Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Vi begynner ekstremt bra og etter volumet og dømme.

1 Like

Ser bra ut nå. Positive signaler er kommet siste uken og det ble vel også nevnt en “Golden Cross” i en av de tekniske analysene siste uken.
Kan bli en bra avslutning på 2022 for oss.

Det er ikke ofte jeg ser - sist i mai.

4 Likes

Omsetting x1,1 - det er bra. Var heldig med haussing både fra fa og Investtech

2 Likes

god jul :cowboy_hat_face:

2 Likes

Det har vært litt av eit år. Husker enda da kontoen var blodrød når den var i 4 kr. 😮‍💨
Litt annen realitet no :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:
God jul og godt nyttår :evergreen_tree::stars:

3 Likes

ja får du solgt nå so har du en finn utvikling. men hvem vet… kanskje drar vi over 40 denne gangen også. jeg sitter uansett jeg selger ikke med det første. det vil være en flott utvikling i solstad for 2024 og utover. jeg tror vi om en tid skal opp mye mer enn 40. :rocket:

4 Likes
2 Likes
2 Likes

https://www.finansavisen.no/finans/2022/12/27/7972424/arets-vinneraksje-fortsetter-oppturen?internal_source=sistenytt

Voleon redusete shorten marginalt 23.12

Passettr 70mill i omsetning, leeeenge siden sist

1 Like

Interessant oppgang på et slikt volum samtidig som det var shorts :thinking: mediedekningen har nok hjulpet her

1 Like

Media og tekniske indikatorer.

1 Like

Tja. Jeg har litt forhåpninger om at dagens handel også vil synes igjen på aksjonærlista. Altså at opogangen er tuftet på langt mer enn investtech og at TA så bra ut.

2 Likes

Kom unormal mange artikler i dag også som sikkert hjalp

Tror egentlig dette var litt Maximus effekt. Lillejulaften ble for knapt for å absorbere betydningen. I dag fikk vi effekten. Mao jeg tolker dagens oppgang heller som at noen har fått regnet litt og synes risk reward nå ser bedre ut enn før NM melding.

1 Like

Regner også med Voleon dekket en god del i dag, og det antente kanskje raketten.

1 Like

Mange Soff relaterte artikler siste dagene, uten tvil har det bidratt positivt. Minner veldig om Nel(uten sammenligning forøvrig) tiden, akkurat det samme skjedde der, også kursmessig.
Så blir det viktig at selskapet leverer, ellers slår artiklene andre veien etterhvert fordi fokus mens det er positivt er bra, men artiklene kan også treffe brutalt andre veien.

1 Like

Mye som har pekt riktig vei for Soff siste ukene. Omtaler i avisene, god TA fra Investtech, Golden Cross, enorm gevinst på Jarl og dertil potensiell reduksjon i gjeld, og dollaren nå rundt q2 nivå.
Men jeg tror personlig NM meldingen var triggeren som ble avgjørende. NM har vært en stor bekymring (sammen med gjelden) for de fleste. Meldingen på NM gir uten tvil et håp om at nå vil det snu og de fleste ser/tror nå at 2023 vil gi en lang kontrakt med meget hyggelig rate for monsteret NM.
Jeg har fortsatt troen, men tar ett kvartal om gangen. Tror q4 vil overraske positivt.

5 Likes