Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Så lenge 30 holder så bryr jeg meg ikke:-)

Ahts; Sirius, ferdig reparert, ankom Bergen i går, ut i spot oppdrag for Ross i dag.
Psv; Falnes oppdrag for Neptun. Surfer, Springer og Serenade borte fra spotlistene til Braemar alle hadde opsjoner, så sannsynligheten for en samlemelding til torsdag bare øker.
Csv; Installer ankommer Køge ( Danmark ) i dag, det spennende er at Frontier og er meldt til Køge i morgen. Oppdrag i Østersjøen ? Australis har nå forlatt kaia i Singapore og er på vei til Bintulu (Malaysia ). Maximus jobber seg fra felt til felt i Nordsjøen, nå på Leverett feltet.
Nå vart hjemmesiden til Solstad på CSv delen oppdatert og Installer er borte fra listen.

8 Likes

Marked ser så rart i dag. Det ser en storeier selger aksjer ikke vanlig folk!:thinking::thinking::thinking:

Tviler på at det er en storeier som selger. OBX energi er i minus og om en ser bredt er svakheten i sektoren systematisk.

1 Like

Forholdsvis lav omsetning og en del algo-ordre i boka på begge sider.
Ikke overbevist om at det er noen storeier jeg heller.

Det er vel snarere tvert i mot høyere sannsynlighet for at det uprofesjonell kapital som rømmer på svingninger og svakhet i sektoren som wonka nevner.

Så er det ikke unaturlig med en liten nedkjøling i etterkant av en opptur på ca. 130%± på 1,5 mnd.

Støtte mellom 28,20-28,8, deretter 26,9 - aksjen nærmer seg oversolgt på kort sikt og stoch indikerer at det kan være godt tidspunkt for kjøp.

4 Likes

Kikket litt kjappt på andel PSV i flåten hos endel av de norske rederiene i forbindelse med en diskusjon om det som ser ut som rekordinteresse for psv fra 2023 Nordsjøen/Brasil. Tallene er hentet kjappt og gale fra hjemmesidene og må tas med en klype salt, sørlig for Sioff/Eioff blir de litt “feil” siuden de har endel skip utenom psv-ahts-csv i flåten og

Det er jo GEOS og STSU som påeker seg ut- ser vi på de andre har de vel sånn cirka:

Soff- 40 psv 20 ahts 26 csv
DOF 11-15-29

  • Sioff 6- 10-10

  • Havi 7-2-4

  • Eioff 8-0-4 +seismikk

  • I prosent:
    Soff 47% og klart flest i antall
    DOF 20%
    Sioff 23%
    Havi 53% størst andel i %
    EIOFF ca 55%

5 Likes

Så er det på,n igjen,nok en dyster dag.Merkelig at så mange vil ut.

Enig, litt rart før kanskje den beste Q rapporten.
Maximus er vel ledig fra i dag. Noen som har noe info om den?

Rart er det ikke. Det har nok lite å gjøre spesifikt med selskapet. Energi sentimentet er surt, børsen tilsvarende. Ikke lenge til vi får en hode skulder formasjon.

Selv om risiko er redusert i Soff, er det fortsatt høy risiko. En skjebne som utspeiler seg tydelig i medgang og motgang.

NM er på vei til Randaberg, det tyder på at den ikke er ferdig med jobben

3 Likes

Neida, jeg ser den. Vi har jo erfart at kursen ikke er styrt av tall alene, men mer frykt og forhåpninger. Det er den jo fortsatt. Det er jo det som gjør den så uforutsigbar å trade. Mitt utsagn var basert på at Q3 er den rapporten vi har snakket om siden 2022. Det er da det skal utkrystalisere seg om dette går veien eller ei. Får vi et dårlig Q3, så er utsiktene betydelig dårligere. Da tenker jeg på inntektene først og fremst. Urealisert valuta tap vet vi jo vil komme.

Utsiktene har aldri vært bedre, spør du meg. Uavhengig q3.

Edit. Syntes kursen holder seg bra. Dem som solgte ferdig? Ny støtte rundt 30. skal ikke klage enda.

3 Likes

Ja enig med deg her.Tror det blir ett nytt kvartal med rekord og tror også dette valutatapet vil forvandle seg til pluss i regnskapet innen de skal begynne å betale på det i 2024,så jeg har stor tro på fremtiden for SOFF.

Hva q3 2022 eller 2013 for den del blir ingenting ift. Hva vi har i vente. Folk for be til Gud om at det blir kaldt i Europa slik at politikerne får fingeren ut - all den tid folk tror verden trenger energi (spiss formulert). Majoritet av gass feltene på norsk sokkel begynner å bli moden, hvilket betyr lønnsomheten går ned sammen med utvinning og produksjonsnivået (samme problem som i usa). Oppstrøms må øke, og med det arbeidsmengden til rigg og supply. Med energikrisen og at det i eu egentlig bare er Norge som kan bidra til å avløse krisen, må det satses for å ivareta statusen som trygg, stabil og forutsigbar energileverandør. «Great success»

Lav omsetting, men tross i det er kursen er svakt opp. Veldig bra, tenker jeg.

1 Like

Energi holder seg såvidt grønn over dammen. Ser ut som at tek og communications river skinnet av pølsen. En midlertidig sektorrotasjon avhengig av hva som skjer med cpi. Ikke nødvendigvis bra for børsen her hjemme.

Good news for oppstrøms aktiviteter i Norge - tysk kapital for å ivareta energisikkerheten…

4 Likes

Håper dette støyet om Polen blir avklart asap og ikke setter opp til blodrød dag på/før Q3

1 Like

Eidesvik med godt resultat i dag og oppskriving av verdier

EIOF Q3-2022.pdf (851,4 KB)

4 Likes

Er litt dødt på Eidesvik gruppa, noen som vet cirka dagrate på Seven Viking ?