Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Veldig bull :-o

Presset på båter øker, særlig innen csv nå.

AHTS øker også og frem mot 2030 ser de for seg at det ikke er nok kapasitet mtp all offshore havvinden

Lite vilje til å bygge nye skip, prisene har gått kraftig opp

Kontraktene blir bedre og bedre for de med båter

Liute kapasitet soim er aktuell i opplag

De selger heller gamle båter enn å ta kostnad og risk ved å aktivere de

Den forlengelsen som Solstad la ut på sin side igår, er det grunn til å tro at det gjelder Ross Offshore da sikkert?
Da har selskapet forsåvidt meldt det på “sin måte”

Normand Maximus CSV/PLSV 30.10.2022 North Sea

Ser sånn ut

Kan sbsolutt være, men da gjør Ross mye ut av 4 uker😄

Rart å skrive dette om det er 4 uker:

:ship: The vessel is the largest in its segment and gives us flexibility and opportunities to take on a variety of scopes, the vessel will be utilized for a range of subsea work on the Norwegian- and British sector for various Clients.

Helt enig @Metallian .

Men, for min del eneste plausible unnskyldning for at ikke Solstad selv meldte dette idag

Endelig holdte seg SOFF over 19.5 i dag også!:relaxed::kissing_smiling_eyes: La se hva skal skje i morgen! :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

Sigma jobb for conoco

2 Likes

Det er nokså mye term jobber for psv som skal deles ut nå fremover…

Oljeprisen under 90, Dollaren på vei mot 10,50 og Voleon fortsatt opprettholder shortposisjonen sin og SOFF snart på 17 tallet. Dette ser ikke bra ut. Hvor er neste støtte nå?

?:man_facepalming:

Fyller på 15kr for det jeg har tilgjengelig.
Må bare innrømme å si at den støtte posten på 36 jeg har blir nok låst i 12 mnd fremover

1 Like

Au dette var vondt

Nesten så eg håper på eg massivt fall med skikkeleg utvask. Heller få det fort overstått enn ned, ned kvar bidige dag.

1 Like

Dette vil ende godt til slutt, og da spesielt for de som har/har hatt mulighet til å fylle opp på disse nivåene. Gjorde selv det her om dagen. Det kan nok derimot bli en ny og litt langdryg SOFF-ventelek slik mange av oss har opplevd tidligere- med stort hell!!!

1 Like

Heftig. Rett og slett. At vi skulle ned på 16-tallet så kjapt hadde jeg egentlig null tro på. Men åpenbart har det sittet mange lette aktører i dette papiret som fortsatt har fin gevinst her på dette nivået.

Straks er vi i beltet mellom 13.x og 16.x. Burde være et rimelig safe bet på iaf mellomlang sikt.

Logger av børsen selv nå - deprimerende utvikling generelt (om man ikke er fullastet i BEAR selvsagt :slight_smile: )

2 Likes

Ship happends trnker jg, har økt med 15% siste 2 ukene. Det er ikke 22 Soff skal betale seg😄

Va på jobb 06, stempla ut nå og skal gå tur i solskinnet mens jg hører paretopodcasten igjen​:grinning_face_with_smiling_eyes: spesielt det om vintersesong, endring i kontraktstyper og ahts til havvind :nerd_face:

2 Likes

Surt, men har økt posisjonen på vei ned idag :sweat_smile:

1 Like

Voleon reduserer endel nå

Da er jeg back inn i en posisjon på 16,40:)
Føler dette kan bli en ok inngang på samme måte som 5 tallet var:)

Maner til forsiktighet. Tror det skal videre ned fremover

3 Likes