Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Synes SOFF virker veldig robust og det ligger litt i luften at den vil opp og prøve på HOY (52 ish).

1 Like

Enig. Dog vurderer jeg det slik at det er sannsynlig at vi neste gang bryter igjennom HOY og skal videre. Jeg vil se 56-58, retracement og backtesting av HOY samt at det holder. Får vi followup på bruddet igjennom HOY kommer oppjusteringer på løpende bånd, aksjen blir vanskelig å ignorere og galskapen får materialisere seg. Ikke utenkelig at Pareto med sitt kursmål på 80 er inne på noe.

2 Likes

Enda mer optimistisk enn meg og er ikke uenig i ditt scenario / serviett-analyse. Jeg tror HOY står for fall innen rimelig kort tid.

2 Likes

Traff rett på an den ville gå opp mye hvertfall :flushed:

Bare å nyte turen

2 Likes

Det er omtrent ikke omsatt noe aksjer idag (kontra en volum intensiv dag i SOFF kontekst). De som vil ha volum nå må opp i pris.

3 Likes

Proppen går her nå, det er som du sier - få selgere og med dagens indikative brudd flere nok som er keen på å komme seg med på turen :slight_smile:

Med omsettingen som er nå er det ganske lett å presse prisen oppover…

2 Likes

Emisjon i eidesvik med omtrent 24 prosent rabatt. Kan være interessant å følge med på kursutviklingen i eidesvik i morgen. Kan gi en pekepinn på markedsresponsen…

2 Likes

Blir spennende å følge denne i morgen. Viktig pekepinn for bransjen/segmentet og indirekte prosessen Soff skal gjennom, kanskje

Ser Eidesvik Invest AS har garantert for 96 mill

1 Like

Den enisjonskursen var kanskje satt før dagens 11% oppgang?

Tror markedet liker det, går jo ril båtkjøp

1 Like
2 Likes

i dag tørner vi 50 tror jeg :cowboy_hat_face:

Er fornøyd om vi holder 49,00 jeg -men jeg venter altså på noe csv meldinger da…

Investtech fra i dagtidlig.

2 Likes

Ser at EIOFF bare faller 6,6% selvom emi ble gjort til 12kr.

1 Like

Sterkt, og det kommer vel repemi

The allocation of Offer Shares will be made at the sole discretion of the Board (in consultation with the Manager).

The Board will focus on criteria such as (but not limited to) the underwriting, indications from the wall-crossing phase, existing ownership in the Company, timeliness of the application, relative order size, sector knowledge, perceived investor quality and investment horizon.

Er vel ikke uvanlig praksis at eksisterende aksjonærer settes foran dem som ikke er det…