Om verdien i nye SOFF blir som flere mener 10 mrd, mulig høyere. Tilsvarer andelen til Remain 32,78 kr. Ca dagens kurs. Forstår ikke annet en kursen nå vil være et meget bra kjøp mtp inntjening og verdi som ligger i båtene som vil være igjen. Tror fort vi kan se 40 tallet igjen.
Clarkson har vel remaincos andel i newco til 38kr/aksje og remainco selv til 5kr i sitt 43kr kursmål. IB selger vel litt i irritasjon/frustrasjon her når de lemper ut på 29kr.
Tar meg den frihet å dele “tall-lekingen” min om remainco https://manneblogg.no/tanker-om-solstad-offshore-remainco/
Aksjebeholdninger sitter ikke løst og det må jobbes for enhver aksje over 32,6. Samtidig er ikke kjøperne villig til å dra til. Spennende dette…
Nesten overraskende solid- og “lite” volatil idag egentlg… hadde forventet mer.
Muligens pga alle de 3 næringsavisene (FA;E24,DN) kjørte en vinkling som vagt indikerte at det blir mindre støy?
Tenker kjøperne er avmålt på fortsettelsen - hvem er kjøper av HIG beholdningen. KISS: Selskapet er det samme som i går, til tross for at HIG kapitulasjonen og fremtidsutsiktene er uendret. N
Noen som er usikker… fikk fill 32,5. Noen andre som opplever latancy fra siste handler oversikten i handelsløsningen?
Samme^
Jeg har et avvik på omtrent 3 minutter - jævlig irriterende å drive på når det bugs.
Fra XI- Sevend EgilLarsen som nok er godt orientert:
“FEF gjorde blokken, ankret av ett par og fikk bare lov til å gå til 2-3 andre så ble satt tight”
Så salget er til 4-5 kjøpere og da er det jo litt mindre interessant hvem som er kjøperne sånn sett…
Interessant, her er det nok kjøpere som er på samme side og tipper jeg
Dumpes hardt nå
Enig. Skuffende at ikke Kistefos øker og legger press på Aker. En durabelig maktkamp hadde gjort seg.
Dersom dette er et knippe med kjendisinvestorer som Trøim, Fredly osv. så vel og bra, men det gir ikke noe driv oppover. På den andre siden er nok 29,4 et mentalt gulv som “billig” nå, når slike har gått inn der.
En enda verre tanke er om Kistefos ønsker å lette seg litt. Han må jo ha likviditet for å tegne aksjene i SMH, og dersom maktkampen likevel er tapt, ønsker han kanskje ikke å sitte like eksponert. I så fall kan det komme flere blokksalg framover, og f.eks. inntreden fra Geveran/JF (som i DOFG). Jeg er litt avventende nå kortsiktig.
Uavhengig av om det er noe i det, kan jo det være en vurdering av Pointillist - bedre å komme seg ut først, dersom Kistefos også ønsker å vekte seg litt ned.
Har vært inne på samme tanke. Det virker som det flippes sksjer idag, 10% på en dag er jo brillefint for de gutta
Limer du inn litt fra artikkelen?
Om 5 minutter vet vi om noen shortet i går også…
Går det ikke an å dele plussartikler med venner lenger? Får det ikke til