Er så store spørsmål rundt Soff nå at dette ikke vektlegges så mye-det vil sees i regnskapene på sikt
Interessant-skal dele litt rundt gjerne noen vet hvor de snuser oppp dato
Nå har vi saksnummer og link. Lag bokmerke og sjekk jevnlig.
Dessuten, ser på XI at det påpekes at det bare er satt av 1 time til dette forberedende rettsmøtet. Det høres veeeeldig lite ut, med tanke på alt som ofte skal legges fra der. Her lukter det en forliks-løsning på bordet.
Sjekker med jurist-kompis nuh
Edit: blir det sak trodde han fort det ble over nyttår
Man går litt i surr, men spennet av mulige utfall er som følger (fritt etter hukommelsen):
- MYF taper, SOFF må kun betale 200m av de bokførte 2 mrd. Utgjør +22 kr på kursen.
- Forlik, eller at MYF får kun en delsum av kravet
** 25% av kravet - 500m - utgjør +16-17 kr på kursen
** 50% av kravet - 1mrd - utgjør +11 kr på kursen
** 75% av kravet - 1,5mrd - utgjør +5-6 kr på kursen - MYF vinner fullt og helt, SOFF må betale de bokførte 2 mrd. Utgjør 0 kr på kursen, da dette trolig er helt indiskontert mtp. aksjekursen, bokføring, og prissetting i refinansieringen.
Dommen i tingretten var klokkeklar, og bankene vant på alle punkter. MYF måtte i tillegg betale saksomkostninger til bankene på over 14 millioner!
Jeg tipper et forlik maks vil tilsvare det samme som bankene ender opp med om de vinner (200m). Da må SOFF ut med totalt 200+200=400m, og vi er på rundt 17-19 kr pålegg på kursen over natta…
Tror du kanskje har rett der vedr. konsolidering. Ser ut som begge sider tar dette ganske så kontrollert.
Da er det på tide å spekulere… Trykker man på linken i dag, finner man ikke saken lenger…!
Oii… aldri ikjedelig med aksjer i Solstad
Jeg hadde forventet at saksnummeret forble og fulgte saken etter forberedende rettsmøte, så nå ble jeg veldig optimist på at det blir en form for forlik/saken legges død. Har lite erfaring med selskaper i retten, men har noe erfaring med vanlige personer i retten, og der mener jeg retten gikk langt i å megle og utarbeide løsninger for å unngå rettsaken.
TDW straffes knallhardt pga resultat under forventningene. Pareto skrev i dagens Energy Daily at konsensus og markedet har indiskontert gode rater for tidlig, ved at mange av båtene deres fortsatt er på gamle kontrakter. Og i tillegg sto altså PSV flåten klar for klassing i hopetall. Jeg mener det støtter mitt tidligere syn om at det var nesten genialt å kvitte seg med gjeld og strømlinjeforme SOFF for superprofitt gjennom TDW salget.
Enig- jeg gikk jo gjennom hele psvflåten til Soff ved salget og det var rn voldsom opphopning i klassing, særlig 10-års i 24-25.
Og i 2 uker🥵 jaja😂
Er vel mer over 3 uker á 4 dager
Wow. 3 uker i lagmannsretten. Ikke aktuelt med forlik der i gården. Her blir det alt eller 0?
Tipper bankene og Nm Shipholding vet hvilke kort de sitter på. Dyrt blir det Uansett for en av parten.
Det kan bli forlik helt fram til muntlig forhandling er i gang. Samtidig tikker advokathonorarene. Sist brukte bankenes advokat 14 mill som MYF måtte betale. Hva blir det nå…