Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

DNB øker markant i Dofg- dette er jo delvis overførbart til Soff selvsagt

“We have turned increasingly positive on the subsea
market outlook for DOF, backed by recent contracts for it
and peers. Our 2025e EBITDA is 5% above consensus
and we believe net debt/EBITDA of 1.2x at end-2025e
should make the next refinancing smooth sailing and
leave it well placed to pay dividends. We have updated
our valuation of the PLSVs, as we expect their contracts
with Petrobras to be extended at solid rates, giving longterm visibility. We reiterate our BUY and have raised our
target price to NOK85 (70)”

1 Like

På børs innen et år og emisjonen ( tegningsrettene) i Q2 sier Aker sjefen samt en oppsummering rundt Maximus:

1 Like

Endl om Soff nederst her

https://www.dn.no/marked/aker/resultater/kjell-inge-rokke/rokke-har-tapt-over-35-milliarder-pa-oljeeventyret-i-ghana/2-1-1600653

1 Like

Ser ut som Sirius er ferdig med jobben i WA. Har rettet snuten mot Cape Town (ETA 29.02).
Derfra er det vel Australia som blir neste jobb?

Da er det nok Australia next ja, dvs jeg har vel lest et sted (her?) at den skal til Singapore for klassing/mobilisering eller noe først.

Du har sikkert rett der. Bygget i 2014, så da er det vel 10års klassing den skal gjennom før oppstart på ny kontrakt.

1 Like

Blir ikke overrasket om Dofg løfter sektoren imorgen

1 Like

Invitation to webcast - presentation of fourth quarter 2023 result

Sigma med tauejobb (salvage) fra idag av, ble ikke altfor lenge til kai.

1 Like

Sale of vessel

75 mil profitt i Q1, det skader ikke

Vi tar det- 27% (tegningsretter unntatt) til Soffremainco gir ca 25øre pr.aksje

Opplag i 6-8 år i Singapore, blir ikke billig å få på stell igjen gett

oppdatert AHTS-oversikt Solstad her, med ny layout :slight_smile:

https://manneblogg.no/solstad-offshore-ahts-kontraktsoversikt/

Kun Titan igjen i opplag hos Soff nå. Når jeg begynte følge Soff hadde vel 50-ish🥵

1 Like

Siste jobben jeg ser for Prosper:
[
NORMAND PROSPER](javascript:void(0):wink: Shell UK Prelay Stena Don (+WROV), D/D 14 21/02/24 GBP 50000

MEN både Solstad selv og Westshore har nå den opptatt helt til 28.3? Enten en tastefeil hos begge eller så har Prosper 5 ukers jobb g for Shell nå…og muligens på 660k/dag??

2 Likes

Mulig et spørsmål som allerede er besvart eller som jeg kunne sjekket opp enkelt - men jeg tar sjansen og spør :slight_smile: Har det kommet noe mer håndfast om tegningsretter? Ifølge datoer og kommunikasjon hittil har jeg et vesentlig antall TR i vente. Men mtp finansiering av disse trenger jeg å planlegge litt.

Mener å ha lest noe om at Aker forventet Q2 men dette er veldig løst fra memory.

Båpde børsmeldingen 16.jan og Akers presentasjon i forbindelse med Q4 indikerer at de forventer at TR kommer i Q2 ja :slight_smile:

1 Like

Hm, ser også at Solstad nå har fjernet Sapphire fra sin Spotliste. Noe på gang der, eller?

Sapphire er inhouse noen dager før den forsvinner flere uker til Baltikum for OceanInstaller så den ser vi ikke på spotlisten på en stund :slight_smile: