Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Tipper dette er til privilegerte kunder, og at dette når allmennheten i nyhetsbrevet i morgen fra Pareto.

1 Like

Ups ja dette har jg delt fra annet åpent forum men det skulle nok ikke vært delt der så jg rydder🙈

Delivery of CSV Normand Jarl to new owner

1 Like

Relativt stor forskjell i volum i dag til forskjell fra tidligere dager. Kursen henter seg i det minste inn…

Australis er i bevegelse i Singapore HAvn-området, det er også mye annet offshore like i nærheten inkludert flere ALP AHTSEr og Soffs egen Normand Clipper…

3 Likes
2 Likes
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND DROTT](javascript:void(0):wink: Ithaca Energy Prelay COSL Pioneer (+WROV), D/D 14 17/02/23 GBP 20000
1 Like

Noen her med litt mer kompetanse i teknisk analyse enn meg som kan bekrefte/avkrefte om det ser ut til å kanskje bli en hode-skulder formasjon på 1mnd / 3mnd chart samt eventuelt hvor en slik bunn ville endt opp? Liten smule høydeskrekk mtp «store hendelser», som rapport som har hatt tendens til å tynge aksjen, og en kile, og da denne mulige hs formasjonen.

Personlig Ser jeg vi har noe støtte på 35-, og henholdsvis 40,-, men rundt 20 tallet er vell den sterkeste støtten som har blitt noe særlig testet ut. Tenker da spesielt at vi nærmer oss både en kile, og rapport som kommer snart. Skulle en av disse dra oss ned vil vell jeg tro at flere som ser mer på det tekniske også vil selge pga hs, samt. dem som eventuelt hadde solgt om rapporten ikke lever til forventninger.

Har fin gevinst med gav på under 5kr og ser på soff som en langsiktig investering, men ser på muligheten om å se selge, for så å kjøpe senere. Som jeg regner med flere tjente på sist vi var oppe å nuppet på 50 tallet.

Tenker Q4 er den som er avgjørende faktor for de fleste investorer og det som styrer utviklingen

1 Like

Det kan kanskje bli det. Litt fortidlig å dra denne sluttningen mener jeg.

1 Like

Da bekre3tfer Solstad på sin FB side det jeg har sagt en stund, Installer skal til Sør Amerika (Guyana mener jeg det er) på sin neste jobb nokså snart, ligge rpå Husøy for klargjøring.

5 Likes

H&S spilles først ut ved brudd på halslinjen ved ca. 43,3, men som andre kommenterer er det tidlig å konkludere med at det er det vi står overfor. Indikativt så er det ikke usannsynlig hvis vi nå defakto får en lower high i timeschartet.

I daily chart er storyen derimot at aksjen tar i mot på støtte i stigende regresjonstrend, wick-analyse tilsier kraftig undershoot og den reagerte kraftig opp på støtte og unngikk salgssignal på 43.2 som er støttenivå.

Neste støtte vil jeg argumentere for at er i 38-lendet, men skulle vi nå dette nivået er den tighte og sterkt stigende trenden brutt - ikke helt usannsynlig da reisen har vært meget god fra bunn i september i fjor.

Et momentum jeg biter merke i er at vi i ukeschartet har fått salgssignal i sentimentmålere, samt at aksjen er svært overopphetet. Historisk har dette resultert i korreksjoner, men det er ennå anledning for at salgssignalet blir invalidert avhengig av weekly close på fredag.

Det er aldri feil å ta gevinst på nivåer som dette, og vi må huske at markedet nesten utelukkende er i forkant av faktiske hendelser og økonomi, vi priser aksjer basert på forventninger. Kan godt tenkes vi får et hvileskjær og samler styrke før et nytt drag opp, det kan også tenkes at vi skal opp og teste 50 motstanden igjen og denne gangen bryter det.

Selv bruker jeg nå stigende take profits på støttebrudd, da jeg innser at vi nok i det korte bildet er litt strukket. (Disclaimer: Jeg både sitter i aksjen og er fundamentalt positiv til den.)

5 Likes

Normand Spark 4mnd+opsjoner for McDermott, start 15.2 (igang) så dette er vel i Vest Afrika da- forventer bra rate på den.

Prosper jobben forlenget helt til 24.2 nå på ca 350k/dag, bra det.

3 Likes

Kopierer dette fea annet fora ang tanker om q4 neste uke:

Tja- jeg er jo ikke noen økonomi/regnskapsmann-det er båter som er min greie men jeg har jo fulgt med på disse presentasjonene noen år nå :slight_smile:

Jeg forventer med stor sikkerhet:
Tallene blir “pene” pga valutagevinst på litt over 1mrd
Forventer betraktelig inntektsøkning kontra Q4-21 i området 15-20%, her har jeg endel usikkerhet knyttet til flere av csvene som lå rolig deler av Q4 uten at jeg har mulighet til å vite om dette var med betaling eller ikke

Tror på:
Positiv guiding

Håper på:
Oppskrivinger-dersom det tas oppskrivinger som monner har jg et bittelite håp om at vi får en finansieringsløsning også nå :-o

Jeg tenker at de uansett må si noe om finansiering nå med 1 år til ballongbetaling- i det minste må de bekrefte at dette er de igang med, noe jeg tar som en selvfølge.

2 Likes

Invitation to Presentation of 4Q 2022 Results

Equinor tok jaggu Island Commander også på 7+2*2mnd, de har visst begynt å se alvoret nå…da spørs det ikke om de andre og må begynne samle inn tonnasje for nå har Equinor plukket endel… Equinor har bare denne uken hentet inn4 psver for sommerseongen/ut året

3 Likes

Equinor har et stort press (politisk) til å opprettholde utvinning og produksjon. AKER BP skal gjennomføre endel borring. Som det største private aktøren kommer det nok en del oppdrag etterhver der også, men tror MAERSK har stukket av med en del.

1 Like

Sapphire satt kursen mot Bergen og Maximus utsatt los fra Ålesund med en uke 27.02.

2 Likes

Og viktigere- Ranger dt som opptatt til tidlig april- den er nå fjernet fra listen

2 Likes

Prosper og Sapphire med jobb for Ocean Farming fra 28.02. jf. hjemmesiden, da skal nok denne store havbruksinstallasjonen til SalMar/Aker flyttes igjen.

6 Likes