Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Da har man kommet seg hjem fra jobb og oppdatert oversiktene med dagens 2 kontrakter:

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

1 Like

Solstad byr inn Sigma, Sapphire og Ferking pÄ jobber i Brasil-spennende!

Oceanica byr inn Far Sound og Scimitar, sÄ mye tyder pÄ at de enten er avtalt solgt eller at de selges om de fÄr kontrakt.

2 Likes

GĂ„r ikke Ferking for Equinor lenger ?

Jo men disse jobbene er litt frem i tid

1 Like

Ja spennende.
Er dette fra samme Tender som ble diskutert for 1-2 uker siden, eller er dette enda en ny tender?

Vet ikke om det er andre tendere eller b are mer informasjon, er himla styrete de petrobaras tenderne, men det va rihvertfall ikke kjent at Sapphire og Ferking er bydd inn, da har Solstad bydd inn 3 NS ahtser, 1-2 Brasil ahtser, 1 subsea-Clipper (sikketr maximus og) og en accomodation- Australis ihvertfall

1 Like

Ah skjĂžnner. Var klar over Sigma men ikke de andre 2.
blir spennende nÄr vi fÄr endelig tildeling. Mer aktivitet/kontrakter/prosjekter i WA, Australia, Brasil liker vi. Ikke dumt med betydelig hÞyere rater heller.

I morgen ettermiddag fÄr vi neste oppdatering (q3):crossed_fingers:

1 Like

Jg er fortsatt optimist pÄ at vi bryter 900 men sÄlenge vi er pÄ hÞyt 800 er det innafor

Er flere som er optimist visst, store forventninger mon tro? Noen som tror det kommer noe mer enn bare tall? I overkant sterk oppgang idag

Er jo flere som gÄr mye i dag uten sÊrlig grunn. Argeo, NODL, Sioff og Prosafe. Det bÞr jo egentlig ikke komme alt for mye uventet pÄ Q3, etter hva jeg kan forstÄ. Bare tall, mer eller mindre gode.

Skal jo ikke vĂŠre noe overraskende med tallene, de har jo guidet de for 5 uker siden sĂ„-men er mest spent pĂ„ om de gir oss “2 regnskap” jeg, med og uten newco/remainco-lĂžsning

1 Like

Det tror jeg de gir, gjorde det ved PSV-salget, da forventes det nÄ ogsÄ (fra min side)

1 Like

Kan dem det? Regnskapet ser bakover og er ganske satt i forhold til regnskapsloven og IFRS standarden

Regnskapet mÄ jo vise reell situasjon, men det er vel ingenting i veien for at de kan vise en fremstilling av hvordan det ville vÊrt med remainco/newco i tillegg.

Som et tillegg er det naturligvis greit.

Financial report for the 3[rd] quarter 2023

Kunne tenkt meg oppdeling pÄ segmentene, er vanskelig Ä sammenligne nÄr Q3 er fÞrste kvartal uten psver men slik jeg forstÄr det pÄ ** til key finances er 22-tallene justert? Det mÄ de nesten vÊre og da er de fÞrste 9 mnd i 2023 4,9mrd i inntekter mot 3,59 i 2022. Det er noksÄ betydelig- NB at den mellomstore csv-en Normand Jarl ble solgt i Q1-23

Jeg var som ofte fĂžr for optimistisk, tror det er fordi Maximus hadde mer ubetalt tid mellom jobbene i Q3 enn jeg har tatt hĂžyde for

Sterkere resultat og omsetning for Solstad Offshore - E24 BĂžrs

Ja, du var jo det, men tror vi skal vÊre godt fornÞyd med dette. Er jo helt i Þvre sjiktet av det Pareto guidet. Kikket pÄ det her fÞr i dag og det var 700-800.
Hva kursen i morgen sier, er jonet helt annet tema. Den gĂ„r ofte dit haren hopper uavhengig av fornuft, men det er vi jo vandt til😊

1 Like

Ser ahts/psv/subsea ligger i notene i rapporten pÄ hjemmesiden nÄ, der er det mye bra Ä grave seg inn i men ser jo med en gang at ahts er omtrent pÄ stedet hvil-ikke uventet, renewable er kraftig opp!