Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Deler konklusjonen:

Regnestykkene illustrerer at aksjekursen til Solstad Offshore etter de siste dagenes fall har kommet ned på langt mer edruelige nivåer hvor det gir en mulig stor oppside. Og uansett hva man mener om ordbruken og kampanjen fra Sveaas, hadde han jo et poeng. Solstad Maritime kan bli et svært verdifullt selskap. Solstad Offshores eierandel kan bli verdt både tre og fire milliarder.

Uansett hva man måtte mene om Røkke, Sveaas og krangelen i vinter, er det kanskje nå man skal kjøpe Solstad Offshore-aksjen.

FWIW… tok et større lodd på 32,00. Det er vanskelig å la SOFFen ligge til slike priser. Hadde dette vært en aksje jeg ikke hadde kjennskap til, er dagen i dag ganske bear, og man vil typisk ha 2-3 røde dager og salg ned mot 30 kr. På den andre siden… Dette er veldig billig på alle slags måter å regne på. Det var også en svært bull start på dagen, der mye aksjer ble kjøpt. Så da greide jeg ikke holde meg unna :wink:

2 Likes

Jeg forstår fortsatt ikke at ikke Sveaas presser fram et bud fra Røkke. Med Pointillist og de andre vennene på Topp-50 er det ikke mange millioner aksjer som trengs for å legge seg rett under 33,33% og sagt til Røkke at “enter kjøper du deg opp og må by 50 kr (høyeste kurs siste 6 mnd), eller så gjør vi det, og tar over makta.” Men kanskje han ikke er pengesterk nok.

Noen som vet status for Maximus og Petrobras tender? Noen skip har jo blitt diskvalifisert pga for høyt pristilbud, men andre er vel fortsatt under vurdering. Er NM det?

Ingenting bekreftet men siste jeg leste om det var at Maximus var antatt å være med i videre vurderinger. Normand Cutter som ble bydd inn i en annen LOT på over 3 mill ble diskvalifisert.

Financial calendar

Må nesten stille i mai tror jeg, lurer på om de avholder på Karmøy…

Drott 2 mnd for TFMC 1.6-1.8 ukjent rate, ukjent om opsjoner (Fra Braemar Offshore)
Bør være bra rate på den tiden av året-snakker fort 40-50mill her. Kommer gjerne som en del av en samlemelding?

Fin utvikling, har de flippet seg ferdig mon tro?

Skal bli spennende å se aksjonærlistene framover :slight_smile: Kanskje ser vi noen større aktører allerede i dag (storposten gikk vel på onsdag etter close).

1 Like

Megleren som har ringt litt rundt ristet jo aksjen ned 6% på høy omsetning. Vi vil se noe ikveld ja😀

1 Like

Om Siem har tatt en stor post, kan det sette fart på fusjonsrykter igjen. Tenker også Trøim/Drew Holding kan dukke opp. Ellers så kan jo Kistefos ha tatt litt, men ikke nok til å flagge over 20%.

image

3 Likes

Tenker det mest positive for kursen er Siem- men også andre long-investorer som f.eks folketrygdfondet som kjøpte i Dofg nylig eller andre store investorer er positivt. Dersom ryktene om at Fearnley har tilbudt de til sine største kunder stemmer er det vel mest flippere der da :slight_smile:
Uansett syns jeg kursen har reagert veldig positivt, vi var aldri i nærheten av å komme ned til blokksalg-prisen og hele salget virker nokså amatørmessig.

Det er et par interessante poeng som kan følges med på når listene for onsdag kommer ikveld mtp at kursen ble kjørt hele 6% ned på høy omsetning:

1. Var det “støttespillere” av Sveaas/Herr som solgte-var de da informert via-via?
  2. Var det storkunder av fearnley som solgte-som da var tilbudt andel i blokken til lav kurs og så mulighet til å selge/kjøpe på differansen?

Jeg sitter med rødvinsglasset og følger med senere :slight_smile:

3 Likes

Jeg gjør det samme med ølglasset og meget fornøyd med å ha økt beholdningen i dag med 40% til lav kurs. Gratis penger, med bare SMH alene verdt 37 kr. Hadde smakt med Brasilkontrakt for NM til fantasirate over helga.

2 Likes

Klarer ikke se noe særlig nedside her på 32-33kr, tvert om. Selv uten rettssak-seier ellerBrasil-Maximus forsvarer imho 27% SMH alene dagens kurs+

2 Likes

Ikke oppdatert på investorweb enda

Sioff med sen fredagsmelding, stor ahts Ruby ut av NS til Oljekunde ut året.

1 Like

ML Professional Clearing største med 1,3 mill. Tigerstaden 450k, MH 820k, Spettet 240k (garantert ute de første 10 min torsdag), lille-Spettet 50k, GS 300k, Apollo invest 100k, Østlandske Pensjonistboliger 440k.

2 Likes