Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ja jeg har økt litt i AMSC i det siste heller enn i Soff for litt “liksomdiversifering” og fordi jeg mener den lagger.

Var jo en kraftig økning i kursmålet fra Clarkson også da, og NB- de har ikke med verken redusert claim Maximus eller potensiale godt betalt for Brasiljobb Maximus med i sitt kursmål.

Ingen rate, men Solstad oppgir at Sapphire skal ut å jobbe for Total UK, RM

Vessel Type Client Port Availability
Normand Sapphire AHTS Bergen PPT / Total UK 13.04

Edit:
Ser UNO oppgir rate 35k GBP eller rundt 450k NOK
12.04.24 NORMAND SAPPHIRE AHTS, OCV TOTAL UK RIG MOVE - VALARIS STAVANGER GBP 35.000

2 Likes

Prosper og med jobb 400/dag

2 Likes

Prosper skal inhouse oppgir Solstad nå etter denne jobben og de har en TBC-.29.4 på Braemar så her lukter det en eller annen prosjektjobb tenker jeg.

Ser Samson nå har satt full fart mot Trinidad Tobago, ETA 27 april.

Husker ikke detaljer her, men er dette tidlig oppstart på nytt oppdrag

Det er vel heller litt sen start på varslet kontrakt i GoM/SørAmerika :slight_smile:

Prosper på jobb i afrika(Senegal) for Ocean Installer 2-3mnd med ROV.

Rate ikke oppgitt men høysesong, Afrika. ROV- tipper 800k-1mill/dag omtrent.

2 Likes

Det kan fort være Sapphire blir eneste ahtsen i spoten for Soff en periode senvår/sommer av de 5 Soff hadde der i høst før Afika-jobben:

Sirius er som kjent på vei til jobb i Australia (tipper den fort blir der en god stund egentlig)

Normand Sigma → sesongkontrakt med Equinor havvind fra slutten av april
Normand Drott → sesongkontrakt med TechnipFMC iflg Braemar fra mai engang
Normand Prosper → OceanInstaller 2-3mnd i Afrika fra siste uken april

Noterer meg også at Australis har flyttet seg på mandag fra ankerplass utenfor Singapore inn til kai, har sett Soffbåter der før og mener det er et verft så.

Det stemmer at det er et verft

1 Like

Australis satt kursen mot Taiwan. hvor den jobbet før Australiajobben. Råtipp på arbeid innen havvind…?

2 Likes

Ikke usannsynlig. Står ETA “TAICHUNG PORT” 01.mai
Ser på google at " Taichung Port Wind Farm" ligger der.

2 Likes

3 Likes

The first unmanned surface vessel (USV) is under construction and this week our Newbuild and Technology Director Sigurd Johannessen and Project Manager Robert Stonghaugen visited the yard GONDAN Shipbuilders - Astilleros Gondán to see the development of the construction.

Delivery from yard is expected by the end of 2024, following offshore testing and ready for operations in 2025. The vessel is designed to undertake subsea inspection, maintenance and repair (IMR) and survey work.
The vessel will be chartered by DeepOcean on a long-term contract, and Aker BP ASA will pioneer the use of the USV for subsea IMR and survey work.

The USV is commissioned by USV AS, a joint venture between Solstad, Østensjø Rederi, and DeepOcean, and the solution will reduce emissions significantly compared to conventional offshore vessels, being an important step towards a greener tomorrow!

her ser vi verdien av strategiske partnere/eiere:
The vessel will be chartered by DeepOcean on a long-term contract, and Aker BP ASA will pioneer the use of the USV for subsea IMR and survey work.

4 Likes

Vært opptatt me å montera nytt avtrekk på kjøkkenet noen timer då hopper Soff 4% g amsc 5%?

Alle mine oljerelaterte aksjer er opp uavhengig ep, seismikk, rigg osv. er nok en systematisk greie etter mange dager med nedgang…

Fortress på vei til Husøy (Karmøy) og Soffbasen der så nærmer seg avreise Brasil tenker jeg

Australis fortsatt på vei mot Taiwan (samme havn Baltic operer fra)

Sirius på sea-trials er nok straksens på vei mot Australia

1 Like

Good times ahead. Interessant det de indikerer om «strategisk investering» av de store subseaseldkapene…

3 Likes

Den DOF kontrakten tror jeg kan bidra positivt her, hadde vært kjekt med noen nyheter her og. Begynner å bli en stund siden

Imponert over hvor godt fotfeste Dofg har i Brasil. 2 skip, totalt 7 år til 190m usd blir vel rett i underkant av 800k pr dag (snitt for skipene). Det er vel i nærheten av å kunne kalles en skikkelig pengemaskin.

Kommer nok nyheter fra Soff om ikke lenge, men tenker mange, inkl meg selv nå sitter og venter på;

1. tegningsretter NewCo
  2. Q1 rapporten (15. mai) hvor vi får første regnskapstallene for Old-/NewCo hver for seg.
    Håper virkelig vi snart blir ferdig med denne refi-prosessen, slik at vi kan se fremover. Alle tegn peker i alle fall nå i samme retning for de kommende årene :chart_with_upwards_trend: :chart_with_upwards_trend
2 Likes