Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Er det “noen” som skal hamstre tegningsretter fra småsparerne, tro. Kjøpe på 1-10 øre, og få 10-100 ganger gevinst når rettene stiger til 1 kr?

Dersom rettene korrelerer med AMSC, vil jo bare en liten kursoppgang til over 23,16 kr medføre radikal oppgang for tegningsrettene…

1-10 øre? Fremstår som en mindre sannsynlig markedsverdi

Vel, for øyeblikket har rettene negativ verdi. Markedet mener AMSC sitt millisrdtilskudd kun er verdt 900m.

Så folk selger fordi dem ikke forstår opplegget?

Det blir feil å korrelere på den måten. Det som foregår i både SOFF og AMSC er psykologi og usikkerhet. Intet mer intet mindre.

Edit: eller jo, det er også market players inne i bildet

Det er ca 72 mill aksjer i AMSC. Så rundt 1,4kr på kursen tilsvarer 100m endring i mcap. Siden mcap kun er cash og Newco, så er det markedsverdien av Newco som endrer seg.

Stiger AMSC fra 23,16 kr pluss 1,4 til 24,6kr, er det 100m økning i markedsverdi på Newco delen til AMSC. Da priser altså markedet Newco til 5,5 + 0.55 = 6.05 mrd.

Da stiger tegningsrettene fra soff betraktelig.

Det blir meget spennende å se hvor koblet disse tre papirene blir : AMSC, soff, og tegningsrettene.

Jeg tror tegningsrettene er i fokus, fremfor indirekte eierskap. Det er det i hvert fall for min del. Men forstår logikken

Hvis Fearnley treffer på sine anslag om markedsverdi på NewCo satt opp mot peers, vil tegningsretten ligge til ca. 5kr.

Kjøpte meg opp en del mellom 23,2-23,8 i dag, ser det fortsatt er shortede aksjer og selv om det kunne blitt foretatt en avansert variant kan jeg ikke helt forstå hvorfor det skulle være i utlåners interesse å ikke trekke dem inn.

Tror mye av kursaktiviteten i går og i dag skyldes market plays som videre trigget psykologi. Gått en del stoppvolumer i dag. Mulig jeg bommer men om ikke kalkisen er helt funky så er SOFF 23 et ran for den langsiktige

3 Likes

Det tenker jeg også!

1 Like

Jeg ser på ev/ebitda anslagene for 2024 (og de vet de jo mye om allerede da det store flertallet av båtene har kontrakter inn i elle rutover 24) og tenker at dette toget skal jeg være med på.

2 Likes

Kan du oppsummere kort hva dette gjelder,den er bak betalingsmur.

Håpte noen hadde men det er jo subsea (REM) og jeg fikk dette sitatet på xi:

– Vi har fått henvendelser på våre båter fra Mexico, Brasil, Afrika og Østen. Men vi må si nei da alle båtene er i arbeid.

– Og det på gode rater?

– He, he … ja, de er bra.

3 Likes

Blir spennende idag- er fryktelig mye usikkerhet rundt om og endel direkte feilinformasjon. Når jeg blir usikker leser jeg “bibelen”- og med det mener jeg anslagene for ebitda for både newco og remainco for 2024/2025 og så tenker jeg at dette skal bli bra. Den nøyaktige “vektingen” de to imellom blir mindre viktig når jeg er long i begge men jeg benytter altså tegningsrettene ihvertfall så får vi se.

3 Likes

Ny “player” 1.5mill aksje ri et kjøp på siste liste- Magnus Leonard Roth, se roller under

1 Like

Denne roth sitter via Canomaro på 1/3 av Rem Offshore-sønnen er i styret der så dette er en som kan markedet.

2 Likes

Må si meg helt enig her. Masse tall og diskusjoner om hva som er best forholdstall på inngang Soff/nySoff/Amsc - men viktigeste er jo at sluttproduktet tjener penger. Så jeg skal keep it simple å holde Soff og ta tegningsrettene jeg har råd til :slightly_smiling_face:

1 Like

Tradersparadise

Latterlig volatilt nå