Jeg skrev dette på XI imorges:
Kistefos økte så kraftig forrige uke (fredag faktisk) at det åpner for spekulasjoner på Soffremainco, han flagget 13% der. En teoretisk sammenslåing vil gi Soffr sine 4 båter i Brasil, 2 subsea og en ukjent båt samt Viking sine 6 ahtser (alle anses vel som vindturbinkapable) og eierandel i 2 psver . Dette gir et selskap som om man antar Installer/Tonjer fortsetter for sine respektive langtidskunder, Superior har jo lang kontrakt er ekstremt ahts-tungt. Jeg vet ikke om jeg liker det men jeg husker LPS sa i et intervju i september-ish ifjor at " Det finnes ikke nok ahtser i verden til å flytte alle vindturbinene som skal bygges til 2030". Nå lagger det jo bittelitt der men ikke så mye at det fortsatt er et latterlig behov de neste årene og her kan vi da potensielt ha et selskap som nesten blir et rent ahts selskap. Ikke at jeg anser dette som særlig realistisk igrunn, jeg tror heller en sammenslåing med Soffn (etter MAximus-avgjørelse) eller en utvidet løsning med AMSC er mest aktuelt for Soffr (og da later jeg som det ikke er mulig med SODOF)