Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 3

Har økt noe her nå, kan ikke skjønne annet enn att kursen har droppet for mye nå
Har man litt lengre briller enn en uke eller to er salget av båtene posetivt for Soff. Jeg ser på salget som en kraftig derisking av Soff
Edit: økt beholdningen med 25% i dag

3 Likes

Flere som er enig med deg. Det er noen greie poster som går nå. Dersom det ikke er de 270 som må kjøpes tilbake da.
Syntes det lukter litt nå.

1 Like

Ser ut som scenariet med tur ned til 32-35 kan stå for tur. Der bør det være god støtte som tar imot slike stunt.

EDIT: Det er dette området mellom 32 og 35 som bør ta imot videre fall. Ved 32 har vi MA200 og massiv volumstøtte.

Vi har ut dagen til å få en konstatering på dette.

Brutal utvikling og brutalt volum. Spent på å se om 1-2 ukers tid hvor vi er og hva som har skjedd da (og evt. hva som ligger foran oss)…!

EDIT: Jeg økte enda mer på 36,80 og siste post med risikokapital går inn på 32,50 :slight_smile:

2 Likes

Bunnen har gått ut av denne snart nede på 18kr igjen,hva skjer?

18 kr?

Nå faller den så kraftig at man nesten må lure på om det skjer noe radikalt i kulissene

var nede på det sist den hadde disse taktene

Er vel noen som vet noe om emisjon eller refinansiering da vel siden den bare synker som en stein

1 Like

Får vi den ned dit igjen kommer i alle fall jeg til å gi full gass :moneybag:

Det er soff. Høy volaitet grunnet få aksjer

Men så har det gått nesten 7 mill aksjer i omløp i dag og i går. Spent på å se listene i morgen - hvem er det som kjøper og hvem selger.

Nå må dere ikke la grådigheten ta dere :slight_smile: Sist gang var vi på overtid mtp en korreksjon og det snudde ca. ved MA200. Vil tro det samme kan skje nå og at worst case er en under/overshoot på 10% (dvs. 29-30). Det er underlig om vi faller noe under dette. Forholdene er totalt annerledes nå enn da vi falt fra 50->15.

3 Likes

Fullstendig mht det fundamentale

Teknisk er også forholdene annerledes. Vi har et mye mer robust chart nå enn for 8-12 mnd siden

EDIT ved forrige topp var chartet veldig strukket og vi hadde en avstand til MA200 på godt og vel 75-80%. Nå er avstanden vesentlig kortere og generelt har vi noe mer stabilitet og balanse i chartet enn tidligere. I tillegg er det fundamentale nå derisket og mye mer avklart enn tilbake da.

SOFF i 2022 var mer å anse som en boble mens den i 2023 sålangt fremstår mer og mer som mindre boble og mer og mer substansiell. I tillegg spennende med spekulasjoner om fusjoner og sammenslåinger…!

1 Like

Tilbake fallet her er nok også litt grunnet teknisk motstand fra 50. Meldingen i går vet ikke markedet helt ossen de skal tolke dermed litt mer ned, men faktisk er salget bra for Soff over tid. Så når bottene har klart å kaste nok folk ut så snur alt igjen. Det er vi farlig nær ved å være nå. Husk 3 dagers… Skal nok kjøpes en del på slutten i dag vil jeg tro.

Jeg tenker vi får en bottom flushout imorgen (om det ikke kommer i dag) og at denne kan settes så langt ned som 30-33 dersom aktørene er villig til det. Det er godt trykk nedover også idag og det ytes relativt liten motstand fra kjøperne - enn så lenge. Men ved 30-33 er strikken strukket såpass mye på kort tid at det ville komme en motreaksjon.

Slår de til med en emisjon til 25kr nå så stinker det lekkasje, men ikke noe nytt på OSE.

1 Like

Slik jeg ser det er EW impulsen invalidert dersom vi krysser 34,5 fra første impuls, der blir make or break for mitt bullscenario opp mot 56-60 før sommeren. Foreløpig forholder jeg meg rolig og tenker kjøpsrange. Men 3-dagers regelen hadde, sett i retrospekt, vært fornuftig å følge her.