Kurs 2,80
Fy faen for et røverkjøp av en opsjon
Kurs 2,80
Fy faen for et røverkjøp av en opsjon
Ryddig og fint å få de ut av veien- kursen var må vi huske betraktelig nærmere 2,80 i oktober 2020 enn den er nå hehe
God pris ja, men må skatte for mellomlegget. Blir noen million i utlegg der.
Det er vel først ved realisasjon.
Ja, godt mulig du har rett.
Vi kan jo notere bak øret at Bff’s Røkke/Solstad nå kontrollerer ca 35%
Solstad flagger i Solstad | Finansavisen
så da ble det flere aksjer. solstad har kjøpt seg opp til 10% for 2.8 kr pr aksje… men det viser at han har tro på at aksjene ikke blir skrevet til null under re finansieringen.
skulle gjerne kjøp 10% av aksjene til 2.8 kr … betaler bare 14.1mill
hehe, jeg har sagt det før- de warrantsene viser jo at DNB/Røkke virkelig ville sikre at LPS fortsatte men samtidig-vi må ikke glemme at gevinsten ikke var så voldsaom i oktober 2020 når Soff kom på børs etter rekon, da var vel kursen 4-5kr
sant…men trykker man mer aksjer så fåraksjene mindre verdi… 5% til nærmest null verdi gir 5%reduksjon i aksje verdi…men at solstad kjøper til 2.8 kr…er jo positivt uansett… men de fleste hadde nok løst ut dette og solgt dagen etterpå men det er nok noen forpliktelser ute og går her
Selger han skal jeg hå med på at det er et salgssignal:joy:
helt klart. men flott at han fikk i stand en slik avtale slik at familen solstad kommer sterkere inn på eiersiden. det liker jeg
En liten kuriositet. Kistefos flagget over 5% eierandel med 4 mill aksjer, mens Herr flagget 4,097 mill. Mandag får vi derfor bekreftet om de har økt ytterligere siden da. Dersom ikke, må de da flagge under 5%, siden det nå er 82,3 mill aksjer i SOFF.
Tipper for en kunde… Fond kjøper vel stort sett via egen konto. Tror jeg.
Edit: meget stor kunde… men hvem
Dagens melding har vært kjent lenge, som skrevet tidligere. Også pris.
Jarsteinen har ikke solgt en eneste aksje de siste 2 årene. LPS har sagt gjentatte ganger at markedet, rater, kontrakter/utnyttelse vil styrke seg ytterligere i årene som kommer.
LPS/Jarsteinen er langsiktige. Warrents innløst i dag er nok mer den belønningen som ble avtalt i 2020 for å sikre LPS sitt videre engasjement for å styre skuta gjennom krevende tider.
Husk også at Solstad var en av de som tapte verdier under refinansiering som ble gjort i 2020.
Tipper LPS er med videre som langsiktig aksjonær. Han vet hva som kommer og er tett på dialogen med kreditorer. Emi eller ikke så ser fremtiden betydelig lysere ut nå en for 12 mnd siden.
Jeg tipper Jarsteinen blir sittende på samtlige aksjer fremover. De ser hva som kommer og ønsker best mulig verdiutvikling i egen aksjer.
Dette tolker jeg positivt for videre utvikling i Soff.
Min subjektive mening
Enig.
Det handler jo ikke om en evt emisjon, dettte er en «gave» fra Røkke/DNB til Solstad for å sikre at de er med videre. Som jg har sagt tidligere, dette styres av Røkke, DNB og Solstad og de 3 partene er samkjørte som eiere og som kreditorer.
5 millioner nye aksjer tilsvarer 162,5 millioner til dagens kurs. Så får selskapet inn ca 14 millioner i cash. Trekker vi fra dette beløpet, og holder alt annet likt, skal SOFF starte med et kursfall på ca 148,5 millioner for å ha samme mcap som i dag. Det tilsvarer ca 1,80 kr fall på kursen. Et mindre fall enn dette er i realiteten oppgang mandag morgen.
Utvanningen av warrants er marginal og ubetydelig.
Ikke noe nytt under solen i artikkelen, men hvorfor bruke nærmere 14 millioner på et konkursbo.
Løp og kjøp etter LPS sin handling eller riv(selg) og røm🤷🏽♂️
Da er PROSPER også på vei mot Rotterdam/Canari/WA.
Kun Sigma vi venter på. Drar vel sør over 24 okt
Ikke mye spot å følge med på fremover når det gjerder Soff. Kjekt å vite at alt er utsolgt ut året bortsett fra Frontier.
Ja chill dette godt jeg har spredd innsatsen då det er litt dpennende med spoten allikevel😄