Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Ser Blystad kjøpte 390k SOMA, en anseelig andel av omsetningen.

Han har jo bra innsikt og peiling. Bør være et godt tegn!

2 Likes

Soma holde seg bra e jo ex 80øre idag

Yepp. I dag var viktigste dagen, ex dato. Holder seg veldig bra. Ser også på listen at det var «nada» salg fra T50 bortsett fra DNB som er tilrettelegger.
Vi får se de neste dagene men Soma virker solid

1 Like

Undres om AMSC har solgt noe? De sitter på endel som skal selges for å dekke skatt som diskutert over

1 Like

Fra snnet fora:
« Rykter om at Normand Topazio som eies av Solstad Offshore ASA er laveste budgiver på et Petrobras tender på en 4 års kontrakt fra september. Hvis den får kontrakten er det svært positivt for SOFF.»

Jeg har hørt samme, virker troverdig, den er ikke «inkludert» i forventet kontrakt nå som jeg har sett og det vil være markert oppgang i rate/ebitda de neste årene på den om det stemmer, den er på 250-300k/dag omtrent nå, kan kanskje dobles. For Soff vil det være meget positivt om den eldste (2005) minste ahtsen skulle få kontrakt til 2030 på en rate rundt 50-60kusd/dag.

4 Likes
Utbytte pr. aksje i NOK Betalingsdato Status
0,77221 NOK 28.05.2025

SOMA

4 Likes

Litt av noen rater…

21/05/25 [SKANDI MINDER](javascript:void(0):wink: BP UK R/M Ocean Greatwhite, D/D 14 21/05/25 GBP 175000
21/05/25 [SKANDI LASER](javascript:void(0):wink: BP UK R/M Ocean Greatwhite, D/D until latest 21/05/25 GBP 150000
21/05/25 [LOKE VIKING](javascript:void(0):wink: BP UK R/M Ocean Greatwhite, D/D 14 21/05/25 GBP 200000
4 Likes

Nesten 3 mill på Loke der, det lar seg høre- men helt tomt for arbeid nå så det blir fall om ikke det kommer jobber snarlig- men det er “bare” 26 ahts i NS-spot (westshore) nå så det skal ikke mye til før det blir trangt når det skal flyttes rigg

2 Likes

Oppdsatert spotliste fra Soff:
Sapphire ledig fra 24.5 endret fra 22.5
Prosper ledig fra 30.5 endret fra 26.5
Sigma ledig fra 28.5 endret fra 26.5

Bare positivt for det er prdd. ingen ledige ahtsjobber, de fleste jobbene i NS er nok justert litt i tid pga endel vind særlig igår.

1 Like

Datoer ble justert nå og nye jobber kommet, så håper vi holder ratene oppe. :crossed_fingers:

2 Likes

Haha-der kom det to flytt for OMC, minst 3 ahts- bra!

1 Like

Nei-skulle vi fått en god gammeldags frdags-melding da gett? Syns jeg hadde vært kjekkt- Mermaid, AHTS i Brasil, Sentinel/NAvigator- jeg tar det jeg får eventuelt :slight_smile:

Både Soff og SOMA holder seg bra denne uken i litt turbulente tider, men jeg liker ikke de opec-signalene. Får vi oljepris på 50-tallet begynner oljeselskapene og se på kost, spesielt på de kortsiktige prosjektene.

EDIT: Ser btw ut som om Sentinel tar noen småjobber før den skal i dokk, er ute på feltet nå

2 Likes

Snakk om å jinxa🤭 der slapp noen endel i SOMA og dro det ned gett😂

1 Like

Solstad rykter, Dofg kontrakter i brasil, prosafe tall, Subsea7 kontrakter, Deepocean oppkjøp mm i denne ukens OSV oppsummering

https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-21-19-25-mai-2025/

4 Likes

Oppdatert spot Solstad
Navigator listet ledig fra 5.6 juni nå (Den er egentlig ikke så reell da den skal på en prosjektjobb i juni)
Sentinel er listet ledig nå-den var ute og tok en liten jobb i helgen så virker som de leier den til småjobber før den skal på klassing mm i juni

Sapphire/Sigma er ledige i spoten og perfekt posisjoner for nå kom Petrofac med et 3 ahts flytt, OMC skal også ha 2-3 AHSTer nå så det er bra trykk.

2 Likes

Ifølge SSBs investeringstelling er anslaget på 269 milliarder det høyeste som er registrert i statistikkens historie.

Oljeselskapene har i andre kvartal økt sine investeringsanslag for året med seks prosent sammenlignet med forrige kvartal, viser tellingen. Det skyldes for det meste økte anslag i kategorien felt i drift.

Anslaget for 2025 er nå 9 prosent høyere sammenlignet med anslaget for 2025 som selskapene ga for ett år siden.

Oljeselskapene anslår nå investeringer på 207 milliarder kroner neste år. Det er 4,8 prosent høyere enn anslaget gitt i forrige kvartal.

Anslagene øker typisk gjennom året ettersom flere prosjekter blir godkjent.

SSB peker på at olje- og gassinvesteringene økte kraftig i 2023 og 2024, etter Stortingets oljeskattepakke fra 2020.

2 Likes

Ble den borte den OMC jobben i spotten?

Ja set sånn ut, sprikte mye meglerne på om det var 1, 2 eller 3 omc jobber

Navigator på vei til UK- usikker på om det er en kort jobb eller om prosjektjobben starter nå, den var ferdig med testing og mobilisering for noen dager siden såvidt jeg vet.

2 Likes