Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Du tenker om vi bryter gjennom motstanden på 37?

Umulig å si, men gjetter det ja.

Jeg er klar, for å sitte i ro :wink:

Oljen stiger bra, dollaren ned

Det var et godt forsøk. Edit Vi er under motstand,

Det går unna i dag:

2 Likes
  • Standard Supply AS: Commercial update for December 2022
    Oslo, Norway, January 10th 2023

In December 2022, Standard Supply AS (Standard Supply) achieved a utilization of 73% and effective time charter equivalent earnings of approximately USD 10,200 per day. The Company’s operating cash breakeven is around USD 7,300 per day.

Presently Standard Supply has eight PSVs trading in the UK market and one in West Africa. Four vessels are on term business at an average rate of c. USD 15,000 per day. Although the current spot market is yielding earnings around operating costs, term rates has continued to improve with mid-sized vessels now offered in the mid- to high teens while rates for larger tonnage starts in the low twenties according to Clarksons


Alt peker rett vei her selv om utilization jo som normalt er lav for spot i desember.

5 Likes

Hva tenker folk?
Ender vi i pluss, nøytral eller negativ i dag -

Ser ut som oljen er litt på tur opp, men de fleste børser er negative. Satser på nøytral.

1 Like

vi ender i pluss

1 Like

Slik som denne svinger, er det ett godt lotto spørsmål Wonka. 36,50 er mitt bett.

Om man bare hadde fasit.
Utgangspunktet tenker jeg litt ned i dag, mot nøytral. Men jeg tar ofte feil i mine spådommer.

Spørsmålet er vel også litt hva Herr tenker når dagen starter over dammen.

1 Like

Tipper 38 i ettermiddag

Idiotisk lotto spørsmål - syntes likevel det er greit å se hvordan folk tenker.

Det vi burde gjøre nå, var å begynne litt kalkyler for Q4 og 2022-tallene. Vi får valutasmellen fra Q3 reversert deromkring, men med hvor mye? Jeg antar også gjeldsreduksjon pga. salget av Jarl (800-850 MNOK?). What else?

Såvidt jeg kan regne meg frem til utgjør valuta+Jarl ca 1.8-2.0mrd bedring i forhold til lån/bokført verdi fra Q3 dvs ca 1.4-1.6+0,4mrd

Jeg bommet en del på mitt tips før Q3, så overlater til andre med bedre oversikt.
Er dog positiv til Q4, som alltid.

PS: Kommer ikke Jarl til inntekt først i Q1?
Overdragelse til ny eier var estimert til Q1.

Edit: Fra meldingen
“Solstad Offshore will recognize a gain on the sale of approximately MNOK 420 to be reflected in the Q1 2023 accounts.”

1 Like

Meldingen om Jarl, 12.12.22, står vel at det blir regnskapsført i q1 23.
Salg av Maximus kommer vel i q4.
Dollaren ner ca 9.5% i q4

Angående Jarl estimerer salgspris til 830-840 mill, etter å lest regnskapet til Normand Ships AS, som består av Jarl og Naley.

Lavt volum så langt. Blir spennende å se om mønsteret gjentar ser. Ikke overbevisende utvikling sålangt.