Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

OI jobber jo “all over” men vi kan jo håpe på noen måneder utenfor WA

Slik situasjonen er i spot kan de ha benyttet anledningen til litt kailigge for å avvikle mannskaqpsferie/avspasering/bytte rotasjon før avreise eller annet også. Mye logistikk som skal på plass.

2 Likes

Drott til Technip 20.3 jf UNO - tør nesten garantere at Drott skal trenche for Technip, fast jobb med det nesten.

Er 3 andre AHTS som også skal til OI mid-mars-ish og på XI nevnes det som sannsynlig at det er en fpso for VårEnergi som skal flyttes (og ankres?)

2 Likes

Har plukket litt mer på 37-38 nivå, er over ripa igjen her nå men veldig komfy med å øke her

6 Likes

Båtoppdateringer:

Tonjer til kai (typisk vinterhvile for seismikkjobbing) men er under kjontrakt og det ser ut til at det nærmer seg avreise igjen
JArstein virker å ha haqtt en kort jobb på alvheimfeltet før den skal til WA, tilbake på Husøybasen nå men skal nok snart videre til WA
Mermaid som er listet ledig fra 1.4 kom inn til Husøy i helgen men gikk rett videre til VICO litt bortenfor (skipselektronikk) hvor jeg så det ble jobbet på den igår (søndag) så de venter nok ikke lang liggetid når de kjører søndagsjobbing eksternt.
Australis og Baltic er i full aktivitet rundt Taiwan og er ikke ledige før lenger uti 25 nå
Samson skal snart være ledig men er fortsatt i aktivitet i GoM
Sentinel skulle vel vært ledig nå men jobber i WA enda
Navigator -litt delte kilder her men skal uansett snart være ledig (q2-25 antagelig) men er nå kommet il kai på Stord (2.3) så blir spennende å følge den fremover

Bilde:
Mermaid med kranen i aktivitet igår

6 Likes

Sapphire tilbake på spotsiden til Soff, ledig nå- til OI 16.03

Drott tilbake 12.3 ifølge Soff, da er fort den ferdig for en stund i spoten siden den skal til Technip 20.3 og skal nok montere på A-rammen for trenching (mitt tips, ikke bekreftet) for den jobben.

1 Like

Anbefales starter ca 1t ut

https://channel.royalcast.com/sparebank1markets/#!/sparebank1markets/20250226_2

3 Likes

Gjennombrudd for Remota som partner til Kystdesign som gikk gigantavtale nylig

Soff eier 1/3 av Remota (Deepocean/Østensjø) resten

2 Likes

Litt variert info om den Jotun-jobben for OceanInstaller men stemmer dette er det 1+1mnd for Sapphire, og med 3-4 andre båter på jobben også samt at 2-3 andre forsvinner ut av NS samtidig kan det blir bra spotmarked en periode der inn i høysesongen.

2 Likes

Ned nesten 3% og en av «vinnerne» i sektoren, da har det vært rødt….

Fint med litt globalt kaos, kan vel gi billig inngang framover. Hva tror dere om 25 sesongen?

Lener meg på guidingen og tenker inntjening og børsnotering av smh blir bra.

Vil ikke 25% tollmurene påvirke global handel og dermed energiforbruk? Vekst i elektrifisering i Kina spesielt og mer en 5 millioner fat i reservekapasitet hos Opec. Har på følelsen at olja skal et stykke nedover framover. Evt. fred i Russland /Ukraina vil vel og påvirke oljen og lette eksportrestriksjoner?

Isolert sett positiv til Solstad, men syns at makrofaktorer begynner å prege totalbildet…

Makro er så uforutsigbart om dagen at jeg holder meg litt kalr for mye tanker om det :slight_smile:

Biter meg merke i denne kommentaren her:
" Ifølge analytikeren er den industrielle rasjonale bak avtalen helt tydelig: Det bygges ikke nye offshore E&C-fartøyer, noe som skaper en flaskehals i bransjen. For å levere økt arbeidsmengde må den eksisterende flåten optimaliseres gjennom fusjoner og oppkjøp.
«Hvis det ikke finnes nye fartøyer, er den beste måten å håndtere økt etterspørsel på å bli mer effektive og optimalisere flåten gjennom M&A,» skriver analytikeren."

3 Likes

Ser forøvrig at Braemar skriver på Drott: TFMC 01.04 - 01.06 +opt
Regner med de har fått en grei rate på den jobben.

1 Like

Den Drott jobben hos Shell drar voldsomt ut, nå til 19.3 visst og 2 uker kan visst fort bli båd 3 og 4- helt greit det med kaiene fulle av båter og en rate på ca 400k/dag.

Prosper inhouse et par uker til omtrent og Sapphire/Sigma sliter fenderne.

Syns vi kunne fått en god gammeldags Brasil-melding idag når det er fredag, føler på gikta at det nærmer seg noe nyheter :slight_smile:

2 Likes

Hva skjedde her?
Drott går vel neste direkte videre på ny jobb. Men Sapphire?

Vessel Type Client Port Availability
Normand Sigma AHTS Bergen PPT
Normand Mermaid CSV Haugesund 01.04
1 Like

Åj-den er oppdatert etter kl 09 når jeg sjekket.

Prosper er inhouse så den er borte, Drott skal til Technip etter Shell jobben så den er borte og Sapphire skal til OceanInstaller på FPSO flyttet, noen sier 16.3 på den andre 1.4

Hm-Sapphire begynner 14 dager før de andre på jobben ser det ut til

1 Like

Mermaid til kai hos Vico og det jobbes helg🤓

6 Likes

4 Likes

Solstad Maritime Holding AS: Extraordinary general meeting held

1 Like