Spread igår på SMH var 22-23 så rimer godt - så får tiden vise hvor dette bærer. Kan evt bli noe salgspress av noen som nå bare SKAL ut (lang ventetid på mer likvid handelsplass) men vil tro det blir midlertidig. Håper på 25+ innen kort tid!
Tror vi nærmer oss 30 innen året er over, ren gjetting og kanskje noe «drømming», men jeg mener de fint kan forsvare det!
Nå er SOMA oppe og aktivisert på DNB
Spent på starten
Økte litt på 22,60 her overasket over at jeg fikk den der men tror kanskje endel mindre aksjonærer lempet ut refin-aksjene sine nå.
Jeg har litt rotete antall aksjer i SOMA som nevnt pga kjøp via AMSC mm men jeg er nokså sikker på at NN har feil tall på SOMA akszjer hos meg nå-ser ut til at de via AMSC ikke er der… og de var der imorges. Jeg la inn et kjøp på et litt “odd” tall for å få et rundt fint tall, fikk kjøp og har nå et rart odd tall
AMCS aksjene på ASK konto stemmer til meg, men får opp null aksjer IKZ konto
Er IKZ konto ja-men de var der imorges
Har nok vært mye tull på IKZ. Jeg fikk først nesten dobbelt opp med aksjer i forhold til det jeg skulle, det ble kjapt korrigert. Men åpenbart at de ikke har helt kontroll enda.
Der kom de på IKZ ja-da ble det lystig her
Sapphire 1.6mill/dag for AkerBP jobben
Med fasit i hånd så hadde det altså vært et meget bra play å kjøpe AMSC på 25-ish (for en stund tilbake). Kjapp napkin-math gir ca. 25% gevinst (kun på pengene investert i AMSC) med kurs 23,50 på SOMA idag. Kommer vi opp mot 28-30kr så øker gevinsten til 50%. (gitt at min napkin-math er korrekt)
Interessant detalj fra SB1M analysen- de mener at ROV investeringen nedbetaler seg på kun 1-2år😃
Ifølge SB1M har SOMA 1,7mrdusd fremførbart underskudd
Grattis. Du traff klokkerent på den👍
Pen start på SOMA dag 1, tenker den kan utvikle seg fint fremover. Litt spent på kurs etter ex dato, 20 mai.
Ønsker alle en fantastisk fin 17. Mai:norway:
OSV uken som gikk-Dofg tall, EIOFF, SOlstadMaritime på børs, hopp i AHTS-spotten, Viking kjøper AHTS mm
https://bettingnorway.com/osv-nyheter-uke-20-12-18-mai-2025/
Status Solstad spot:
Sigma/Porsper- til 26.5
Sapphire til 21.5
Mermaid-i dokk klassing/oppgradering 12.6
Navigator- testing/mobilisering etter klassing og vedlikehold 26.5, skal på jobb for kunde juni jf presentasjonen Q1
Sentinel - HAtt en minijobb for kunde visst, ledig 21.5 men den skal nå snart inn til klassing mm den og
USV Challenger (den ubemannede båten de har med Østensjø/Deepocean) er nå kommet til Haugesund til Deepocean der og skal straks igang med testing mm.
Soff og soma holder seg greit idag på en dag med mye rødt- soma har 4* omsetningen til Soff
Sjeldent syn- to søstre til samme kai😀 begge Vard 3-07 design, 2015 modeller. Navigator i bakgrunnen har nettopp fullført klassing/vedlikehold og mobiliserer til neste jobb i juni. Sentinel i front trenger litt TLC og skal inn til klassing/vedlikehold om en uke eller to.
142m lange, 1800kvm dekk, 2 rover og plass til 130 personer inkl fører av de massive 350t hovedkranene. Imponerende skue!