Det er iallefall noen som kjøper. Bra volum vil jeg si sett det som kommer.
Her lempes det ut ser jeg
Ser på XI at SEL mener noen av bankene vil tømme seg nå på slutten, han har kanskej rett der
Ja sikkert noe sånt.Får bare ta tiden til hjelp,har ikke hastverk,dette blir bra i fremtiden.
Lånte 300k og giret opp beholdningen 15%.
Endte 3.9% ned idag så var jaggu ikke rare krisestemningen
Og 30 prosent for uken;)
Tegningsrettene blir ikke levert før prospektet er klart og tegningsperioden (14 dager) begynner, i følge Pareto.
Mye kan skje før jan-feb-mars 2024. F eks kan notering OSE da være avklart.
Dette er uten tvil spennende.
Mange har nok vegret seg for å sitte på retter og dernest unoterte aksjer i en lengre periode. Jeg tipper dette er avklart når prospektet kommer, og da blir det antakelig notering gjennom AMSC eller SOFF.
Svar fra Pareto:
Det kommer mer info etter hvert. Vi har ingen konkret informasjon før prospekt kommer. Når det er sagt er det signalisert at tegningsrettene skal listes. Aksjen går ex tegningsrett på mandag. Anbefaler deg å følge med på børsmeldinger fra selskapet. Tegningsrettene vil du finne i VPS ved start av tegningsperiode når dette er avklart og offentliggjort.
At rettene ikke blir umiddelbart omsettbare kan kanskje være trøblete for institusjonelle investorer/banker, som dermed har solgt unna.
Eksempelvis er de uråd å prissette før de kan omsettes når tegningsperioden starter.
Kistefos sitter fortsatt på over 10%, siden det ikke har kommet flagging. Det er heller ikke sikkert at han har solgt de 1,7 mill aksjene . Han kan ha levert de tilbake til banken på termin, eller lånt dem ut til noen som ønsker tegningsrettene.
I siste tilfelle mot betaling, selvsagt.
Da er fase 1 ferdig. Endte opp med nesten like mange aksjer som før meldingen kom. Da er det bare å lete etter penger i skuffer å skap for å ta det man klarer i NewCo.
Uansett så ser det ut som det ikke blir noe hastverk.
« The subscription period shall commence as soon as customary closing conditions have been satisfied and the prospectus has been approved by the Financial Supervisory Authority and published, with the subscription period expiring two calendar weeks after the date of publication of the prospectus, which is expected to be in q1 2024.»
Nå er refinansieringen ferdig og vi venter på endelig prospekt. Fasit er vanskelig å se akkurat nå, men jeg føler sterkt at komboen RemainCo pluss NewCo kan bli en sterk langsiktig investering.
Ønsker alle lykke til uansett hvilke valg man tar
Lurer litt på hvordan de velger å legge frem tall fremover. Fra hvilken dato splittes de to selskapene regnskapsmessig?
Godt spm - med psv salget delte de regnskapet før salget var formelt gjennomført
Jeg så en spekulasjon om at bankinvestorer/fond kan være skyld i dumpingen denne uka. Visstnok mange fond som ikke kan sitte på unoterte aksjer. Det har vært noen utenlandske og norske fond på lista.