Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

1 Like

Maximus på kurs i havn. Her trengs en melding snart… :slightly_smiling_face:

1 Like

Tror du det!? Krysser fingrene… ellers ser det veldig håpløst så lenge i dag! 😵‍💫🙄

1 Like

Hadde vært greit med melding. Hovedindeksen blir dratt ned over 1 prosent pga. Equinor. Soff med marge 5 mil i omsetting, en fallende oljepris ,står ikke en sjanse dessverre.

Det hva du mener er veldig generlt. Hvis det er en positive følelse om Q3 rapport bør det være i grønt. Det hva du henviser til påvirker kankskje kun over hvor mye kurs utviklingen skal være.

Spiller ingen rolle hva q3 rapporten sier i et børsklima som dette. Det er i allefall min påstand.

1 Like

Håper det er ikke noe misforståelse! Jeg er ikke uenig med din mening. Jeg vil si bare at overall stemning om Q3 ser ikke superbra som var det for Q1. Folk ser ikke så bekymret heller ikke superspent. Forventningen ser å være en ganske bra inntekt men samtidig ganske stor valutatap samme som Q2 . Game changer nå kan være en kjempegod nyhet om NM for å bevege markedet opp…:blush:

1 Like

Enig i det. At kursen svekkes vil jeg hevde skylles makro og ikke svette aksjonærer som frykter krise regnskap.

1 Like

Eg tror kanskje Shell har sett alvoret-de la nettopp ut ein 1-2 ukers ROV jobb. I mai :smiley: :smiley:

3 Likes

Kommer ikke q normalt kl. 1700

Noen ganger senere og.

Financial report for the 3rd quarter 2022

1 Like

Hadde håpet på nærmere 2 mNOK for å være ærlig :thinking:

1,861 inn er 40-140 under det jeg håpet opp 24% men absolutt godkjent

Ebitda opp 44% er jo sterkt

Ordreinngang over mine estimat med 2,3mrd og booktobill på godt over 1,0 i nok et kvartal- det er vel 6 på rad

Tar tid for CSV-ene til å gå ut fra kontrakter med gårsdagens rater, til dagens rater.
Så CSV inntektene kommer til å øke kvartal for kvartal. Da dagens rater er mellom 2-3 doblet gårsdagens rater.

3 Likes

Booktobill godt over 1 igjen- det siet sitt når inntektene er rekordhøye

1 Like

Er litt cash burn, men ikke mye. Registrer forøvrig at kostnader knyttet til drift øker. Naturlig, hvilket også SOFF forklarer er knyttet til inflasjon og økt pris på råvarer.

Oppskriving ca 320 mill, som nuller ordinær avskriving. Mulig det er et valg å gjøre det slik?

Ihvertfall representerer det kun fattige 4 mill oppskriving i snitt for de 80 aktive båtene i Q3. Her må det da bygge seg opp til en heftig ketchupeffekt, når lille Eidesvik skriver opp med 200+ mill med en brøkdel av antall båter (1/16-del?).

1 Like

Tror de bevisst holder igjen oppskriving då lenge de kan.