Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Tusen takk :smiley:

Oljen litt opp, børsen marginalt opp, SOFF litt ned - handelsmønsteret i dag bærer preg av at noen kvitter seg aksjer og at vedkomne er utålmodig.

Edit: omsettingen er i det minste bra.

1 Like

Ser presset ned begynt kl 10 på kurs 41.
Kan det være shorten som setter inn et nytt støt?

Edit: Kun gjetting fra min side. Kan være flere årsaker.

Vanskelig å si. I såfall øker dem voldsomt.

Siden forrige korreksjon har kursen gått over 20%…må samtidig supplere med at børsen har snudd på tross av oljen er opp. Det er fortidlig å si noe om USA. Har forekommet flere ganger tidligere at børsen surner rundt 1200 poeng. Equinor drar hele børsen - kjøpes aksjer der får man billigere inngang enn Stray.

Kjenner man agendaen til Interactive?

Nei ikke utenom at de har lastet store poster siden ca 25. okt.
Siste kjøp på dagens liste, ingen salg registrert.

Virker i alle fall på meg som Herr investment Group er en aktør som tenker litt langsiktig, men ingen ting er sikkert.

" Herr Investment Group

As a team, we’re focused on learning about the particular goals, circumstances and needs of our clients. The solutions we subsequently develop are based on careful research, data-driven insight, and an understanding of our clients’ unique situations.

We believe that ongoing research and relentless critical thought are necessary to provide the kind of prudent advising and management that is the trademark of our firm. With a thoughtful and dynamic perspective as our foundation, Herr Investment Group strives to deliver strategies that will build and protect wealth for years and generations to come."

Herr Investment Group

2 Likes

Ser ut som børsen henter seg inn- i allefall litt. Futtene er sålangt negativ, men det kan endre seg. Ser ut som salgspresset har avtatt noe. Positivt er det at mengden med salgsordre ble tatt i mot uten at kursen ble fullstendig gruset. Må ligge til at omsettingen er 0,75x høyere enn snittet siste dager.

Vanskelig å si hva agendaen til Herr er. Vi har snakket om det tidligere og egentlig ikke kommet frem til noe konkret - det er vel kun Herr som vet det. Med det sagt, så fremstår det som et vanskeligtenkelig scenario at Herr er kortsiktig.

1 Like

kursmål her inne ?

Ser administrator i solstad Facebook til stadig snakker ned PGS!! Hva er greien der?

Hva er greia med å diskutere facebook-kommentarer på tekinvestor ? Hold facebook til facebook.

2 Likes

Hadde ikke N. Sirius en jobb de skulle starte på 19/1? Eller husker jeg feil. Står ikke noe på den nå.

1 Like

Den datoen har sldri Dolstad hatt men westshore. Braemar hadde «late january» og retur 10.3

Er nok noe som skjer men mye justering av datoer nå, typisk januar med mye verft, bær mm

1 Like

Frister det å hoppe på? :money_mouth_face::grin:
Sett på det tekniske?

Frister kanskje med Momentumtrading. Derfor jeg snuser litt. Jeg kjenner ikke aksjen på det fundementale. Så derfor lurte jeg på om det finns et kursmål i aksjen ? Teknisk så ligger den fint i en stigende trendkanal for øyeblikket. Så jeg hopper ikke på Om jeg burde ha Hastverk. Burde jeg ?

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 17. jan 2023

Solstad Offshore ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har kjøpt til stadig høyere kurser for å komme seg inn i aksjen og indikerer en god utvikling for bedriften. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 33.03 kroner. Videre oppgang til 69.95 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 36.00 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.


1 Like

Oljen opp, energi sektorer SP5/DJ opp, USD ned, tidewater opp - vi skal tilbake til 2014 for tilsvarende kurs…

Blir spennende å se SOFFen i morgen. Utviklingen i dag er ikke urovekkende for mitt vedkomne. Med nevnte faktorer, og om det ikke surner fullstendig i Asia, har vi et sterk utspring for sentimentet ved oslobørs i morgen (inkl SOFF). Gitt hovedindeksen fortsetter ferden gjennom 1200 poeng i morgen og SOFF gjentar mønsteret fra i dag, så blir jeg nok mer brydd - svært kortsiktig og ikke med forankring i fundamentale faktorer.

1 Like

Verdt å følge med her for dem som ikke gjør det. Nå er SOFF i en annen posisjon enn DOF, men har likevel mye gjeld.

Er vel kun ett kursmål fra meglerhus i nyere tid - rundt 22kr dersom jeg husker rett? Dette er etter mitt skjønn et worst case kursmål der aksjene blir vannet ut i en ugunstig restrukturering. Per dags dato ser ikke dette veldig sannsynlig ut.

I og med at SOFF har såpass høy dollargjeld, potensiale for å skrive opp båtverdier og økende rater, så kan dette forsvare langt høyere kurser. Men ingen meglerhus har kommet med noe i de baner enda. Er lett å slenge ut et høyt tall (med belegg), men skal ikke hausse mer enn at det er rom over 40kr iallefall.

1 Like

Få gjelda ned til 15 mrd, årlig EBITDA på over 4 mrd, og market cap forsvarer glatt 15 mrd (200 kr}.

3 Likes

Kursmål 22 men NAV 84 vel (Arctic)

Jeg sitter jo og lurer på om de tar og selger et par “Jarl” til for det skal ikke mer til enn at dollaren detter til 9,5 og de selger TOmellomstore csver til så er de omtrent på 15mrd…

EDIT: Skrev ti ikke to først her, stor forskjell-selger de ti csver er de nesten gjeldsfrie

1 Like

NAV på 84kr ja, det hadde jeg glemt. Det var vel også med dagens konservative båtverdier og ble vel gjort da dollaren (gjeld) var på det høyeste. Håper selv på en blanding av båtsalg og restrukturering av lån og våger ikke sitte utenfor her.

1 Like