Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Fikset :slight_smile:

Edit: just in time, tydeligvis :wink:

2 Likes

New five years contract for PSV Normand Falnes

10 Likes

Veldig bra med lange nye kontrakter, som sannsynligvis har gode betingelser.
Noen av dere som kjenner næringen godt som tør å mene noe om hva denne kontrakten innebærer økonomisk?

Vet ikke hva som er sannsynlig dagrate, men for ballpark, 5 x 365 x 120 000kr = 219 millioner kr.

Også blir den sikkert justert for konsumprisindeks og andre variable utgifter?

Tror du er altfor lav der raten på Equinors psv kontrakter i forrige uke på 3+3år var nesten 200k/dag- dette er en hybrid psv på 5år så jeg har brukt 200/dag i mitt regnestykke da er vi på ca 350mill+opskoner

1 Like

Noen (@srh?) her tidligere snakket om nødvendige snittrater for for PSV, AHTS, og CSV for SOFF å være bærekraftig. Noen som husker og kan dele?

Tror 150-350-550 var minimum og det var før renteoppgangen

Oi. Tror du driftskostnadene er så høye? Eller mener du at dette er rater vi kan håpe på for god inntjening?
Driftskostnader er vel kanskje litt lavere. 80-150-350 bare for å gjette.

Drift varierer utrolig mye fra båt til båt, jg bruker 100-200-400 som tommelfingerregel

Godt med noen med domeneinnsikt. 5 x 365 x 200k gir vel forøvrig 365 mill :slight_smile: Solid inntekt for kun 1 båt.

2 Likes

Veldig bra, psvtrykket er stort og noen er nok skremt av at Petrobas har behov for ørten psver neste år

Clipper er nok sikret opsjonsutløsning…

5 Likes

Ca 5min uti sier han endel om tilleggstjenester som er interessant bla sett mot ratene vi fikk igår på Baltic/Navigator:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220819_7

2 Likes

Drott ut for Aker BP, rate 430 000, jfr Westshore

7 Likes

Nå er de go, snitter laaaangt over de andre siste jobbene

Backlog additions på ca 700 millioner bare i oktober så langt. Så ligger det NM i lufta… Tror vi er ved et vendepunkt etter den tunge tida siden mai-rykket.

4 Likes

Voleon dekket inn 70k i går, og forsvinner snart ut av 0,5% shortlista:
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 446 908 0,57% 18.10.2022

4 Likes

Høres lovendebra ut!:blush:

Tidewater nærmar seg year high igjen. Verkar som amerikanske markedet ser noko anna enn det norske.

De får all fordel med økte inntekter uten økte renteutgifter🤓