Forøvrig virker det åpenbart at noen med inside solgte ut i dag. Store volum som nesten minnet om tvangssalg.
Godt poeng.
JA det ble kommentert i div.fora før stengning igår uvanlig høyt volum og 6% ned…blir veldig interessant å se kjøp/salg listene fra igår for det blokksalget har ikke gått helt under radaren nei.
Greit å få det bekreftet. Og dersom det er en kjøper bør det jo komme en melding til nå før 09?
Men dersom det er flere kjøpere-så vil vel det forklare nedgangen igår for da har megler(e) måtte ringe rundt og si at de har en blokk til salgs til rabatt?
Kistefos kanskje som har kjøpt?
Hadde håpet på ett stort jafs av Kistefos, evt Fredriksen. Nedsalget i går tyder derimot på, som du sier, et spredningssalg, og aktører som har blitt oppringt har vel da solgt simultant for vinn-vinn.
Rart at det ble solgt i en blokk og ikke flere transaksjoner. Meget mulig ett meglerhus har kjøpt blokken og fordelt internt.
Helt optimalt hadde vel Solstad, Siem eller Espedal/Fauske vært kjøperen
Kursen kollapser vel en del ved open. Men salget er i utgangspunktet verken bull eller bear - etter min mening. Det er ingen fundamentale endringer - blir spennende å se hvordan markedet tar dette. Best case får vi en avklaring på kjøper i dag alternativt må vi vente til mandag.
Jeg vil si det er mer negativt enn positivt om det ikke kommer flagg på kjøp. Da er aksjene spredt på mange hender, og mange av disse vil nok selge med profitt over 29,4. I tillegg negativt at ikke større og formodentlig langsiktige eiere ikke har tatt større jafs. Det kan selvsagt bli en mellomting, feks at topp 10 har tatt en del, men der ingen må flagge.
Spot-on Locksley- her avhenger mye av kjøperen(e) på hvordan vi tolker dette.
Kan være enig i dette med om det ikke kommer flaggemelding, selv om dette i det korte bildet ikke utgjøre noe annet enn midlertidig støy. En ulempe med høyere float også.
Og stemmer det vil vi få dropp ned mot salgssummen idag. Har lagt inn en ordre på rett over den.
Ai ai ai… disse har kjøpt mye av aksjene på over 29 kr og. Tipper de har tapt penger her.
Litt usikker-de begynte å kjøpe nokså tidlig og kjøpte nok mye lavt- jeg ser vi hadde en diskusjon når de brøt 5% og da var kursen rundt 20kr i des.22 så de økte nok opp dit under
Hmm ser ikke ut som den skal ned til blokkprisen igår…