Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Dæven som det napper, hva i alle dager

Vanskelig å studere opp mot eksamen med slike bevegelser :laughing:

1 Like

Antagelig noen av shorterne som skjønner at de dreit på draget og som må dekke seg inn.

Stått mellom 2-3x forhold mellom kjøp og salg på auksjonen

Lol

1 Like

Det blir lite frie aksjer i Soffnewco vel? Aker 41%, AMSC 18% og Soff 27% bare der er det 86%

1 Like

Stemmer, 14% som blir tegnet

Ref siste punkt under “Dette er Solstad Offshore-avtalen”:

1 Like

Share Capital Increase Registered

The new share capital of the Company is NOK 82,346,796 divided by 82,346,796.

Da bommet altså Arctic bare med ca. 5,65 millioner aksjer i sin oversikt @Metallian.

1 Like

Sidebar: Våres gode SOFF venn får litt oppmerksomhet - antageligvis pågrunn av noen føler seg snytt av den troverdige og pålitelige nyhetsredaksjonen Investornytt.

Hvor mange short aksjer var det totat+DNB?- nesten 2 mill?

Edit: Trades godt ned :
13:46:59 1 000 27,500
13:46:32 235065 27,500 Det ikke så mange som kvitter seg med en sånn blokk…

Naturlig at det blir tradingvolumer her med denne typen svingninger. Solgte selv en del på 33, kjøpte tilbake på 25 og dessverre lot jeg være å selge i dag igjen på 31-32 da jeg vurderte det. Skal uansett ha aksjer på fredag, men dette er tradingmekka for de som orker. Vi står nok over 30 igjen innen utgangen av fredag

100 mill i omsetning passert

1 Like

Pluss 70 milloner i dark/eurobørser:

1 Like

Synlig short økte (!) til 1,26 millioner i går!
Jeg går ut i fra at de har dekket i dag, men er de ferdig… Kanskje et sluttrally om de skal rekke å levere aksjene innen fredag?
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003080608

1 Like

Interessant, har de handlet de på tekniske signaler da muligens…for jeg tror ikke fallet blir stort til fredag heller motsatt mtp tegningsrettene

Den voldsomme oppgangen tidligere i dag tenkes var en blanding av trading og inndekning. Med dagsomsettingen om dagene vil det være rart om dem ikke har fylt opp for tilbakelevering.
Edit: Ser det gikk noen fillete poster etter close - ser dette av og til i TGS også, men ikke av en såpass beskjeden størrelse.

Jo mer jeg leser det jo mer tror jeg Maximus har mye av skylden for Newco-løsningen- hvis man leser dette fra børsmeldingen:

“Solstad has worked closely with Aker, DNB and Eksfin to solve a challenging refinancing situation which included multiple parties and diverging interests. Due to the complex nature of Solstad’s current liabilities, including a residual claim from former lease arrangements with respect to CSV Normand Maximus, the Refinancing entails the establishment of the Solstad NewCo structure.”

Hvilke andre forhold er det egentlig som er så kompliserte?

1 Like

Btw- når vi diskuterer aksjeverdien på “Gamle” Soff-ikke f glem denne:
“Newco will lease NM on a bareboat charter to remainco”

Soff beholder altså avtalen på Maximus med potensielt 4-500mill ebitda i året, det er igrunn nok til å betale på gjelden til alle de 7.5skipene der det omtrent.

4 Likes

Mon tro om Siem eller Sveaas teller på knappene rundt et bud på SOFF. Med katta ute av saken, er det enkelt å lage et bud og en løsning med betingelser som overgår det som ligger der.

2 Likes

Da er det bare å sitte på aksjene altså.