Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Yepp, Soff er flinke til å holde båtene på sjøen. Stødige inntekter er bedre enn rykk og napp med x-ant dager til kai mellom oppdragene.

Blir spennende å se om de får til noe større prosjektengasjement til vinteren. Ble jo skikkelig home run på Soff her vinteren 23/24.

Noen som vet status på N Titan?
Ser den er aktiv på sporingen nå. Er dette siste båten som skulle selges?

Det er siste båt som skal selges ja- det har vel hendt før at de er ombord og at AIS-en slår seg på så før den siger fra kai (slepes vel…) tenker jeg det er bare litt upkeep

1 Like

Hvem er mest sannsynlige da? Vi ser bort fra Sea1 tenker jeg- Dofg har akkuat landet Maersk…SMH- Røkke/Siem har ingen god historie, Soff har vel ikke musklene sålenge de har satt av 2mrd til NM… HAvila, for mye uavklart med gjeld/aksjer mm… noen utenlandske? Tidewater men uten subseaskipene evt? Atlantica-men litt utenfor deres normale område vel…hmmm

1 Like

Jeg ser ingen åpenbare kandidater. Men når det er sagt, så har Soff overrasket meg før :wink:

1 Like

Ratene litt ned nå men helt ok-Soff flinke å holde båtene i aktivitet, lite kaitid her

NEW [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Aker BP R/M Noble Invincible, D/D 14 13/09/24 NOK 375000
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Aker BP Hookoff DS Nordkapp, D/D 14 14/09/24 NOK 425000
1 Like

Gjelder jo flere

4 Likes

Denne er meget interessant- Dofg sjefen snakker om utbytte (høres veldig ut som han tror på økning fra det de guider nå) . Han mener også at det blir mer konsolidering i bransjen, og vil ikke diskutere-på direkte spm fra Molnes- hvorfor Dofg aksjonærene satt igjen med null kontra da Soff refinsnsieringen og om det skuldes mangel på en kspitslsterk eier eller om det var bankene. Det mest interesssnte er det han sier om flytende havvind og båtbehov og fartøydøgn🥳 gan har samme argumenter dom LPS når det gjelder de mest aktuelle skipene fremover

2 Likes

Takk for deling.
Vet ikke om jeg husker riktig, men det var vel Fredriksen som kuppet hele DOF refinansieringen?
Dette slapp vi heldigvis unna i Soff siden Aker ordnet biffen og kjøpte ut hele lånet til Fredriksen.

Dofg har vel allerede snudd (låst)mye backlog på fremtidige og lengre kontrakter. soff/smh har vel her ett betydelig potensiale fremover dersom priser og lengre kontrakter fortsetter opp til fordel tilbyder?

2 Likes

Fredriksen ble invitert inn i refinansieringen- fikk lav inngangspris. Mange misfornøyde med det- samme hsn fikk i NAS- av samme styreleder…… vært litt diskusjon rundt det. Jeg tror bankene ville ha inn en JF/Røkke type i refinansieringen og Røkke hadde Solstad.

Soff har lavere andel på lengre kontrakter ja

1 Like

Porsper har tatt Akerjobben for Sigma som tar 2 dager til imhouse (ferdig imorgen ser et ut til)

Frontier ferdig med 10 års klassing virker det som, nå på ankringsplass utenfor Malta-spennende å følge med på den. Det er et av skipene med 2 av Soffs egne (med Omega Subsea) ROVer ombord, dette er en pengemaskin de neste årene.

Normand Sentinel er visst ferdig med FPSOen utenfor Afrika og er på vei til Lake Michigan US- jeg tar dog litt forbehold om at Marinetraffic er litt ute på feil innsjø der… :slight_smile:

3 Likes
1 Like

Hm. Hvor lang tid vil denne saken vare. Tingretten, anke, forhandlinger, lagmannsretten. 2-3år?

Dersom dette er en viktig prinsipiell sak, kanskje noe den er så snakker vi muligens videre til Høyesterett, og den vil sikkert også ta tid.

1 krone pr aksje er i utgangspunktet ikke så mye med tanke på RR, men frykter denne saken kan bli en dyr affære…

Og, hvilke «aksjer» skal være med på denne prosessen?
Aksjer pr dato ved melding om refinansiering?
Aksjer pr ex dato?
Aksjer pr 32.12?
Aksjer pr mai?
Aksjer pr nå?

Melding av uforpliktende interesse for deltakelse i gruppesøksmål (solstadskandalen.no)

Høyeste antall aksjer eiet i Solstad Offshore ASA i perioden 23. oktober 2023–16. januar 2024

1 Like

Aha. Hadde glemt den siden der. Takk for info👍

Ser Frontier er tilbake på Cicilia, ved siden av Seipem 10000.
Ikke mye pause på den båten uten meldt kontrakt.
Hvor lenge har den jobbet i dette området nå, 9-10mnd?

1 Like

Noe sånt ja, den er nok ikke billig på slikt prosjektarbeid- mener det er 9-10 måneder ja

1 Like

https://www.dn.no/marked/pareto-securities/christen-sveaas/kistefos/sveaas-saksoker-ogsa-pareto-i-solstad-krangelen/2-1-1710940

nærliggende å tenke at DNB og EKSFIN også tas med vel?