Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Blir noen ekstra dager på Soff skipene som allerede er på jobb. Fra 20 til 23 desember på 3 av dem og Prosper lå med 18.desember. . Gjør ingen ting det slik spot-markedet ser ut akkurat nå.

Vessel Type Client Port Availability
Normand Ferking AHTS Equinor Bergen 23.12
Normand Prosper AHTS Equinor Bergen 23.12
Normand Sapphire AHTS Equinor Bergen 23.12
Normand Drott AHTS Harbour Bergen 20.12
Normand Sigma AHTS Inhouse Bergen 18.12
Normand Mermaid CSV Haugesund 01.04
2 Likes

Det er noen “gratis” millioner der for det blir ikke nye jobber på noen dager ser det ut til, vi kan nok takke været for disse forlengelsene

Fearnley tar opp dekning- 63kr, veldig positivt med flere som tar opp dekning og nesten identisk med Clarkson på 65 noterer jeg meg.

2 Likes

De indikerer utbytte fra H2-25 om Soff ønsker det, spm er vel om SOff er et selskap i dagens form om 6-12mnd, jeg tror vel ikke det…?

2 Likes

Vanskelig å spå her, mye kan skje med SMH/Soff frem mot H2-25. Uansett, Soff vil bli et sterkt case fremover.

Sapphire endret til 28.12

1 Like

Skal vi se-da har jeg notert følgende:
Fearnley 63kr
SB1M 56kr
DNB 60kr
Clarkson 65 kr

Alle har kjøp

1 Like
2 Likes

Har gitt Kistefos mine fullmakter. Eide hhv. 82 100 og 108 000 aksjer på de to tidspunktene. Jeg anser risk/reward som veldig attraktivt her. Ser heller ikke bort i fra at det kan komme en form for forlik før oktober. Oppsiden er enorm (58,51 kr/aksjen), da tar jeg gjerne et bett på 2,50 kr (+ evt. ekstra omkostninger). Jeg tror Kistefos har en god sak.

Dette blir jo spennede å se. Synes det ble mye dyrere enn de først hadde anslått å være med. Tenker det kan være et alternativ å vente for å se og evt gå til samme søksmål utenom. Da har man jo samme sak, men mindre risiko.

Så du mener at du eventuelt vil gå til søksmål mot Røkke alene?Lykke til med det.
Jeg har ikke bestemt meg enda men som Locksley skriver så er det en enorm oppside her hvis de skulle vinne,men kan jo bli dyrere også hvis de taper.
Noen som vet når eventuelt disse pengene må betales inn?

Er jo selvfølgelig vanskelig om dette skulle ende i et forlik og man ikke får prøvd saken skikkelig. Blir det en kjennelse i Kistefos sin favør, så vil det vel være noe mer aktuellt.

Selv med en kompensasjon kun tilsvarende 10% (5,85 kr) av kravet, har man mer enn doblet innsatsen. Vi så dessuten at i NM-saken så valgte man å gå for et forlik som vel var rundt midt på utfallsrommet (full seier og null kompensasjon, til fullt tap og 2 mrd i kompensasjon). Jeg sier ikke nei til 20-30 kr per aksje :slight_smile:

3 Likes

Offshore opp idag unntatt AMSC som har beveget seg motsatt vei av Soff og da indirekte SMH og er nede på 25,40+ nå, det skulle indikere ca 15kr vel på SMH men siste salgene der av betydning er gjort på 19,5-20,5

Solstad Offshore ASA - Investment in Omega Subsea

1 Like

Dette er ELSK.

4 Likes

LAget ny oversikt over CSV og AHTS flåten til Solstad Group med alt på en side.

Oppdatert idag hvor jeg har sammenlignet 3 kilder (2 analytikere og Solstads egne sider) for å få mest mulig korrekt oversikt.

Har også lagt til kommentar til de båtene som er av/snart av kontrakt.

https://manneblogg.no/solstad-offshore-og-maritime-oversikt-flate-ahts-og-csv/

6 Likes

Det er egentlig ganske spesielt, hvis vi ser bort fra Maximus og Vision som er i en egen klasse med rørtårn så er 4 av de største 9 båtene til Soff ledig omtrent fra nå Q1. inkludert begge de to største (350t krane) av disse. 3 av de har Soffs egne ROVer også.

1 Like

Kan slå begge veier dette, avhengig av om man får (gode) kontrakter eller ei. :crossed_fingers::crossed_fingers:

Det er jo dette vi vil se- fra bare 2022 til 2024 har ratene for 250t CSVer (som er det mest aktuelle for de ledige nå) økt med 50-100%

2 Likes