Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 1

Nei, ikke jeg heller, men all honnør til den som kjøpte den ene aksjen idag :slightly_smiling_face:

Virker som om Soff ikke liker seg under 6 lenger, og magefølelsen min sier at vi får en grønn dag imorgen også :slightly_smiling_face: :crossed_fingers:

Har sagt det en stund, men vi nærmer oss dag for dag turnaround kursmessig.
Sitter enda og ler av det ludoekspempelet du viste til tidligere idag.
Det er mange slike, flere enn noengang med så mange nye på børsen det siste året.
Selger på tap, ikke bare en gang, men mange ganger, slikt blir det penger av​:rofl::rofl:

Enda en PSV er reaktivert idag ifølge Westshore.

[HIGHLAND GUARDIAN](javascript:void(0):wink: 01/08/20 21/06/21 324 ABERDEEN

Utrolig kjekt å registrere at det nærmest bare er Normand Pioneer av Solstad fartøyene som ligger i havnene på sør-vest landet. Flere Skandi, Olympic og Siem fartøy.

Betyr ikke en dritt ser det ut for, men oljeprisen greit over usd 74 igjen.

1 Like

…hva med pgs i dag? hva tror du? merkeligt hvordan det beveger seg… samtidigt er det valg…og det ender vel med at de lover å stope seismic og letebåring…verden er gal…
men olje prisen tipper snart 75Us$

hei rodjer…så hva tror du nå? lite handel…tippet 6 kr…forresten fikk du noe på 5.9? samt NM i arbeid til 6/7 i mexico…dvs…alt er på vent og uavklart…

Setter pris på innleggene dine, @OLADUNK1 :slightly_smiling_face:, men kan du ta PGS-innlegg i denne tråden: Petroleum Geo-Services (PGS)

Nei, fikk ikke på 6, måtte avsted og ville være sikker på at jeg fikk så kjøpte mer på 6,10, en kjempepris mener jeg, den starter over det i morgen. :grinning:

var bare aksjewonka som komenterte bw og pgs… men skal være like flink som deg heretter :wink:

1 Like

Men, de store handlene er jeg ferdig med, nå er det igrunnen bare 1k nå og 500 aksjer da.
Føler ikke at denne sjansen kan gå fra meg, synes aksjen framstår veldig rimelig.
Når jeg snakker om store handler, er det i min målestokk.

kanskje…men det er ingen ting som tilsier noe når vi har små volum.
når mange små aksjonerer ser ingen ende og de er ute etter raske penger så vil de ut…vi får se. ting kan snu seg raskt…

Helt klart, men tror det er minimalt med aksjonærer igjen utenfor topp 50 med særlig urealisert gevinst og da sitter det langt inne å selge.
Hovedsaklig swedbank på topp 50 som selger og de har billig inngang, i tillegg er det nordnettere som kødder litt opp og ned samt mindre aksjonærer utenfor topp 50.
Jeg venter fortsatt på en eller flere aktøre med dype lommer som skal ha en mill eller to med aksjer, da blir det morro.

1 Like

Vet jeg kan gå utenfor jeg også, er ikke så lett å holde seg i skinnet når det er så mye interessant å snakke om rundt andre investeringer også, så vi får holde et øye med hverandre :wink:

1 Like

Bare ikke DNB begynner å selge :scream:

Haha, tror ikke på at det er i deres interesse å selge noe nå.

Har dessverre ikke tilgang på denne artikkelen.
Han har jobba 23 år i Solstad såvidt jeg kan skjønne.

Ikke fått det med meg at det var endelig besluttet at dem skulle selge Garnet og Diamond, men det er visst “done deal”.
Siem har da bare igjen 8 ahts…

er vel de som går til frankrike? de som går til frankrike skal bygges om til å bare ta taue jobber

Det er såpass liten inntjening på en PSV at det stort sett er tapsprosjekt på norsk side. Eneste er og ta båten over til UK, flagge ut og få billigere mannskap som er den største driftskostnaden.

Solstad har pt kun 2 psv i spotten på norsk side.

Ja, og det er plenty nok. Så har de noen «dugnads kontrakter» med bla. Conoco Phillips.

Solstad har nok en rammeavtale med Aker som også må serves.

Dette er en av de to.

[NORMAND ARCTIC](javascript:void(0):wink: 11340 1000 II Aker BP - Supply duties ( Call off, direct ) - 3 months firm + 3m opts 01.07 - STAVANGE

1 Like