Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Kan god være meglerhusene kaster seg på med oppdatereinger etterhvert. Ser ikke ut som at pareto har vært med ut fra børsmeldingen.

Mener å ha lest NM, men ble usikker nå som du spør :thinking:

Pareto Securities has acted as financial adviser, and Wikborg Rein has acted as
legal adviser to Solstad in the Refinancing process.

1 Like

Dersom markedet hadde ment at 18 var den riktige kursen, så hadde vi vel ligget der nå. Og siden vi ikek gjør det, kan det kanskje tyde på at markedet ikke helt vet hvordan de skal tolke dette og venter på oppdateringer.

2 Likes

Takk. men da er det vel egentlig bare å vente til tidsfristen går ut. Så kommer det sikkert noen drypp derfra.

Har bommet med mye i Soff og truffet med noe, men jeg mener jeg svarte deg @OLADUNK1 for lenge siden at jeg mente og trodde de måtte ned mot 10mrd i gjenværende gjeld, det ser ut til å treffe bra om ikke annet.

Mange som mente at refi ville “gå nærmest av seg selv nærmest uten konsekvenser”, det var jeg uenig i og man ser nå at refi gir konsekvenser med slik stor gjeld involvert.

5 Likes

Jeg vil jo anta at hele lånet som Solstad har hatt blir overført til «nye» Solstad? Dvs at Solstad blir gjeldsfri noe jeg ser positivt på i disse tider. Samtidig har de jo fortsatt båter og en god eierandel i nye Solstad. Vil tro at de kan til en viss grad sammenlignes med Eidesvik uten at jeg har god nok info over begge selskapene?
Eller er jeg ute på bærtur? :sweat_smile:

1 Like

Verdt å merke seg. Antar alle aksjonærer som har lånt ut aksjer ønsker å tegne seg. Da må de ha aksjene på konto fredag. Mao er det nesten 1 mill aksjer som kalles tilbake i dag og i morgen senest.

2 Likes

NM blir vel i gamle SOFF? Så den gjelda blir der.

Kjøper ikke AMSC aksjer i Newco med NM da?

ja enig med deg. og du har fulgt gått med gjennom disse årene. vi tenker likt

1 Like

Jo, du har rett: “Following the Refinancing, the Solstad Group will maintain operational control of the vessel while the ownership of the vessel will at the same time be part of Solstad NewCo, contributing positively to cash flow generation going forward. In addition, Solstad NewCo will assume the senior secured debt related to CSV Normand Maximus, which, as part of the transaction, will be refinanced on similar terms as the Senior Secured Financing.”

Da er pareto ut med oppdatering

Tar tidlig lønsj og logger inn haha

Ligger nesten flatt rundt 24,50. Hva er grunnen?

1 Like

Skyhøy omsetning hvertfall

Har markedet regnet seg frem til at 24,50 er den riktige kursen, og skal den tilbake til gamle høyder når realiteten i avtalen får satt seg?

Evt noe opp frem til 27.10 for å sikre seg rettigheter når de regner seg frem til verdienj på Newco for så å falle kendel etter det?

Nå er det jo rødt sentiment på OBX i dag, så det kan jo også ha en innvirkning.

Ja, kanskje. Men hvorfor sikre seg aksjer som skal ned igjen etter en topp. Da må i så fall verdien i NewCo-askjene med utbytte nulle ut et eventuelt fall i SOFF-aksjen.