Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ikke studert rapporten i detalj. Uansett, de har tatt mye kost, nedskrivninger etc i q4 relatert til klargjøring av ny struktur.
Tenker bildet blir klarere når dette er på plass

Skal vi se-fikk bedre svar enn jeg håpet på ang skipene, detaljert og bra, mine kjappe notater fra QA:

Maximus- ligger og venter på neste oppdrag men er “on hire” (for de som ikke har fått det me seg-den har ligget i ro utenfor Italia lenge)

Sentinel- har noe prosjektarbeid og bys inn aktivt, har nå egne rovèr ombord (Min kommentar- det er en 1mill/dag++ båt imho med 2 rover)

Nybygg ikke aktuelt, satser på å bygge opp serviceavdelingen

Fortsetter å kombinere term/prosjekt, spotmarked er backup.

Mye tenderaktivitet.

2 Likes

Takk for info. Veldig deilig med NM meldingen. Da er alt i skjønneste orden🥂

1 Like

Presentation of the 4[th] quarter 2023

Solstad Offshore har rundt 30 prosent av mulige fartøysdager i 2024 tilgjengelig for kontrakter, noe som er en gunstig situasjon.

Det sier konsernsjef Lars Peder Solstad under selskapets kvartalspresentasjon fredag.

-Det er en gunstig situasjon, som vi ser det, ettersom markedet fortsetter å gå opp og det er begrenset med tilgjengelig fartøy, sier han.

Solstad Offshore ser på etterspørselen og de fundamentale forholdene som robust på tvers av segmenter og regioner og i kombinasjon med en stabil tilbudsside venter selskapet å se en høy utnyttelse av flåten også fremover. I fjerde kvartal hadde selskapet en utnyttelse på 94 prosent for selskapets fartøy i drift.

-Vi ser en høy anbudsaktivitet i markedet med forespørsler for fartøy både i prosjekt- og det langsiktige markedet, hvor vi ser at kunder vil sikre fartøyskapasitet (…) Jeg tror mange av våre kunder innser at det ikke kommer mange nye fartøy til markedet de neste årene, så hvis de er interessert i å sikre kapasitet bør de se på å tilby langsiktige kontrakter, sier han.

Ellers sier Solstad at de har ikke har noen faste planer om å se på nybygg og ser at ratene som er mulig å oppnå i dag på langsiktige kontrakter ikke forsvarer investeringen på nåværende tidspunkt.

Det opplyses videre under presentasjonen at den siste delen av refinansieringen av Solstad Offshore er gjennomføringen av aksjetilbudet på 750 millioner kroner, som er fullt garantert av Aker Capital. Tilbudet ventes gjennomført i andre kvartal 2024 og tegningsrettene vil kunne handles på den norske OTC-listen etter at prospektet er godkjent.

3 Likes

Ocean skal finne og heve vraket etter den tragiske ulykken denne uken

1 Like

Bra Soff reklame den der.
Også i VG

Undervannsfarkost

Når helikopteret er lokalisert, vil en fjernstyrt undervannsfarkost, en såkalt ROV ( remotely operated vehicle ) feste utstyret som skal brukes til å heve vraket.

Løsner nå…?

1 Like

Ocean på vei nordover i Langenuen i lunsjtider.

1 Like

Ja eg skakje påstå det snør i Hel…. altså men Soff gjekk altså OPP etter å ha levert ath-ebitda🫣😂 ka blir det nesta, sol og vindstille på Karmøy???

Begynner å oppføre seg som en normal aksje. Da er det jo ikke noe morro lenger😅

Letter received from Kistefos

Låg i kortå ja når de sa nei te dobling av tegningsretter og delvis cash-oppgjør for Maximus, på tvers sv småsksjonærenes ønsker.

Synes jo det er litt merkelig at de sender ett brev bare for å varsle om ett mulig søksmål, er jo det de har truet med helt siden starten. :sweat_smile: Virker mer som ett forsøk på press enn noe de faktisk kommer til å gjennomføre

Ja måtte nesten komme tenkte jeg og

Søksmål mot Aker i samme slengen ja, lykke til sier jeg bare…

Tenkte det ville roe seg ned nå, men denne måtte nesten komme. De sender ikke melding om «mulig søksmål» uten at de vil følger opp.
Her blir det brød og sirkus i 2024 og 2025

Heldigvis vil ikke dette direkte påvirke Soff. Q4 gir et sterkt signal om at selskapet, SMH og SOFF/RemainCo, vil levere sterke tall fremover etter splitten er gjennomført. De splitter regnskap et fra og med q1.

1 Like

Solstad, Aker og AMSC

Samson utenfor VestAfrika, må ha fått en jobb før den meldte i sør amerika på 260 dager opp start q1?
sirius kurs singapore

1 Like

På Solstads side er Drott , Prosper og Sigma alle “forlenget” til 9.3 fra 6.3 nå på hhv ca 550/550/300k/dag… Helt greit særlig siden det kommer nokså mange båter inn 4-6.3

1 Like