Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Hvorfor?

1 Like

Dersom de ikke vil presse kursen opp for Ă„ hente penger er det vel slik at det mtp det fremfĂžrbare underskuddet er en fordel?

1 Like

Booktobill blir godt over 1 i Q4 og, side 18 “Events subsequent to the quarter” er det vel inngĂ„tt kontrakter for ca 2 400-2 450 mill.

2 Likes

Den csv meldingen aldne var jo nok der😄

1 Like

Godkjent pÄ inntekt (det tar tid Ä komme over pÄ nye kontrakter/rater)
Meget bra pÄ Ebitda
Meget bra pÄ booktobill
Dollar Ăždelegger resultatet
Minimal oppskriving

Hvor er vi pÄ vei?
Er Solstad i rute nÄr det gjelder nedbetaling og komme i en god posisjon for Ä reforhandle gjeld?

Usikker.

LPS sin guiding i morgen blir nok avgjĂžrende for hvilken retning kursen tar.

8 Likes
4 Likes

Formidabel omsetting pÄ 30 min.

1 Like

Tydeligvis mange som likte de tallene igÄr + at mange som har sittet pÄ gjerdet kommer inn.

Noe bra som kom pÄ presentasjon? Kursen godt opp

Handelspause?

Kort fra presentasjonen:

Ja de var ikke sÊrlig gode til Ä skjule hvor bra CSV-markedet er nei :slight_smile: var Äpenbart ikke nervÊse med tanke pÄ jobb for MAximus heller, de smÄflirte jo nesten nÄr det temaet kom opp pÄ Q&A

Likte ogsÄ det de sa om generelt bedre markeder overalt, at ratene jevnt over stiger og at de i Brasil ser markert rtateÞkning.

La ogsÄ merke til at de overhodet ikke stresser med oppskrivinger noe som forteller meg at de ikke mener de trenger presse opp aksjekusen for noen finansieringsdeal


SĂ„ kom det jo litt sĂ„nn stille at de VIL BEGYNNE BETALE PÅ LÅNET 2023! Dette er sĂ„vidt jeg vet IKKE bekreftet fĂžr? Det er jo i rekonstruksjonen en Ă„pning for Ă„ begynne Ă„ betale pĂ„ flĂ„telĂ„net, som jo er nesten hele lĂ„nemengden, i Q1 2023, dersom det er mulig. At de nĂ„ sier at de skal gjĂžre det forteller meg bĂ„de at de nĂ„ ser hvordan cashbalansen blir fremover OG at dette gĂ„r i henhold til planen de la i 2019-2020

9 Likes

FÄr vondt av de som evt. rÞk ut pÄ stop-loss i Äpningen i dag

Mye nÞling pÄ spm. om NM. Bestemte seg for formulering om at han vil bli meget overrasket om det ikke kommer kontrakt in near future eller noe sÄnt. Fokuserte pÄ 2024 og videre. Tolket det som at de Þnsker en kort kontrakt for 2023 fÞrst.

2 Likes

Nja, de fÄr skylde seg selv tenker jeg, de proffe ser forbi usd tapet og da var det mye sterkt

1 Like

Likte presentasjonen og ble litt mer betrygget enn ved rapporten. Det ble litt som jeg hÄpet og trodde, at guidingen var avgjÞrende for kursutviklingen :blush:

1 Like

Ja tror de var VELDIG pÄpasselige med Ä ikke si for mye om NM men jeg tolket det ogsÄ dit at det er sÄ stor interesse at de kan velge og vrake og at de ikke nÞdvendigvis tar 3Är+ kontrakten pÄ den nÄ

1 Like

Syns ikke noe synd pÄ de som har rÞket ut,de har jo solgt seg ut nÄ over lang tid sÄ de fÄr skylde seg selv.

1 Like

Yes. Da er jeg pluss:-)

Rykker fremover. Litt til nÄ sÄ kanskje momentum algoene begynner Ä jobbe.

4 Likes

Solstad Offshore-aksjen rett opp etter tallslipp – E24

Maximus ligger nĂ„ ledig i Ålesund

1 Like