Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

SOFF er nå berget. I verste fall en mindre emisjon. Nest best, salg av noen båter. Best case, rullering.

2 Likes

Absolutt, det jeg mente var bare at markedet tok salget negativt. Jeg personlig synes det var et smart valg av SOFF å selge PSV-flåten, men de som ikke har sett på regnestykket gjør ikke det. På div. andre forum oppfattes dette som “å pisse i buksen for å holde på varmen” noe det absolutt ikke er.

1 Like

Link til Paretos oppdatering?

Den er vel ikke offentlig derfor tar jeg bare et stikkord fra den *:slight_smile:

2 Likes

We expect asset values to follow and with the transaction fairly neutral on earnings, we still see the extreme leverage and subsequent large upside outweighing the risk and reiterate BUY – TP down to NOK 60 (80). Link to report

4 Likes

Far out? Hva om SOFF i stedet kjøper noen båter fra Vroon eller Dof med kreditorenes velsignelse for salgsprovenyet og får rullert lånene…

2 Likes

Båter på konkurssalg med enorm framtidig inntjening?

Det er mange baller i luften nå:-) Spennende tanker @locksley !

Ser ut til at Sapphire/Prosper har utvidet oppdraget. Tar tid dette flyttet.

1 Like

Mye kan skje før godkjenning av salget i juni. Med ahts rater på 1 mill allerede nå i mars… Hvem vet hva som er mulig å få med kreditorene på.

1 Like

Eller hva med å raide Siem? Med sammenslått flåte og gjeld, er soliditeten vesentlig bedret. Føy til en kraftig boost i EBITDA når siems gamble på masse båter i spot, mens markedet går mot tidenes undersupply og eksplosjon i rater.

1 Like

Siem er priset til ca 4 mrd. Kjøp i cash til 20kr tilsvarer 4,8 mrd. Det kan også fusjoneres. Fusjonsryktene begynner nok å gå igjen når soff nå har fjernet usikkerhet.

1 Like

På mange måter har egentlig SOFF pyntet bruden nå. Blir spennende å se om fusjonsryktene blomster opp igjen.

1 Like

Forøvrig har eidesvik mcap på lusne 850 millioner.

1 Like

Mcap for SOFF, SIOFF og EIOF kombinert er ca 8 mrd. Om disse fusjonerer, eller SOFF kjøper dem med premie til grovt regnet 5+1 mrd, så kan jeg ikke forstå at det nye selskapet ikke skal prises til minst det samme. Det tilsvarer over 100 kr i aksjekurs for SOFF. Soff har tilfeldigvis 6 mrd på bok snart til et slikt oppkjøp. Den sammenslåtte soliditeten burde være meget attraktiv for kreditorer, og gjelden rulleres.

4 Likes

skjønner ikke helt hva som skjer her nå, men jeg kjøper mer

Kursen er nok offer for litt “manipulasjon”. Dem som selger kan tenkes å selge for å utløse det samme vi så i går kjøper aksjene tilbake nå panikken brer seg.

@Kjell_Makrell, du har vært med så lenge i SOFF at du kjenner nok mønstert igjenn.

Ble dumpet 275K aksjer ila 1 min. Enten vanvittig amatørmessig eller algo/bot som ville trigge stop-loss ordre

1 Like

Ja blir særdeles overrasket om den ikke slutter flere prosent høyere enn den er nå

Intradag posisjon short satt på HOD. Dem dekker seg sikkert inn ila dagen og kursen får rekyl.