Solstad byr inn Sigma, Sapphire og Ferking på jobber i Brasil-spennende!
Oceanica byr inn Far Sound og Scimitar, så mye tyder på at de enten er avtalt solgt eller at de selges om de får kontrakt.
Solstad byr inn Sigma, Sapphire og Ferking på jobber i Brasil-spennende!
Oceanica byr inn Far Sound og Scimitar, så mye tyder på at de enten er avtalt solgt eller at de selges om de får kontrakt.
Går ikke Ferking for Equinor lenger ?
Jo men disse jobbene er litt frem i tid
Ja spennende.
Er dette fra samme Tender som ble diskutert for 1-2 uker siden, eller er dette enda en ny tender?
Vet ikke om det er andre tendere eller b are mer informasjon, er himla styrete de petrobaras tenderne, men det va rihvertfall ikke kjent at Sapphire og Ferking er bydd inn, da har Solstad bydd inn 3 NS ahtser, 1-2 Brasil ahtser, 1 subsea-Clipper (sikketr maximus og) og en accomodation- Australis ihvertfall
Ah skjønner. Var klar over Sigma men ikke de andre 2.
blir spennende når vi får endelig tildeling. Mer aktivitet/kontrakter/prosjekter i WA, Australia, Brasil liker vi. Ikke dumt med betydelig høyere rater heller.
I morgen ettermiddag får vi neste oppdatering (q3)
Jg er fortsatt optimist på at vi bryter 900 men sålenge vi er på høyt 800 er det innafor
Er flere som er optimist visst, store forventninger mon tro? Noen som tror det kommer noe mer enn bare tall? I overkant sterk oppgang idag
Er jo flere som går mye i dag uten særlig grunn. Argeo, NODL, Sioff og Prosafe. Det bør jo egentlig ikke komme alt for mye uventet på Q3, etter hva jeg kan forstå. Bare tall, mer eller mindre gode.
Skal jo ikke være noe overraskende med tallene, de har jo guidet de for 5 uker siden så-men er mest spent på om de gir oss “2 regnskap” jeg, med og uten newco/remainco-løsning…
Det tror jeg de gir, gjorde det ved PSV-salget, da forventes det nå også (fra min side)
Kan dem det? Regnskapet ser bakover og er ganske satt i forhold til regnskapsloven og IFRS standarden…
Regnskapet må jo vise reell situasjon, men det er vel ingenting i veien for at de kan vise en fremstilling av hvordan det ville vært med remainco/newco i tillegg.
Som et tillegg er det naturligvis greit.
Kunne tenkt meg oppdeling på segmentene, er vanskelig å sammenligne når Q3 er første kvartal uten psver men slik jeg forstår det på ** til key finances er 22-tallene justert? Det må de nesten være og da er de første 9 mnd i 2023 4,9mrd i inntekter mot 3,59 i 2022. Det er nokså betydelig- NB at den mellomstore csv-en Normand Jarl ble solgt i Q1-23
Jeg var som ofte før for optimistisk, tror det er fordi Maximus hadde mer ubetalt tid mellom jobbene i Q3 enn jeg har tatt høyde for
Ja, du var jo det, men tror vi skal være godt fornøyd med dette. Er jo helt i øvre sjiktet av det Pareto guidet. Kikket på det her før i dag og det var 700-800.
Hva kursen i morgen sier, er jonet helt annet tema. Den går ofte dit haren hopper uavhengig av fornuft, men det er vi jo vandt til😊
Ser ahts/psv/subsea ligger i notene i rapporten på hjemmesiden nå, der er det mye bra å grave seg inn i men ser jo med en gang at ahts er omtrent på stedet hvil-ikke uventet, renewable er kraftig opp!
Dette er bra, og helt i øvre sjikt av guiding på 7-800 MNOK EBITDA.
Biter meg merke i at LPS nærmest renner over av entusiasme i Letter from CEO: “Solstad is very well positioned for an offshore energy market that represent opportunities going forward. We have a strong industrial partner in Aker. We will operate a fleet that can work both within oil and gas and renewable energy. We have very competent people onboard the vessels and in the onshore organization. Last, but not least, we have a strong balance sheet and support from lenders and shareholders. All in all, the future looks very exciting!”