Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Stadig litt forlengelser på skipene.
Dersom Sigma har 1,7m pr. dag, så blir dette ganske pent.

Vessel Type Client Port Availability
Normand Sigma AHTS Equinor Bergen 28.08
Normand Prosper AHTS Inhouse Husøy 28.08
Normand Sapphire AHTS Ocean Installer Bergen 30.08
1 Like

Sigma har 1.7 ja så den er meget pen, den alene betaler kost for alle 4 med god margin- ang nr4- Drott er på Husøy og tar av A-rammen, littusikker på hvorfor den ikke ligger som ledig hos SOlstad snart nå- mulig den skal på noe inhouse den og da…

1 Like

Ser Equinor er tilbake med "R/M Askeladden, D/D 14 (28/08/24 - 29/08/24)
Hadde vært perfekt om Sigma gikk direkte videre på denne.

1 Like

Betryggende…

5 Likes

Lite spørsmål angående verdien på SMH aksjene.
Jeg har DnB der står de oppført med en pris på 23,661 per aksje, ser ut som den er statisk.

Blir prisen per aksje juster ut i fra handle som blir gjort på aksjen?

Jeg bruker Pareto for å ta tempen på SMH. Handler ikke der - har bare en konto (koster ingenting). Foregår endel handler på siden så hvis du er keen på å selge så kan du evt ringe Pareto og høre om de kan hjelpe deg med å flytte de og selge de.

Kursen har svingt mellom 21 og 25 i det siste men synlig volum osv er relativt lavt og ujevnt slik jeg har sett det.

1 Like

https://tv.finansavisen.no/m/jmAf5kBw/frustrerte-franske-oljetopper-fiberkongen-i-olja-og-akers-vei-ut-av-fornybarboblen?r=m185A91j

Akersjef Eriksen- noen selger vi oss ut av (philly) andre som Solstad skal vi gjøre større. Ser for seg både utbytte og børsnotering men ikke noe mer konkret dato

2 Likes

Litt volum i smh idag via pareto

Finnes det en liste over planlagte klassinger i 2024/2025 ??-Hvor mange sik er det sånn cirka i selskapet ?

Har ikke oversikt men de er som hovedregel hvert 5.år, har Soffgroup 45 skip er det i snitt 9 i året, man kan jo lage en oversikt etter år for levering om man ønsker.

1 Like

Takk for svar :blush:

1 Like

Hovedklassing, så kalt “special survey” er påkrevd hvert femte år. Om du går inn og ser på tidspunkt for sjøsetting/levering av båtene så vil du få en god oversikt over hva som gjelder.

2 Likes

Ettersom det har vært litt opplag etc. etter krisen kan en vel ikke se kun på leveringsår.
Ettersom dette er en betydelig kostnad bør en gjerne kontakte IR og høre om de kan hoste opp en liste over klassinger / mellomklassinger i 24/25.

1 Like

Drott inhouse noen dager nå og her er grunnen. Flott at dette tilbudet nå er tilgjengelig rett ved Solstsdbasen her.
KIS maritime er til orientering ikke meg da selv om det er mine initialer😄

4 Likes

NEW [NORMAND SIGMA](javascript:void(0):wink: Equinor Energy AS All duties Hywind Scotland, 14 days + D/D 21 01/09/24 NOK 475000

ikke så verst den- kort kaitid (2-3 dager) før jobben og ihvertfall om den varer 4-5 uker er den pen. Vært særs lite kaitid på Soff-ahtsene i sommer.

2 Likes

LIten update Soff-og hvilke subseaskip vi kan vente nyheter om “snart” mtp kontraktstatus:
Australis- ledig Q4-24 antagelig
Frontier- jobber på ikke meldt jobb i Middelhavet der har den vært siden i vinter (ser faktisk ut som den er i dokk på Malta nå- 2014 bygget så kan jo være den er på klassing, har vært der 12 dager)
Installer- jobber for SBM som eier den med Soff så her medles det kun eksterne kontrakter noe jeg ikke tror vi får se noe til mtp hvor mye ordrebok SBM har
Jarstein har kontrakt til 31.12.2024 , Jarstein er en 250t 2014 bygget båt, kontrakten inngått i 2021 så her er det nok endel oppside på ny rate (håper igrunn Deepocean gir ny kontrakt her med bedre rate)
Navigator - jobb ut 2024, også en potensiell melkeku av dimensjoner med sine 2 nye ROVer (en kilde har denne opptatt ut 2025 på ca 1.7mill/dag-så noe usikkerhet her)
Samson- ledig fra Q4-24 omtrent - en powersubsea med AHTS-egenskaper også, 250t krtane og var tidligere verdens sterkeste båt mtp BP- her er det stor oppside
Sentinel ledig fra Q4-24/Q1-25 en av de flotteste i flåten, 2015 bygget med ROVer og 350t krane. En kontrakt her på 3 år kan fort være i 1.5-2mrd klassen

https://manneblogg.no/solstad-offshore-csv-kontraktsoversikt/

7 Likes

Der ble Drott lagt til i spotlisten, ledig fra 1.9- da har Soff 4 ahtser i spot igjen men Sigma forsvinner jo ut 2-5 uker fra helgen av

Hvilke aksjer viser han til?

Subsea 7

DOF Group

Aker

Odfjell Technology

3 Likes