Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Enig, den meldingen snudde en potensiell trussel mot EK til en sikkerhet for NM fremover

2 Likes

Raketten er ikke tom for Fuel - tror jeg!- riste av noen selgere så går det nok unna;)

Omsetting heller ikke til å klage på i dag;)

Fra nyhetsbrevet til investtech:

Solstad Offshore sluttet på 36.75 kroner etter å ha steget 9.4 prosent. Aksjen har ikke steget mer på en dag siden 29. november, da den var opp 10.7 prosent. Dette var den fjerde dag på rad aksjen steg og den siste måneden har aksjen steget hele 59.4 prosent. Det ser også bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt, har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 36.00 kroner og en videre oppgang indikeres.

2 Likes

Passert 30mill nå, meget bra

1 Like

Litt lavere omsetting sammenlignet med i går, men forhåpentligvis har vi ristet av oss selgerne. Nå spørs det bare om usa gir noe drahjelp.,

Oljen i dass, SOFF og det meste oljerelatert følger etter.

ja. hva skjedde med oljen? hva fikk den til å gå ned?

Sikkert at Texas opphevet force majure, med dertil økende produksjon.

1 Like

men uansett flott utvikling de siste ukene. vi skal være fornøyd til nå

1 Like

Prosper fortsatt i dokk i bremerhaven-det var da voldsomt…fjernet fra alle lister også bortsett fra hos Braemar som har den tilbake 10.1 sammen med Sapphire …kan ikke bare være vanlig vedlikehold dette-enten en større reparasjon eller klargjøring til noe. Sapphire ligger til kai på samme verft. Blir ikke helt klok på disse…

3 Likes

Fint med greit betalt jobb for Sirius

NEW [NORMAND SIRIUS](javascript:void(0):wink: Aker BP Hookup DS Nordkapp , 3 days firm + 11x1 day 04/01/23 NOK 300000

2 Likes

Da er fasit for 2022 klar.
Soff opp 534%. Ufattelig herlig avkastning for de som har vært med på reisen gjennom 2022.

Mye begynner å falle på plass i Soff. Virker som det vil løsne også for NM i løpet av 2023.
Men klart, vi er ikke ute av emi «diskusjonen» enda. Blir viktig å følge med på q4 tallene.
Tross en heftig oppgang i 2022, Er jeg superoptimist for Soff i 2023.

Ønsker alle et Riktig Godt Nyttår og et fantastisk 2023​ i Soff :champagne::clinking_glasses:

5 Likes

Tenker vi får 6 gangeren også i 2023.

2 Likes

Vet ikke om den har vært postet før, men her nå litt hyggelig lesing for sofferne.

2023 Outlook: The Offshore Service Vessel Market (marinelink.com)

3 Likes

Forskjellen nå fra tidligere er at en emi nå vil være positivt for selskapet og kursen vil ragere positivt på at noen vil tilføre kapital, kontra kriseemisjon sim ble snakket om tidligere og prøve å få tilført kapital bare for å holde selskapet over vann. Se på pgs sin emisjoner nå, man ser deg er villig kapital. Og bare det at man er usikker på om man trenger, fremfor selge litt assets eller ratene fortsetter som i fjor sommer, sier hvor denne aksjen skal. Se pø bokførte verdier og se hva skip blir solgt for nå, se på dollar kurs kontra forrige q. Er ikke lenger utopi at denne skal opp til 3-400,-. Markedet framover med fornybart, sol, vind og ccs, samt olje boom i investeringer, pluss på at det ikke blir bygget nye, gjør at det faktisk at det blir mangel på fartøy de neste årene. Tror stål på vannet er det nye gullet.

2 Likes

Ikke glem å inkluder dem som har vært med siden etter emisjonen - fy fader for en Berg og dalbane;)

2 Likes

Veldig enig @Oppsann og @aksjewonka
Emi nå 2023 er/eller vil være noe helt annet en krise gjeldskonverteringen i 2021 med brutalt utfall for eksisterende aksjonærer. Dagens situasjon er annerledes.

En evt emi nå vil være basert på avkastning på caset, reduksjon av gjeld og sunn drift fremover. Således en vinn - vinn for Soff og aksjonærene. Er vel kanskje det de kaller inn-vannende emi. Men vi er ikke nødvendigvis der enda. Derfor blir q4 viktig med tanke på om de nærmer seg positiv resultat for også å kunne håndtere gjeld og avbetalinger fremover og Refansiering 2023. Jeg er positiv.

@aksjewonka yepp, berg og dalbane er en diplomatisk beskrivelse. De som var med fra før gjeldskonverteringen har hatt det brutalt. Vi som kom inn etter har hatt en helt annen opplevelse. 2022 har vært et år for de med gode nerver. Flott år for de som trader, nervøst for oss andre. Men totalen er mildt sagt imponerende bra.

Nå er det bare å nullstille og se frem til 2023.

Edit: Soff har en stor flåte 85-86 skip som går på forskjellige kontrakter. Tar tid å snu hele flåten til nye kontrakter og rater, men det kommer kvartal for kvartal. Men dette kommer.

1 Like

Første inntreden på 4-tallet etter emisjonen. Først med 25k, siden med 50k, så 80k etterhvert. Så ble caset stadig bedre,og gikk all in, med 140k. Har vekslet litt inn og ut (fikk nok tjent en 500k på PGS i en kort periode) . Har solgt en liten slant pga huskjøp, men sitter på en betydelig post som som regel er blant topp 50. Caset er bedre enn noensinne, og jeg tror på nok en reprising i 2023. Viser det seg at inntjeningen fint dekker gjeld og lånene fornyes på et ok vis, er ikke et sted mellom 10 og 15 (mitt target) milliarder i mcap urimelig. Det tilsvarer da mellom 140 og 200 kr aksjen.

4 Likes

Salget av det siste skipet var neppe tilfeldig - trolig basert på situasjonen som inntreffer etter 31. mars. Heldigvis gjenstår kongerikets «mest robuste flåte» som redundans. Blir ikke forundret om vi ser flere tilfeller av dette i tiden som kommer.

1 Like

Det er rart å tenke kor fort tia går.
Hoppa inn igjen på aksje fronten under covid etter min første aksje Funcom som var ein læringskurve av dimensjoner. Tjente bra kroner der :grin::partying_face:
Eg kunne ikkje hoppa på aksjene på eit bedre tidspunkt enn eg gjorde. Virkelig flaks.
Og var mangen gull treff samt ein del nye lærings aksjer og begreper samt kva emisjon er og kor skittent spill som drives som da Koa var både på to børser, som ein del kunne kjøpe for 10 øre for så vente ei uke om dei måtte vente så lenge for å dumpe dei for 40øre eller kva den var på.
Ja det har vært masse læring heile veien.

Enkelte aksjer har det lønna seg å sitte rolig i mens andre har det vært reine slaktinga.
Tjente på kahoot. Men fikk ikkje solgt på toppen i det heile tatt. Pcib nanov og Bergenbio 😵‍💫🥴
Men eg har hatt mangen gull aksjer og.
Soff har desidert vært diamanten.
Men var ikkje så rolig da den var i 4 kr. Da var det ikkje kjekt. Solgte på 17.6 og 37.4 for å ta gevinst og faktisk betale all lånet som eg tok i 2020. Sitter kun med profitt og den er faktisk ganske pen.
Samtidig som eg var heldig å kjøpte meg meir inn på 23.5
Det er lett å tenke at skulle gjort sånn og sånn.
Alt i alt er eg sinnsykt stolt av meg sjølv og mine egne vurderinger tiltross for xyz…

Takk til alle som deler sine tanker og info. Virkelig!
Eg var flinkere i starten å være med i diskusjonen. Men eg leser ein god del av kva som blir skrive. Føler eg ikkje har så masse å komme med samt er ein travel frukt bonde.

Godt nyttår folkens :stars::partying_face::grin::grin:

5 Likes

Syk bra gevinst på Jarl. Sitter fortsatt og himler litt med øynene. kan bli noen flere men håper de holder igjen på salgene med tanke på 2023 og videre. Tor det blir tett i køen når vi kommer over sommeren.

1 Like