optimistisk enn @OLADUNK1s ordrike vurdering om at SOFF “neppe” krysser 30 i dag.

1 Like

Kanskje det er et lite håp for et aksjonær-/børsvennlig statsbudsjett og

Jeg er dessverre redd for at Støreregjeringen vil kaste om seg med oljefondpenger og kjøre den norske økonomien enda lengre inn i en moderne planøkonomimodell, preget av et marginalisert et næringsliv og overdimensjonert statligøkonomisk inngripen.

Selv om jeg ikke har noen tro på ytterligere satsing i Barentshavet, som utgjør Norges siste olje og gassreserver (omlag 50 prosent av volumene som er tatt ut i Norskehavet/Nordsjøen allerede), så vil 26 konsesjonsrunde være en MASSIV boost for norsk næringsliv - særlig seismikk innenfor oppstørms. Støre er avhengig SV for å presse statsbudsjettet gjennom på den ene siden, men USA, Tyskland og Storbritannia presser på nordområde satsing innenfor olje og gass på den andre siden (sikkerhetspolitikk). Regner med Støre heller rakner på midten i denne spagaten fremfor å ta et valg mellom sidene.

Edit:

3 Likes

Pen start på dagen. Virker som noen ligger å laster litt volum?

Ja opp1.5% og omsatt for 11mill første 30 min er bra

Regner med dem som ikke har trua benytter anledningen til å kvitte seg med aksjer. I påvente av close tar jeg en “Eftan på Solstad” med blokkflyten min og spiller opp til lystbetont dans.

Edit: Skulle du sett. Olje og børsen i oslo har snudd.

1 Like

Vad är teknisk stötte här?

30 mil i omsetting på 2:15 min. Det er ikke så verst altså. Holde makro har jeg trua.

Ser du hvor fort det endrer seg, over 30,- har alle troa, under 20 hadde nesten ingen troa, ikke mye som har endret seg. psykologi:)

2 Likes

Folk (meg selv inkludert) er svært dynamisk - påvirkelig om du vil.

1 Like

Slutar vi över 30 idag?

1 Like

Lov å håpe :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like