Dersom de ikke vil presse kursen opp for å hente penger er det vel slik at det mtp det fremførbare underskuddet er en fordel?
Booktobill blir godt over 1 i Q4 og, side 18 “Events subsequent to the quarter” er det vel inngått kontrakter for ca 2 400-2 450 mill.
Den csv meldingen aldne var jo nok der😄
Godkjent på inntekt (det tar tid å komme over på nye kontrakter/rater)
Meget bra på Ebitda
Meget bra på booktobill
Dollar ødelegger resultatet
Minimal oppskriving
Hvor er vi på vei?
Er Solstad i rute når det gjelder nedbetaling og komme i en god posisjon for å reforhandle gjeld?
Usikker.
LPS sin guiding i morgen blir nok avgjørende for hvilken retning kursen tar.
Formidabel omsetting på 30 min.
Tydeligvis mange som likte de tallene igår + at mange som har sittet på gjerdet kommer inn.
Noe bra som kom på presentasjon? Kursen godt opp
Handelspause?
Kort fra presentasjonen:
Ja de var ikke særlig gode til å skjule hvor bra CSV-markedet er nei
var åpenbart ikke nervæse med tanke på jobb for MAximus heller, de småflirte jo nesten når det temaet kom opp på Q&A
Likte også det de sa om generelt bedre markeder overalt, at ratene jevnt over stiger og at de i Brasil ser markert rtateøkning.
La også merke til at de overhodet ikke stresser med oppskrivinger noe som forteller meg at de ikke mener de trenger presse opp aksjekusen for noen finansieringsdeal…
Så kom det jo litt sånn stille at de VIL BEGYNNE BETALE PÅ LÅNET 2023! Dette er såvidt jeg vet IKKE bekreftet før? Det er jo i rekonstruksjonen en åpning for å begynne å betale på flåtelånet, som jo er nesten hele lånemengden, i Q1 2023, dersom det er mulig. At de nå sier at de skal gjøre det forteller meg både at de nå ser hvordan cashbalansen blir fremover OG at dette går i henhold til planen de la i 2019-2020
Får vondt av de som evt. røk ut på stop-loss i åpningen i dag
Mye nøling på spm. om NM. Bestemte seg for formulering om at han vil bli meget overrasket om det ikke kommer kontrakt in near future eller noe sånt. Fokuserte på 2024 og videre. Tolket det som at de ønsker en kort kontrakt for 2023 først.
Nja, de får skylde seg selv tenker jeg, de proffe ser forbi usd tapet og da var det mye sterkt
Likte presentasjonen og ble litt mer betrygget enn ved rapporten. Det ble litt som jeg håpet og trodde, at guidingen var avgjørende for kursutviklingen 
Ja tror de var VELDIG påpasselige med å ikke si for mye om NM men jeg tolket det også dit at det er så stor interesse at de kan velge og vrake og at de ikke nødvendigvis tar 3år+ kontrakten på den nå
Syns ikke noe synd på de som har røket ut,de har jo solgt seg ut nå over lang tid så de får skylde seg selv.
Maximus ligger nå ledig i Ålesund
Instrumentet er kraftig oversolgt nå…