Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Du kan sjekke endel podcaster ogsa bla Pareto har et par relevant episoder fra de siste månedene, ellers er det mye linker i denne tråden her. Også mye god info på XI-chat og Facebookgruppa har teams-møte/presentasjon kl 18 idag, link ligger i den gruppa.

1 Like

Sveaas og Kistefos har startet nedsalget i BORR og har aksjer for ca 400 MNOK. Mon tro om ikke det klargjøres for SOFF-fest. https://www.dn.no/rigg/christen-sveaas/borr-drilling/tor-olav-troim/christen-sveaas-har-tjent-over-300-millioner-kroner-pa-tor-olav-troims-riggselskap/2-1-1391597

3 Likes

Påfallende at Kistefos selger seg under flaggegrensa rett før dagens omvendte PW fra BORR. Det blir nok oppgang og volum noen dager, og Kistefos får solgt seg kraftig ned. Så blir det spennende om noe av midlene skal inn i SOFF.

2 Likes

@locksley, veldig interessante tanker du gir uttrykk for både her og i den andre gruppen! Takk.

2 Likes

Ja det er absolutt et interessant poeng…

Ser btw at en mindre AHTS fra DOF går på 4 år med over 300k/dag i rate i brasil…det lar seg høre!

2 Likes

Der sa det pang.
IB som ikke er ferdig?

1 Like

Umulig å si for sikkert. Men tenker også i dine baner. Jeg har lagt merke til at det har kjøpt over 40.

1 Like

omsetting tilnærmet doblet på 27 min. Det er vel hevet over enhver tvil at noen ikke er ferdig.

1 Like

IB neppe ferdig, og de har handlet aggressivt på slutten av dager tidligere.
Men, jeg holder også tanken om Kistefos varm. De har nok solgt en del BORR i dag, og kan ha skiftet beite med den delen av penger de har satt av til olje/energi/offshore. Så lenge de fortsatt sitter på 4-mill posten sin, burde det være aktuelt at de kjøper seg ytterligere opp.

2 Likes

Ja, tydelig større krefter som har kommet på banen nå.

Fikk til og med kjøpt litt nå på dippen

Skipper satt kursen mot Las Palmas
Sirius også satt kursen sørover, Porto i førsteomgang.
Prosper er endelig ferdig i Tyskland og har satt kursen mot Husøy i tett opp mot maksfart, noen har det travelt!

3 Likes

Flotte observasjoner, takker

Sapphire har tatt plass i fokken prodper forlot

Drott utsatt til 31.01. Var vel først 25, så 27.

Stemmer og den har fin rate 500/dag

Kanskje det er dette Prosper skal rekke?

NEW PFML
R/M PBLJ (3xAHTS), D/D 21
28/01/23 - 30/01/23

1 Like

De har roa litt ned på farten nå, så var muligens bare ut av kanalen fra Bremerhaven. Eller at de trengte å blåse litt utav maskineriet etter lang tid i dokk :wink:

Siden ingen har Prosper i spotoversikten så tipper jeg de skal inn i noe umeldt prosjektrelatert. Men time will show.

1 Like

begynner det igjen nå?

Klokka er jo 15 :-))

1 Like
  • Veldig rart dette:

  • Solstad har kun Drott listet i spoten nå

Westshore har
Drott i spoten
Sapphire tilbake 30.1
Ingenting på Sigma Sirius eller Prosper

  • Braemar har:
    Drott i spoten
    Prosper fra 1.2
    Sigma fra 1.2
    Sapphire fra 6.2
    Sirius tilbake 15.3

  • Status er at Drott er i jobb, Prosper ankommer kaien bortenfor meg på Husøy ikveld, Sapphire ligger i dokk i Bremerhaven der den gikk igår (og da skal det mye til at den er tilbake om en uke da den skal ha 15 års klassing vel?) Sigma-den ligger og dupper utenfor LAs Palmas og det har den gjort lenge så det er ingenting som tyder på at den sal tilbake snartlig…