Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

OK. Lest nok litt for bokstavelig på meldingen over.
Men NM flytter jo på seg, så da nærmer det seg noe nytt.

Raten for Sigma og Drott hyggelige 400 000, jfr Westshore

3 Likes

Lønte seg godt å vente et par dager da, relativt dryg forskjell på 140k/ dag og 400k/dag for to båter…

2 Likes

Dette kan jo peke i retning av min kildes kilde hadde rett angående NM. Det er i så fall veldig lovende…

Jeg savner to. engasjement/deltakelse her, men er nå svært bundet opp av jobb ettersom jeg solgte 50% av selskapet mitt til et stort nordisk selskap for noe tid tilbake og vi nå jobber for å hente synergier. Jeg kommer sterkt tilbake- og alle mine gjenværende SOFF- aksjer står trygt og langsiktig plassert.

5 Likes

mobjack bay…er i virginia usa… hva skal maximus gjøre der?

@pdx virker som børsmeldinger ikke kommer inn på tråden her lengre, får du fikset?

1 Like

1 Like

1 mill pr dag. Det er vel ok rate.

Ups 1mill my bad

320 mill på 310 dager, er vel 1 mill/dag. Eller forstår jeg feil?

Min tolkning også, men har tatt feil før.

Google translate:
Solstad Offshore ASA har gleden av å kunngjøre en kontraktstildeling for undervannskonstruksjonsfartøyet (“CSV”) Normand Baltic og en kontraktsforlengelse for CSV Normand Navigator.

Kontraktene gjelder fornybar energiprosjekter i Nord-Europa og Asia og representerer en samlet fast utnyttelse på 310 dager, med tilleggsopsjoner deretter. Normand Baltic-kontrakten vil dekke mesteparten av Q4-22 og Q1-2023, mens Normand Navigator nå har en fast kontrakt til Q4 2023.

Kontraktene har en samlet verdi på cirka 320 millioner kroner inkludert tilleggstjenester, som ROV’er, Walk to Work-system og annen prosjektstøtte.

Kundene er anerkjente operatører innen fornybar energi.

1 Like

Ca. 1 mill i rate ja, inkludert tilleggstjenester som nok koster litt, syntes det er meget pent. Baltic er vel releativt liten, mens Navigator er en av de større så tegner et fint bilde av hva som er oppnåelig for et gjennomsnitt av CSV-flåten dette🤝

2 Likes

Meeeget pent er det🤓

Og Frontier gar hått for å bunkre

Da har AMSC overtatt Maximus og det skulle skje når den gikk av daværende kontrakt så her er det bare å stålsette seg for melding på Maximus snart, samt Frontier og kanskje Installer, Jarl mfl og😳

2 Likes

Et poeng som gikk meg litt hus forbi her i farten men altså-dette er altså havvind- som betaler 1mill/dag…

1 Like

Oppdatert:

2 Likes

Maximus til kai i Randaberg, der den lå i tiden mellom Saipem og Mexico engasjementet sen høstes 2020

Ttor dette er basen til subsea7

Mulig, men mener bestemt det var der den lå mens vi ventet på nyheter tilbake den gangen.
Kontrakt kommer nok betydelig fortere denne gangen

1 Like

Jupp, og det er flere subsearelaterte firmaer i området der.