Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Dette er på ingen måte prisen inn i kursen . Dette forutsatt at man har tiltro til morgendagens offshoremarked som vel snart allerede er “dagens marked” :wink:

1 Like

“Analyseselskapet anslår at verdien av skipsflåten til offshorerederiet Solstad har steget med over 80 prosent det siste året.”

Viser helt klart hvilket potensiale som ligger i flåten nå, pluss utviklingen i 2023 og videre.

Men Solstad skriver neppe opp flåten med 80% sånn uten videre. Men klart om de skriver opp 10%, 20% eller 30% i Q4 så får bare det stor innvirkning på verdsettelsen.

Hvor mye har de skrevet opp i år? 600-800 mill? (samtidig har de hjort ordinære avskrivninger).

Skipszverdiene er litt vanskelige å sammenligne siden det jo er solgt endel skip og i 2022 men de har i praksis ikke skrevet opp i det hele tatt.

1 Like
  • I Australia har Normand Ranger nå fått jobb til april!
4 Likes
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Aker BP All duties, D/D 10 06/01/23 RNR
1 Like
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND TRIUMPH](javascript:void(0):wink: Enquest Supply duties, D/D 14 06/01/23 GBP 5500

Ikke noen monsterrate akkurat, men det er da jobb :slight_smile:

2 Likes

Dekker vel mannskapskost og litt til for TRIUMPH
Greit med et lite oppdrag før Petrofac jobben 20.01

Drott overtar Aker jobben for Sirius-dette virket rart men nå oppgir Braemar at Sirus skal på en prosjektjobb ca 2 mnd fra 10.januar :smiley:

1 Like

Tatt tilbake halvparten av det jeg solgte før nyttår, tørr ikke sitte ute lenger. Fikk de 2,15 lavere enn jeg solgte for. Ok det.

1 Like

NEW [NORMAND SKIPPER](javascript:void(0):wink: CNR International UK Ltd Supply duties, D/D 14 07/01/23 GBP 5500

2 Likes

Fikk selv også incentiv til å ta litt midt på 33 idag - vi fikk ikke det pushet ned som jeg så for meg. Ikke til 30 engang. Nå virker et push opp mot HOY mer sannsynlig. God helg!

4 Likes

Jarstein til kai på Westcon i karmøysk finvær, litt bortenfor ligger Superior på Husøybasen. Ifølge Solstsds egne sider er Installer ledig fra 19.1 nå, det er nytt og stemmer ikke med info fra andre kilder om at den skal på nok en fpso-jobb…. Sirius er dog og ledig ifølge samme hjrmmeside men her oppgit flere andre sider altså en 2mnd jobb for ukjent kunde

4 Likes

Det er duket for eksplosjon i kursen intra dag.

Tenker du oljepris?

Multifaktorelt - man ikke mange uavhengige variabler. Oljen ligger i bunn ja.

1 Like

Det ligger jo ganske åpent i ordreboka akkurat nå. Ingen store poster som skal stoppe stigningen akkurat nå i hvertfall.

Alle gode ting er tre…
image

Ja, ser ut som det skjer litt i ordrebildet nå. Klar for litt stigning?
Eller kanskje Herr som er ferdig med morgenkaffen.

Kommer litt volum nå straks…

Sannhetensøyeblikk - ser ut til å snart poppe…