Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Kikker på aksjnærlisten i SOMA…det er altså så lite antatt tilgjengelige aksjer om vi antar at topp 10 ikke selger…de har jo borti 95% nesten?

Liker denne fra EMGS sin kvartalsrapport også

1 Like

Enig. Og her tar de hensyn til nybygg :slightly_smiling_face:

Ja jeg tror faktisk de er litt optimistiske, jeg ser for meg at noen av disse nybyggene kommer i markedet litt senere enn oppgitt ved bestilling, det blir ofte noen måneder ekstra med alt.

VAr det noen som skulle på investor-presentasjonen idag?

Mindre justeringer i spotoveriskten, alle 3 AHTSene er nå i jobb til (minst) fredag 16.mai mens Sentinel er opptatt til 17.mai nå (Har ikke dato på dokking for den men det nærmer seg vel)

1 Like

Prospectus Solstad Maritime

Godkjent av Finanstilsynet, så da bør vel notering 16. mai følge som planlagt?`

“This Prospectus has on 14 May 2025 been approved by the Norwegian Financial Supervisory Authority (the “Norwegian FSA”), as competent authority under the EU Prospectus Regulation”

"Trading in the Shares on the Oslo Stock Exchange is expected to commence on or about 16 May 2025 under the trading symbol “SOMA”.

Ellers mye detaljert informasjon for de som er interessert.

4 Likes

Da er vel alt klart ja, ser i NN så er det kommet en post (ufullstendig og ikke tradebar da) med Solstad Maritime nå

Mye bra info der ja, fikk bla korrigert noen detaljer i kontraktsoversikten min som nevnt, irriterer meg at jeg ikke finner noe info på Samson utover at den åpenbart er forlenget fra forrige melding :slight_smile:

3 Likes

Der bikket vi 40kr igjen for første gang på en stund- det kan vel fort bli en stund til vi ser 3-tall først også etter noteringen av SOMA imorgen…

7 Likes

Noteringen av SOMA har jo vært kjent en god stund. Merkelig at folk plutselig skal inn nå før i morgen.

1 Like

Kjekt å se millionen igjen

15.05.25 NORMAND SAPPHIRE AHTS, OCV AKER BP RIG MOVE - DEEPSEA NORDKAPP + ROV D/D 14 P&C
15.05.25 SIEM OPAL AHTS, OCV ITHACA RIG MOVE - SAFE CALEDONIA D/D 14 GBP 75.000
15.05.25 SIEM PEARL AHTS, OCV ITHACA RIG MOVE - SAFE CALEDONIA D/D 14 GBP 75.000
15.05.25 NORMAND SIGMA AHTS, Standby ITHACA RIG MOVE - SAFE CALEDONIA D/D 14 GBP 80.000
15.05.25 NORMAND PROSPER AHTS, OCV ITHACA RIG MOVE - SAFE CALEDONIA + ROV D/D 14 GBP 90.000
2 Likes

Flotter seg med best rater på jobben ja, like det!

1 Like

Annual General Meeting in Solstad Offshore ASA

NEW [NORMAND SAPPHIRE](javascript:void(0):wink: Aker BP Hook-up Deepsea Nordkapp, D/D 14 19/05/25 RNR

Nå roter nordnet fælt hos meg

Hvilke forventninger har dere til kursen i morgen på Solstad Maritime ?

Opplever også rot hos Pareto. Får ikke sjekket kurs på SMH - du kommer alltid inn på SOMA.

Hav skjedde nå egentlig? Jeg har SOMA fra både rettene via Soff og via AMSC på NN kontoen, ser ut som jeg er trukket for verdien av AMSC-utbyttet i kontanter?

Edit: Der fekk de rydda opp

SOLSTAD OFFSHORE ASA - MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

Er så spent at jeg har knapt sovet inatt :slight_smile:
Jeg fikk anledning til å lese litt på SB1M sin analyse av SOMA og der var det mye interessant. Kortversjonen er at de er veldig komfortable/sikre på inntjening til 2027, men i 2027 øker usikkerheten fordi det kommer endel nybygg da som gjør det vanskeligere å vurdere behovet opp mot tilgjengelig kapasitet.

EDIT:
NN har lagt inn 22,50 på de nå så der fikk jeg 1/3 årslønn fra start, så satser vi på at det skal opp derfra!

4 Likes