Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Normand Frontier er allerede på vei fra Canari (kort stop) til Sør Amerika, Georgetown Guyana. ETA 14 Jan.
Imponerende, den båten jobber jaggu mye prosjekt 24/7 for et skip uten «meldt» kontrakt. Tenker den drar inn meget gode rater for selskapet.

2 Likes

Åjåj dette liker jeg, den båten der med egne Rover ombord- vi er på 1,5-2mill/dag imho.

4 Likes

australis flyttet seg fra anker utenfor Singapore inn til verft, jeg tror jo den tok 15-års klassingen når den var til verft noen uker i november så da er det vel ikke usannsynlig at dette er mobilisering

4 Likes
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND SIGMA](javascript:void(0):wink: Aker BP Heading Control Skarv FPSO, D/D 14 08/01/25 RNR
3 Likes

NOK 400k pr. dag (ref. Hagland) er godkjent i disse dager sammenlignet med hva som ellers blir gitt.

2 Likes

Sigma og nå, 350k/dag - får ta det nå i dårligste sesongen. Sapphire kort jobb og- alle båtene i sptoen i arbeid nå altså

Ferking er til verft nå for klassing, litt usikker på om den skal i spoten i det hele tatt før avreise Brasil, mulig den skal litt innom.

2 Likes

Nå er det sånn nyhetstørke her at jeg deler denne😂 Solstad Offshore blir Platinamåke / fkh

Contract Award for CSV Normand Frontier

2 Likes

3 år på Frontier med rover all includes- i området 1.25-1.75mrd?

4 Likes

E det saipem mon tro?

Bare å holda på hattrn, Jarstein får nå rov’er ombord og mobiliseres til ny jobb så her kommer det mer

6 Likes

Ahts tenderen til petrobras er offentliggjort- svært spennende for bla Soff og Dofg

3 Likes

Mye snakk om Dof og Sub7. Synes ofte ekspertene unnlater å ta med og nevne Soff. Forstår ikke helt hvorfor. Mye usikkerhet er jo borte der og mener det er vel så mye potensiale der enn det er i sub7 i hvertfall.

2 Likes

Skyldes nok litt selskapsstrukturen/smh utenom børs. Men det går litt under radaren for endel ar Soff er den mest subsea-eksponerte av sktørene

Rusletur igår- Ferking i dokk for klassing, Tonjer chiller (vanlig for seismikk i januar) og Jarstein utstyres med rover/mobiliseres

5 Likes

PAreto anslår EBITDA 20mill/år usd på Frontier (bokført verdi ca 60) ikke verst+ pluss 8-9mill EBITDA/år på servicebiten til Omega (som Soff jo eier 35% av)

1 Like

Veldig pent.
Frontier er 2014 modell, så her er det mange år igjen med inntekter etter kontrakten.

Båten har 15år+ igjen av levetiden ja. Jeg har ikke sett noen som har kommet med et rent rateansalg enda, men det virker på meg som det er mer enn “bare” rovene inkludert her i servicebiten, 90-100millkr/år for 2 rover stemmer ikke tror jeg så det er nok mer tjenester også.

Ser Pareto også antar det er Saipem men de kan jo bare ha lest mine kommentarer fredag da… :laughing:

3 Likes

Har ikke analysetilgang hos Pareto nå for jeg handler for lite-sitter jo stort sett bare på Soff/SMH/DOfg der :slight_smile:
Dere som har tilgang- har de kommet med noe mer enn det de kom med i den OSV/Subsea-oppdateringen og den Energy Daily-en hvor de anslo EBITDA til 20mill+8-9mill for servicen?

HAr enda ikke sett noen komme med konkret rateanslag :slight_smile: ? Anyone?

Hmmm-men om vi slår dette sammen så skal det gi EBITDA 29mill/år som er 300mill nkr/år som er 820k/dag EBITDA, det er fristende å sette driftskostnader til 75k/dag pr.ROV (som nok er bittelitt høyt men det er visst litt ekstra utenom og) og 250k/dag på Selve båten-totalt 400k

Da får vi en rate rundt 1.2mill/dag inkl ROV og tjenester? Tror ikke det skal være alt for mye “off”, de rapporterer at raten i samsvar med dagens marked og det er i det området 250t krane+2 ROV ligger nå ihht megleranalyser av markedet som er kommet desember/januar.

Totalverdi på kontrakten da ca 1.3 mrd nkr.

2 Likes