De solgte ikke Du har rett i det du skriver vedr. terminer.
Mye SOlstad i siste Aksjesladder, ligger pÄ spotify mm
Fra 42:50 altsÄ interessant det med den telefonen Svend fikk
Ga meg ikke sÄ mye akkurat. Men interessant at Pareto ringte Selaco om den greia med at det neppe er noen fare for at residual claim Ikke blir forlenget pÄ lik linje med resten av gjelda. Pareto hadde visstnok sagt at det er samme kreditorer, altsÄ dnb og eksfin, og dermed hÞyst sannsynlig. Men stemmer det?
Tror markedet har lest den meldingen feil, og fikk panikk for at usd 200m claim ligger til forfall Q1. Pareto har trolig rett. Bankene tok jo over NM via pant.
Og bankene har jo gitt soff mulighet til Ă„ slippe unna med lusne 200m kr.
Dersom saken med eierne av Maximus Ltd ikke er avklart til da, er det lite trolig at Dnb lar soff innfri lÄnet med 200m i Q1. I stedet vil det forlenges.
Og nÄr saken ER avklart, sÄ er det vel trolig at bankene bistÄr med forlenging pÄ lik linje med det de allerede har gjort.
Tror heller ikke at hele denne bĂžtteballetten ville blitt satt i gang dersom alt kunne veltes av dette.
Hvordan kommer SOFF fram til 3 mrd gjeld (incl claim og BB lease) pÄ RemainCo ved utlÞp 2024? PÄ husk, bare korriger sÄ er gjeld per Q2 som fÞlger:
BNDES: 2 mrd
Bb lease 3,5 Ă„r: 1 mrd
Claim: 2,2 mrd (kan bli 0,2 mrd om bankene vinner)
Totalt 5,2 mrd
Trekker fra EBITDA for RemainCo for Q3 og Q4 pĂ„ 500m, og 1mrd for 2024, til sammen 1,5 mrd. Da er vi pĂ„ 3,7 mrdâŠ
Hvordan fÄr de redusert de siste 700m for Ä komme ned pÄ 3 mrd?
Kan det vĂŠre at ALT overskudd for Q3 og Q4 skal benyttes til RemainCo gjeld?
Du leser diskudjonen pÄ XI nÄ du og?
Det mÄ ligge noe heftig nedbetaling i 2024 slik jeg leser det
Ja, blir ikke helt klok pĂ„ dette. I alle tilfeller meget positivt at gjelda i fĂžlge selskapet blir lavere enn vi klarer Ă„ se. Men skulle visst Ă„rsakenâŠ
Hmmm vent nĂ„ litt det er fortsatt norn fĂ„ ahtser dom skal selges,⊠Titan, Spring, Scimitar, SoundâŠ. Det er ikke opphuggingsksndidater - det er fort 500-750mill pĂ„ disse 4 vel?
Men 7.5 i remsinco sÄ de mÄ verr i newco skal 35+7.5 gÄ opp
Etter sigende vant claim holdes rettsaken i tingretten i juni. Jeg leker med tanken om at det ligger et redusert tak pÄ claim, feks en drÞy mrd, enten gjennom dommen (altsÄ om man dropper anke), eller at claim holders har lagt et redusert belÞp pÄ bordet for Ä unngÄ anken. I sÄ tilfelle kan man vel estimere gjelda utlÞp 2024 ditto lavere enn vi beregner. Dette vil nok komme komme fram snart, ihvertfall til Q3 i slutten av november.
Nei spurte ei men ville visst ikke hente ut noe ikke jobbrrlatertđ skal se hva jg fĂ„r til
Var det ikke denne?
Eller er det kommet nor senere???
Det der er fra 2021. Der prÞvde bankene Ä fÄ en dom som skulle hindre claimerne fra i dette hele tatt Ä kreve erstatning. Den tapte de. Rettsaken fÞr sommeren er om erstatningen, slik jeg har oppfattet det hele.
Har sÞkt gjennom alle dommer i tingrettene fra mai til nÄ. Finner ikke SOFF sin sak: RettsavgjÞrelser - Lovdata
StĂ„r da klart her den skal i Oslo tingrettđ§
Vet ikke hvor lang tid det tar fĂžr dommen ligger offentlig.