Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

180K aksjer sier litt.

1 Like

Ja det er voldsomt mye av dagens total. Short som dekker eller ASP som har ombestemt seg?
Eller noen helt andre.

1 Like

Kommer (kjøps) pulser med jevne mellomrom.

1 Like

Yepp, gikk en fin bunte med aksjer der også.
Må være vanskelig å få napp utenfor børsen siden noen kjøper så store poster direkte på børsen?
Er vel tegn på at en aktør (i går og i dag) skal ha en større mengde Soff aksjer.
Blir spennende å se listen i morgen.

1 Like

Den siste pulsen var nesten på 350 K.

2 Likes

Minner om tidlig 2022 når den gikk fra ≈ 6 til 10

Heftig. Må være en eller to større som skal ha mye aksjer. Gikk vel et par slike også i går.
Spent på om det er eksisterende som kjøper eller om det er ny aktør som melder sin ankomst.

Shorten opp 80k i går, men her er det andre aktører som styrer skuta.

Husker ikke når shorten ble satt, men det begynner å bli noen prosent siden. Den snitter vel opp.

Voleon økte shorten med 86k på tirsdag.
Qube økte med 80k i går
Totalt 955k nå eller 1,24%

Vanskelig å si når shorten ble satt… kan ha ligget rett under 1% ( 2 short x 0,499%). Uansett, som du sier de shorter oppover nå.

Ikke veldig bekymret… andre krefter som styrer kursen nå og på et tidspunkt skal shorten dekkes inn.

Meget positiv dag, særlig kunden som moste til og kjøpte nesten 350k på best på slutten der.

Der er noen nivåer på veien mot ny “ATH i nyere tid” på 50+ kr som skal passeres, men det lukter jo også litt av fundamentale nyheter når det slukes såpass store poster, og pengesterke investorer tar plass på Topp-50.

Link til TA-diagram på Yahoo Finance:

1 Like

@Hpbjorn kommentarer?

Sikkert flere enn meg som venter på denne:
image
Edit: kan nok kanskje tiltrekke seg litt momentum også… Er ikke neste motstand rundt 34.?

Har fulgt med litt fra avstand. Dette ser jo egentlig lækkert ut. Den er sterk og drar seg oppover. Har enda ikke hatt en ekstrem-volum (= ca. 3-4M eller flere aksjer omsatt) dag og det vil potensielt markere en skikkelig topp for en stund. Forventer litt mer kjemping her rundt 30-32kr men vil også tro at vi rimelig kjapt kan ligge på ca. 36-37kr.

Vi nærmer oss en dobling fra bunn - samtidig har vi hatt mange hvileskjær og vil tro plenty med gevinstsikring langs med. IKke helt farfetched at vi får en tilnærmet “reverse” kopi av nedturen fra 50 → 20 (mars-mai '23) evt lignende det vi hadde av oppgange fra des’22-feb’23 - over de neste ukene (gitt det lille jeg har fått med meg av fundamentala i det siste).

NB! Jeg har p.t. ikke aksjer i SOFF

7 Likes

Noe spennenende?

Nei, egentlig ganske liten endring på listen.
DNB - konto #174 øker med 293k til 2.409k
Ellers er det kun små bevegelser.
Dette er vel tirsdagens tall. Da var det vel kun litt over 700k i volum.

X10 - Må jo være for en kunde. Eller er det et av fondene?

Aggressivt. Selv om det ikke er snakk om rare mengden.

Edit:
Stilig
image
(Figur var et utdrag fra ordreboken i sluttspurten)

Huh? ver 200k aksjer til dagens topp kurs?

Exercise of warrants, managers’ transactions, disclosure of major shareholding

Der ja