Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

bare bullshit fra den typen der,kun for å få ned kursen

Er en tøff påstand å komme ut med, har ikke lest selve artikkelen så vet ikke om det bare er en villedende tittel.

Men stemmer innholdet med tittelen og skulle det ikke stemme med info fra q4 regnes jo dette nærmest som markedsmanipulasjon.

Svarene får vi vell ila neste 24 timene.

1 Like

Håper han blir meldt til finanstilsynet for kursmanipulasjon

Det tror jeg du kan regne med om det ikke stemmer selvsagt.

Har lest artikkelen. Det er for å si det mildt- lite konkret. Fremstår ganske enkelt slik:

HAn har lest Pareto sin analyse hvor blokksalg av psver til Tidewater er nevnt, mende konkluderer med at det ikke ser ut til å skje. Han kjører nå denne saken basert på det. Jeg vet ikke hvor lurt det er, men han er kanskje ikke så lur?

  1. Hvis han har rett- så har han et forklaringsproblem på hvordan han visste dette
  2. Hvis han ikke har rett, vel- da har han og et forklaringsproblem, særlig hvis han eller andre rundt ham kjøpte på dippen…

Personlig bryr jeg meg ikke, dersom Soff og kreditorene vurderer det slik at det er god timing å selge psvene, få ned gjelda kraftig og fokusere på de større båtene hvor potensialet er mye større- javel. Det er nå engang slik at en stor csv kan ha større overskudd på driften enn 5-10 psver til sammen.

3 Likes

Enig i det du skriver der.
Men han er ganske så bastant i overskriften på hele artikkelen.

“Solstad Offshore skal være tvunget av bankene til å selge 40 PSV - denne nyheten slår ned som en bombe før kvartalsrapporten.”

Om det ikke stemmer så har han mildt sagt et stort forklaringsproblem. Mye aksjer ble omsatt og store svingninger i kursen etter denne.

1 Like

Time will tell, ser hvertfall ut som flere så på dette som en kjøpsmulighet :hugs:

Bare der er det jo en åpenbar feil- det er 1 år til Soff skal betale på lånene, og selv om de jo selvsagt er igang med dette allerede er det ingen grunn til å tro at Soff ville latt seg tvinge til et slikt grep et år før forfall.

Men dette er jo ikke noe nytt som ide- det er diskutert flere steder før, både salg av en håndfull csver, blokksalg av psver er etc for å få ned gjelden uten utvanning. Husk at Røkke, DNB og Solstad IKKE vil ha emisjon/utvanning, da det vil redusere deres eiuerandel ihht avtalen i 2020.

2 Likes

Kjøpte 5x nede i gropa der mellom 42,4 og 43. Teigland kan ta seg en bolle :wink:

2 Likes

Dersom vi får vite i morgen at selskapet har fått et bud på psvene som ligger over bokført verdi, vil aksjen ta av de luxe.

Der dumpet nettopp noen av dem som kjøpte på bunn.

Har Solstad redusert gjelden til 10-12mrd og sitter igjen med 25 ahtser og 25 csver er det ikke sikkert de som ikke er småsparere holder igjen lenger.

Opplagt at det er amatørsalg ute å gå, få eller ingen proffe aktører som legger ut 50K aksjer åpent. Vi får bare belage oss på litt volatilitet i forkant av tall og evt. news. Sett bort i fra dagens berg- og dalbane er det etter min vurdering soleklart kjøp rent teknisk. At vi ser AHTS rater nord for MNOK 1 så tidlig og før høysesong er også for meg et kjempe bullish signal.

4 Likes

Mannen tjener penger i bøtter å spann, så lur er han:)
Fortsatt ung ringrev:)

Spørs hvor lur han er hvis ikke dette stemmer og han blir meldt til finanstilsynet

@Longshot62 der kom du meg i forkjøpet. Skulle skrive det sammen…

1 Like

Det jeg ikke forstår her er jo at han riskikerer jo å få Finanstilsynet på nakken uansett- har han rett eller feil, så er begge deler meget sketchy…

Folk kommer unna med vesentleg større markedsmanipulasjon enn dette.

Nå er nok ikke dette første gangen, om feil informasjon er gitt. Et glass som fylles på renner til slutt over. Slik er det vel også for FT.

Sitter ikke i Soff denne gangen før tall, kan være dumt men tar noen andre valg med portefølgen i år.

1 Like