Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Liker ikke den gruppa for å være helt ærlig. Saueflokkmentalitet og folk som er lett å overtale er også de som kaster kortene først i dårligere perioder fordi de blir nervøse og trodde det var drømmeland.

Sikkert en upopulær mening, men men

1 Like

Facebook må man ta for det det er, så enkelt er det.

1 Like

Var jg som så feil😄

Maximus losen endret igjen, fra kl 20 til kl 11 imorgen, de kaster ikke bort tid…

1 Like



Ser det er energi som vakler i USA. Tidewater gjør det derimot bra.

1 Like

Vår Energi-sjefen om høy oljeaktivitet: – Kan bli trangt i døren på enkelte områder – E24

"Det er høy aktivitet nå, og det blir høy aktivitet i Norge fremover. Vi må jobbe godt sammen slik at vi ikke konkurrerer for mye med hverandre på ressurssiden, sier Rød til E24.

– Det kan bli trangt i døren på enkelte områder og enkelte aktiviteter. Det må vi ha fokus på, sier han"

Tolk det som dere vil

3 Likes

1 Like
  • Da ser det ut til at Maximus har satt kurs mot Skottland (obs- destinasjon på Marinetraffic må alltid tas med en klype salt)
4 Likes

Slutt på HOD i dag og. Ser meget lovende ut, og som i går, meget positivt at den snudde opp igjen etter gevinstsikring.

2 Likes

Ja veldig sterk nå, reagerte svskt på den hode csv meldingen og då dette etterpå😄

TDW kraftig opp, 33.32, og nærmer seg “ath” etter restruktureringen (les, sto i 34 dollar april 2018).

1 Like

Har kjøpt rn liten «lyttepost» der på ca 30, interessant å følge den etter at oslo strnger😄

1 Like

Kortsiktig target 26 nådd.
Brutt opp fra fallende sekundærtrend, TP2 26,95 - TP3 32,20.
Viktig å merke seg at DXY (dollaren) har korrigert ned fra topp, dette har sannsynligvis også bidratt til oppgangen på ca. 47% fra bunn. Skriver bak øre at rentepresset sannsynligvis vedvarer gitt at inflasjonen ikke kommer ned i noen betydelig grad - eller indikerer dette, det vil legge med høy sannsynlighet legge ytterligere press på oppsiden i USD. Det har vi sett at svekker sentimentet til SOFF med gjeld i USD tidligere.

Dog ser vi tydelige indikasjoner på bedring i sektoren, lange kontrakter og stigende rater. Men med et hyperbipolart marked velger jeg å ta gevinst på 26 og vil ta ny post enten nede i 22-range eller ved brudd og bekreftelse inn i 27-32 range.

Tvi tvi!

7 Likes

Er ikke måte på her visst…

Han som solgte seg ut når den sto i 21 og skulle kjøpe den når den kom til 17-18 igjen angrer nok stort nå.Vanskelig og si om den skal ned nå eller senere så jeg tar ingen sjanse og sitter rolig.

Helt klart. Det er gode argumenter for begge «case». Det er stort sett aldri noen som vet hvor det skal, sannsynlighetene kan vi derimot ha noen formening om. Personlig var jeg en av dem som solgte på 21, og kjøpte igjen på 21,35.

Jeg er som såvidt nevnt positiv både til selskapet og aksjen på sikt, og ser fremover etter ny entré. Om jeg må gi fra meg noen kroner mellom nå og da - så er jeg helt komfortabel med det. Dit jeg mener den skal i det større perspektiv på sikt er noen kroner en liten pris å betale for kortsiktig risikostyring. :+1:t3:

4 Likes

Endelig en skikkelig jobb pågang:
NEW Shell UK
R/M Ocean Endeavour (3x AHTS) , D/D 21
31/10/22

3 Likes

Fra Siems rapporten/Q3:

For the OSCV segment we now see that fixed requirements for multiyear contracts are hitting the market, which is a strong signal that charterers are positioning themselves strategically
to reduce the risk of not having control over capable assets to carry out already booked projects in the years ahead.

4 Likes

Bra volum… og fortsett mot rett vei…:+1:

Flott med en pust i bakken.