Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

900k må være svært bra i dagens spot marked. Nesten litt imponerende?

Egentlig overraskende, er mye store ahtser til kai nå så må ha vært en spesifikasjon de andre ikke klarte, sannsynligvis den lille kranen på 20t så bikka den. Meget bra rate ja.

Litt deilig når Soff ikke er en del av mediestyret og kranglingen men en ting skal vi være glade for-dette viser igjen at det er stor tro på oppgang og at dagens selskapsverdier er lave.

Siem altså rett inn i Dofg nå med 4% av aksjene-skal hanm og Fredriksen gjøre noe der? Noe med de 9 skipene hans, seatankers og Subsea7? Mange muligheter her.

Sioff+Viking tar jeg for gitt nå snart.

Skal ikke se bort i fra det er soff og siem med sine 9 skip som vil prege nyhetsbildet til uken.
Og hva i alle dager har han for planer med emgs oppi dette? En patentert teknologi som vil se økt etterspørsel fremover…
Virkelig spennende tider i sektoren

1 Like

https://www.dn.no/borskommentar/raere-maktbruk-og-kupp-har-vi-ikke-sett-siden-kvarner-striden/2-1-1622739

Nå syns jg vi kan gå en feit fin kontraktsmelding igrunn. Lenge siden og er 3-4 subseaskip som er ledige/snart ledige.

Maximus er for første gang siden nov/des i bevegelse så får vi se om den begynner på jobben nå eller hva det er.

3 Likes

Kursmålet på Solstad Offshore høynes til 55 kroner pr aksje (43), Siem Offshore høynes til 43 kroner pr aksje, (35), mens kursmålet på Golden Energy Offshore Services høynes til 2,0 kroner (1,9). Meglerhusets gjentar kursmål 100 kroner for Dof Group og 4,7 kroner for Argeo.

2 Likes

Å fytte rakkeren

Kursen reagerte umiddelbart

Clarkson indikerer 18kr for TR…

Kikket VELDIg kjappt på kursmålet- altså 45kr for newco og en dobling til 10kr for remainco.
Skal vi se 55kr -10kr =45kr

45kr for 27% på 82mill aksjer betyr at 27% verdsettes til ca 3,7mrd

Det gir 136 mill for 1% og 13,6mrd for 100% som samsvarer omtrent med mine ca 30kr ovenfor (30*480mill aksjer er 14,4mrd men jeg runder av tallene så blir litt avvik)

Jeg tar med AMSC som jeg syns er interessant nå. AMSC får 18% av newco, 18% av 13,6mrd (jeg bruker minste tallet som er lettest å finne jf Clarkson da) - eierandelen er verdt 2448 millioner altså 2,448 mrd.

AMSC-børsverdi 2145mill/29,80(kurs)=72mill aksjer

ihht Clarskon kursmål på Newco-andelen av remainco så er amsc-kursmålet på 2448mill/72mill aksjer= 34kr og den er nå i 29,80

Går litt fort og gale nå, noen som ser åpenbare feil her?

1 Like

Clarkson skriver jo jo sat TR «fully priced» kan bli handlet for 18kr forresten så satt man med en Soffaksje 27.10 er kursmålet på den nå 73kr fra Clarkson. Den uken lå kursen rundt 19-23kr var det vel. Innafor.

2 Likes

Ser ut som iceberg på 41. Kan bli finere oppgang når aktøren er tom

3 Likes

Hvilket iceberg :innocent: :partying_face:

Drar på nå ja

Ikke helt ubrukelig volum heller

Virker litt fjernt å se ≈ 300k aksjer tilsvare 11 mNOK i omsetning, skal ikke alt for langt tilbake når det var under 2 mNOK :joy:

1 Like

Utrolig sterk Soff’n nå. Knuser jo alle andre. Er vel nå på ATH (i nyere tid).

Kan fort stige videre denne.

Ingen motstand før 50. Edit: 47 ish

1 Like

AMSC henger etter i kurs. Burde korrelert mer med Soff enn det som er tilfellet nå.