Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

He he. Kun Soff på meg, men det er greit. Behagelig å sitte i Soff hvor det meste er utsolgt resten av året. Hadde ikke sendt 5 AHTS til WA uten bra betaling.

Tipper Solstad/LPS/Aker/Dnb fikser en fornuftig refinansiering. Da er vi klar for de kommende årene😜

1 Like

Pareto tror jeg det var anslo rundt 500k/dag på ahtsene til Soff som skal til WA så ganske bra det og flere måneder med 100% utnyttelse i vinterhalvåret er jo ekstra bra

2 Likes

Refinancing of Solstad Offshore

1 Like

Den så ingen komme :flushed:

Nokså avansert :-o

Oi, denne var spenstig

The strong market outlook and the immediate
deleveraging provides a solid basis for increased value creation with a clear
ambition to initiate quarterly dividend payments from Solstad NewCo in 2024.

Ser Selaco-nokså tidlig da- kommer frem til 18kr om man ser på aksjene idag

Forstår jeg rett vil SOFF aksjonærer kunne tegne aksjer til 750mil i «Solstad NewCo» og skal fungere som et moderselskap…?

Dette ble for komplisert for meg og er spent på hva dette har å si for andre aksjonærer og kurs…

Flaggemelding Solstad Offshore ASA

1 Like

Var kopmplisert dette, på XI sitter de med kalkulator og mener det blir 302 mill aksjer, kurs tilsvarende 18kr påd agens, så får vi se på åpnoing.

Jeg synes det ser ok ut, det blir jo en utvanning men det må det jo bli på et eller annet vis når man skylder så mye penger og må reddes, AKer har heldigvis tatt tak-tipper de har jobbet hardt mot DNB(eksfin.

Blir det så fryktelig mye utvanning da? Alt blir jo hentet inn i morselskapet :thinking:

Så er jo spørsmålet om en skal utnytte seg av eksisterende eiendeler i SOFF, for å bli med i SOFF NewCo. Regner med det kommer endel artikler om dette ila. dagen som gir et klarere bilde.

Det ser imidlertid ikke ut som SOFF går konkurs. Ei heller totalutvanning.

Total transaction value 5,5 mrd. Skal vi opp mot aksjekurs tilsvarende det samme i mcap i dag?

Solstad NewCo vil nok bli en magnet mot nye aksjonærer, bare ordet «utbytte» i seg selv tiltrekker masse oppmerksomhet

1 Like

Det er jo inkludert cash relatert til mye aksjer. Så viss ein skal til kurs basert på pre money så skal vel MCAP til 1.5 mrd noko eg ikkje trur på

Det står jo tydelig at eksisterende skal tilbys rettigheter. Noen som vet hvordan? jeg har vært marginal aksjonær i SOFF for å eventuelt kjøpe meg disse rettighetene.

Hva ligger i dette pre-money/før penge-verdsettelse?

Kistefos økt kraftig og med 13%! Trøim, Frøy, Nesttun osv gått inn med masse i forkant. E ønsker tydeligvis å være med. Og alle som har kapital, får kjøpt aksjer pro rata, og overtegning ikke mulig. Meget aksjonærvennlig!

1 Like

Du spør godt, tror det vil komme ytterligere info om dette.

Poenget mitt var at etterspørselen etter SOFF-aksjer vil nok bli betraktelig høyere nå, for det vil nok være Solstad NewCo man vil eie(?)

1 Like

En annen ting, det er eierskap den 27.10 som gjelder. Det kan bli støvsuging i dag og fram til da.

3 Likes