Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Trodde dette var aksjer som Kistefos hadde hos SEB, så vil de vel naturlig claime disse innen fredag

Plukket jeg også. Skeptisk til 25,5

Jeg har også tenkt at runden til 32 var shortinndekning, og at DNB eide disse. Hvis dette ikke er tilfelle, så tenker Qube og Voleon kanskje at kursen vil falle enda mer når aksjen går ex tegningsretter?

Synes bare det er rart at eierne av aksjene som Qube og Voleon har lånt, ikke har krevd dem tilbake. Men de kan jo antakelig få kompensasjon ved at Qube og Voleon kjøper tegningsretter i markedet, som de så overfører til eierne av aksjene, og samtidig håper på kursfall når aksjen går ex. tegningsretter.

Limer inn 2 kommentarer jeg hadde nå på XI:

Og som jeg kommenterte på FB ang dette- jeg tror nok noen av de industrille eierne som sditter/satt på endel aksjer hadde håpet på litt særbehandling- men å vise til Aker blir litt rart for Aker har spyttet inn 2.25mrd+potensielt 0.75 mrd i cash nå, samt lagt inn AMSC-maximus som de er største eier i samt at de opprinnelig kom inn i selskapet med Farstad-rederiet. Så om man regner på kroner og øre er jeg jaggu ikke sikker på at Aker er så mye forskjellsbehandlet her kontra de som kan kjøpe aksjer i remainco nå på 24-25kr hvor det er 25% andel i newco samt en høyere ebitda pr.skip enn i newco.

Ang dette med Aker/Røkke og Solstad- det er jo en f-ing bromance der som jeg har sagt i lang tid nå- hør intervjuene med LPS, se historikken- etter at Aker kom inn i Solstad i 2017 har de berget Solstad mer eller mindre alene ved 3 anledninger- refinansieringen i 2020, AMSC kjøpet av Maximus og og nå igjen ved å bruke Aker, AMSC og få med DNB/EKSFIN for denne siste runden med refinansiering. Hadde ikke Røkke vært så tett på lag med LPS/Soff hadde jeg hoppet av for lenge siden- da hadde vi fått en Svend-emisjon på 10kr, total utvanning og lånerente på 14%+

5 Likes

Går sikringen snart:)

Noen som vet om tegningsrettene blir omsettlige på børsen fra mandag?

Økte shorten ?

Uendret

Details - Short Sale Register (finanstilsynet.no)

1 Like

Algoene og robotene jobber overtid nå

Skikkelig iceberg din har slukt alt på 23 tallet. Bare å trekke evt salg nå.

1 Like

Further information regarding subscription rights in Solstad Newco in connection with the refinancing of Solstad Offshore

Med flere måneder med trading kan rettene bli mye verdt. Vi er tydeligvis godt inne i 2024 før prospektet er klart. Soffs egne tall for 2024 og 2025 er sterke. Mer vil bli indiskontert etter som tiden går, og da vil rettene stige. Jeg skal ihvertfall tviholde på dem.

I SOFF kan man i det minste “skylde på” at RemainCo har lav verdi. Mens for en kurs under 23,10 kr for AMSC betyr det at markedet priser Newco lavere enn prisen Røkke har fått. Noe et spik, spenna gærent om dagen.

Beyond this, AMSC guide that they will be left with USD 60m in cash and no external debt, in addition to the USD 91m in Solstad NewCo – for an EV and equity value of USD 150m. This works out to NOK 23.1/sh.

1 Like

Mcap AMSC er 1 575 mill. Trekk fra cash på usd 60m tilsvarende 675 mill, og markedet verdsetter Newco andelen til bare 900m, ned 10% fra milliarden som refin tilsier. Mao. markedet sier at Newco ikke er verdt 5,5 mrd, men bare ca 4, 95 mrd.

Utrolig.

Ja er nok mange som har solgt seg ut billig idag og igår,blir spennende imorgen.

Mandatory notification of trade

Pga korrelasjonen her (både soff og AMSC har eierandel i Newco) er bevegelser i begge aksjer påvirke hverandre. Om algoene tar med dette, kan det utnyttes. Kjøre ned AMSC og dermed soff (og til dels vice versa) gir arbitrasjemuligheter. Volumet er mye større i SOFF.

1 Like

Fun fact. Legger vi AMSC kursen til grunn, har tegningsrettene for øyeblikket negativ verdi.

1 Like